Olipa idiootti äiti kevätjuhlissa!!!
Poikani vaihtoi koulua kesken lukukauden muuton takia. Tapasin tänään uuden luokan vanhempia ensimmäistä kertaa.
Esittäydyin yhdelle vieressäni seisseelle äidille. Hän on käynyt samassa jumpassa kanssani ja tunnisti minut. Ei tosin muistanut, mistä tunnisti minut ennenkuin kerroin. Tuo äiti sitten möläytti, että kuvitteli minun olevan joku kaupan kassa tms. kun näytin niin tutulta.
KIVA! Näytänkö minä kaupan kassalta??? Miten joku voi sanoa noin toiselle aikuiselle ihmiselle? Miten voi loukata noin päin naamaa??
Olisiko kiva, jos joku puolituttu miettisi tunteeko sinut jostain todella nolosta yhteydestä?
Kaupan kassa! Just joo.
Kommentit (38)
Varsinkaan jos et ole kaupan kassa.
Kaupan kassathan on ihan kaikennäköisiä ihmisiä. Tuo toinen äiti vaan niin ilmoitti, että muistaa sinut jostain mutta ei muista mistä.
Eikä kaupan kassana oleminen ole mitenkään väheksyttävää.
Siis itse olen kuitenkin assistentti, joka on HIEMAN eri asia kuin joku hikinen kaupan kassa!
Ja onhan assistentti = apulainen ihan eri asia kuin joku hikinen kaupan kassa. :)
Ei muuta kuin uutta provoa taas kehiin.
Ei kai se sen toisen äidin syy ole, jos kaupan kassoja ei enää nykyään erota Pankinjohtajan Rouvista tai LentoEmännistä pelkän ulkoisen olemuksen perusteella.
Hihii. Ehkä ongelma onkin se että olet VAIN assistentti...liian lähellä palkka kaupan kassaa.
Minua ei haittaisi pätkääkään että minua luultaisiin kaupan kassaksi...
että ihan assistentti. Ettet vaan olisi sellainen assistentti, kuin myymäläapulainen, joka ei saa toimia niin vaativassa tehtävässä kun kassalla, vaan tehdä muita kaupan töitä, esim. hyllyttämistä? :)
Meidän lähikaupassa kassat ovat nättejä nuoria naisia, yksi taisi olla missikisojen finaalissakin. Olen homssuinen tutkija, ja olisin imarreltu, jos sekoitettaisiin heihin. Enkä nyt siis tarkoita, että kaikki tutkijat olisivat yhtä nukkavieruja kuin minä.
Toinen äiti on nähnyt sinut treenivaatteissa, ei heti siksi tunnistanut kun olit kevätjuhlatamineissa.
Kasvosi olivat tutut, mutta hän ei osannut sinua sijoittaa. Siksi hän kuvitteli sinun olevan joku muu usein nähty ihminen, kuten kassa. Kyse oli siis tuttuudesta, ei kassan ammatista.
En tiedä miltä kaupan kassat näyttävät siviilissä, ilman työvaatteitaan. Oman kauppani kassat ovat eri-ikäisiä, huoliteltuja, kivan näköisiä, ystävällisiä, avuliaita ja tehokkaita naisia. Olisi mukavaa näyttää sellaiselta ihmiseltä :)
Minulle on kerran myös käynyt niin, että tervehdin erästä naista, koska ajattelin, että hän on varmaan päiväkodista tuttu vanhempi. Kun tilanne oli ohi, tajusin tervehtineeni kirjastotätiä... Aina ei voi muistaa, mistä jotkut kasvot ovat niin tuttuja. En käsitä, miksi siitä pitäisi mennä loukkaantumaan.
kuin monilla täällä.. Koulutus taso mulla on ihan hyvä, mutta en viitsisi nähdä vaivaa suuttua tai loukkantua. Tosin mä arvostan kaikkia ammatteja.
Jos ei olisi kapankassoja,kauppiaita jne. olisi pikkasen paha ostella ruokaa tai vaatteita jne.Jos ei olis siivoojia olis maailma aika paljon likaisempi. Tai roskakuskeja... Jos kaikki olisivat lääkäreitä, opettajia, isnsinöörejä jne.
Niin kuka näistä koulutetuista, myisi kaupassa teille ruokaa tai keräisi roskat... Olispa suorastaan epämielyttävää mennä vaikka sairaalaan...
Surkea provo saa nyt aikaan sen, että seuraavat 50 viestä käsittelevät assistenttien ala-arvoisuutta. Kaikki työhän on arvokasta, vai kuinka?
Nimim. akateeminen assistentti, joka on opiskeluaikana ollut kaupan kassallakin
Mutta mieheni exä näytti idioottimaisuutensa muutama vuosi sitten koulun päättäjäisissä kun haukkui minut koulun pihalla niin kovaa huutaen kuin pystyi lapsi ja lapsen kaverit vieressä kuulemassa. Siinä vasta idiootti äiti!
Joita me ylemmän tason työntekijät juoksutetaan...
Ikävää että väheksyt kaupan kassoja...
Minä olen sentään toimitusjohtaja ja en yleensäkään keskustele alempien kuin päälliköiden kanssa jotka sitten hoitaa asiat teidän alempi arvoisten ihmisten kanssa.
Harvoin jaksan edes käydä tuommoisissa tilaisuuksissa kun on rahvasta paikalla ja hajukin on jo semmoinen.
...ja sitten taas maanpinnalle. Minulle on ihan yks ja sama miksi joku minua tituleeraa. Maailma on titteleitä täynnä ja kaikki ammatit kaupan kassaa myöten on hemmetin tärkeitä. On teillä rakkaat ihmiset paljon kasvettavaa. Jonakin päivänä Suomessa voi sitten kaupan kassakin olla vähintään ekonomi ja maisteri. Jonkun nekin on tehtävä ja todellakin johtajana arvostan paska ammatin tekijät paljon korkeammalle kuin oman tasoni työt. Aivan naurettavaa että meikäläisille paskanjauhajille maksetaan jättipalkkoja ja ne jotka korjaa meidän paskat saa naurettavaa liksaa.
Hullu maailma!
Joita me ylemmän tason työntekijät juoksutetaan...
Ikävää että väheksyt kaupan kassoja...
Tuntuu olevan yleistä muiden työn väheksyminen...
Jotenkin vain teki mieli kysyä tältä mammalta, että näytänkö Minä joltain kassalta.
Hän tunnisti sinut muttei muistanut mistä. Ei kaupan kassoilla ole mitään erityistä ulkonäköpiirrettä. Tavallisia ihmisiä siellä on.
Ajattele jos tilanne olisikin ollut toisin päin: olisitte tavanneet jossain muualla ja hän olisi sanonut kuvitelleensa nähneensä sinut jumpparyhmässä
--olisitko reagoinut että "KIVA! Näytänkö siltä että todellakin olen jumpan tarpeessa???"
Varsinkaan jos et ole kaupan kassa. Kaupan kassathan on ihan kaikennäköisiä ihmisiä. Tuo toinen äiti vaan niin ilmoitti, että muistaa sinut jostain mutta ei muista mistä. Eikä kaupan kassana oleminen ole mitenkään väheksyttävää.
ap; sinun tilannetajusi ei taida olla oikein kohdallaan. Tuolla sanomisella kun tarkoitettiin, että näytät tutultä, mutta toinen ei muista mistä sinut tietää.
Aika paljon kertoo myös itsetunnostasi jos loukkaannut tuollaisesta. Ulkoisesta habituksesta tuskin oli kyse.
t. FL&KM (koulutustausta siksi, että korkeasti koulutettukin voi olla tätä mieltä :)
Mitä vikaa kaupan kassoissa on? Ei todellakaan ole mitään maailman mukavinta työtä se kassalla olokaan...
Toinen äiti on nähnyt sinut treenivaatteissa, ei heti siksi tunnistanut kun olit kevätjuhlatamineissa.
Kasvosi olivat tutut, mutta hän ei osannut sinua sijoittaa. Siksi hän kuvitteli sinun olevan joku muu usein nähty ihminen, kuten kassa. Kyse oli siis tuttuudesta, ei kassan ammatista.
En tiedä miltä kaupan kassat näyttävät siviilissä, ilman työvaatteitaan. Oman kauppani kassat ovat eri-ikäisiä, huoliteltuja, kivan näköisiä, ystävällisiä, avuliaita ja tehokkaita naisia. Olisi mukavaa näyttää sellaiselta ihmiseltä :)