Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi episitomia pitää tehdä. Eikö naisen alapäätä ole luotu synnyttämään ilman sitä?

Vierailija
26.05.2011 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole tehty kertaakaan. Ihmisen synnytys on sen sijaan sen verran vaikeaa hommaa, että usein siinä syntyy ainakin pieniä repeämiä.

Ja sitten siitä kiistellään, että kumpi on parempi, revetä vähän luonnollisesti, vai leikata, kumpi aiheuttaa pahempia vaurioita tai altistaa niille jne.

Vierailija
2/8 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kuin puuta,joten lisätilaa tehtiin.Väliha PUUDUTETAAN niin ettet tunne mitään =)molemmissa synnytyksissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hymenrengas???

Vierailija
4/8 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on olleet niin rajuja, että on pitänyt leikata koska kudos ei olisi venynyt riittävän nopeasti.

toisinan leikataan ihan vaan siitä syystä että on vauva saatava pois nopeasti.

en tiedä kumpi on pahempi, repeämä tai leikkaus. kai se on niin, ettei haluta että repeää ainakaan suoraan peräaukkoon päin, jolloin tekemällä välilihalaikkaus viistoon ja sivulle yritetään estää tuota edellämainittua.

Vierailija
5/8 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ikinä leikattu mitään, ei ole tarvittu ollenkaan tikkejä. Muutamalla nirhamalla lapset alakautta synnytetty.

Eiköhän tämäkin ole ihan yksilöllistä. Riippuen lantionmitoista, kudostyypistä jne. Ei pidä yleistää.

Vierailija
6/8 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole puudutettu. Repeämisen tunne oli pahin kipu ja esikoisen kohdalla se vei osittain ponnistushaluja. Tuntui vain, että repeän :(

Toisen kohdalla kuului ihan poksahdus. Lapsi tuli niin vauhdilla, että mun ei tarvinnut tsempata niin kovasti.

Vierailija
7/8 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etukäteen ja repeämistäkin. Synnytyksessä sitten tehtiin se välilihanleikkaus, mutta ei se sattunut kun puudutettiin ja mulla oli epiduraalikin. Syynä oli lapsen sydänäänien heikkeneminen ja "tiukka aukko", piti saada vähän avitusta että lapsen pää syntyi nopeammin. Episotomia ei ollut iso, eikä varsinaisia repeämiä kai tullut, istuin jo muutaman päivän päästä ilman kipulääkitystä. Ei jäänyt traumaa siitä siis. Välilihan alueen paranemiseen meni siinä mielessä muutama kuukausi aikaa että seksi tuntui aluksi epämiellyttävältä. Nykyään en huomaa mitään eroa aikaan ennen synnytystä.

Vierailija
8/8 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän sairaalassa eppareiden määrä on radikaalisti laskenut yhteisellä päätöksellä... tehdään vain tositarpeessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä