Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette ratkaissee sisustusmaut ja eroavaisuudet parisuhteessa?

Vierailija
28.01.2026 |

Onko miehellä oma miesluola jonne pakenee vai sovitteko kaikesta yhdessä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei juuri piittaa sisustusasioista. Joku isompi hankinta on tehty yhteistuumin kuten sohva tms.

Vierailija
2/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exääni (mies) kiinnosti lähinnä etten tuhlaa OMIA rahojani tyhjänpäiväisiin huonekaluihin. Päätin sivustuksesta itse kunhan hänellä oli tilaa omille tavaroilleen myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin sisustaa oman asuntonsa. Parisuhde ei vieläkään tarkoita, että on ommeltu kyljistä yhteen.

Vierailija
4/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat erilliset kodit.

Vierailija
5/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan joten minä sisustan. En ole ketään tänne väkisin raahannut enkä väkisin täällä pitänyt. Useimmat on viihtyneet mutta itse en. 

Mulle sopii parhaiten yksin asuminen. Parisuhde,jossa asutaan yhdessä, on 40 vuoden kokemuksellani enimmäkseen paska keksintö naiselle.

N60

Vierailija
6/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vanha talo ja molemmat tykkäämme vanhoista täyspuisista (käytettyinä hankituista) huonekaluista, mutta ei miestä kiinnosta niiden värit tai sijoittelu tai tapetin kuviot. Jos menisin ostamaan jonkun lastulevyromun Jyskistä, niin voisi tullakin sanomista.

Isommista remonttijutuista väännetään jonkun verran, mutta ei niistä riitoja tule.

Vierailija
7/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde on aina haalean lämpöinen kompromissi.

Vierailija
8/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päätän, missä kaappi seisoo.

Vierailija
9/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omat huoneet, jotka kumpikin saa sisustaa täysin oman makunsa mukaisesti. On kivaa, kun kummallakin on ihan ikioma valtakunta. Meillä mies on myös sotkuisempi, joten säästää mun hermoja, kun osa hänen kaaoksestaan pysyy suljetun oven takana.

Muualla kämpässä mennään lähinnä mun maun mukaan, koska sisustaminen kiinnostaa mua paljon enemmän. Isommat hankinnat toki päätetään yhdessä.

Vierailija
10/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä väännetään välillä ja monesti päädytään kompromissiin. Esim sohva ei ole kummankaan unelmien sohva, mutta pidämme molemmat valinnastamme ja olemme tyytyväisiä. Jos kumpi vain meistä tekisi yksin valintoja, tyyli olisi rohkeampi. Nyt se on suht neutraalia ja "ajanmukaista".

Mies saa toteuttaa tyyliään työhuoneessa, minä makuuhuoneessa ja vierashuoneessa, lapset taas omissa huoneissaan. 

Vierailija
11/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan meillä lähes kaikki sisustusasiat. Jos en osaa päättää tai mulla ei oikein ole ajatusta, kysyn mieheltä. Helppo homma, talon täysremontissakin.

Vierailija
12/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pääasiassa sisustanut, vaikka yhdessä ollaan sitten sovittu että mikä käy molemmille. Mies osti kerran itsenäisesti kertomatta minulle yhden (kalliin) nojatuolin, mutta siitä tuli sanomista koska se ei sopinut yhtään muiden huonekalujen joukkoon.

Vierailija
13/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pakenee vaginaluolaani aina kun alan puhumaan sisustuksesta.

Vierailija
14/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestäni ei kiinnosta sisustaminen ja itseäni ei Barbie- tai muut ybernaiselliset jutut, niin voin rauhassa sisustaa miten haluan. Ajan kanssa on tullut selväksi, että itseasiassa mies tykkää samoista antiikkikalusteista ja -tavaroista, joita keräilen.

Vierailija
15/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama maku, ei tarvitse kiistellä. 

Vierailija
16/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde on aina haalean lämpöinen kompromissi.

Ei kaikille. Sinun kanssasi vaan.

Vierailija
17/17 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vanha talo ja molemmat tykkäämme vanhoista täyspuisista (käytettyinä hankituista) huonekaluista, mutta ei miestä kiinnosta niiden värit tai sijoittelu tai tapetin kuviot. Jos menisin ostamaan jonkun lastulevyromun Jyskistä, niin voisi tullakin sanomista.

Suunnilleen näin. Tapetin sävy ja kuviot kiinnostaa miestä sen verran, että sopivat talon tyyliin ja ovat arvokkaan oloisia. Eli vaikka häntä ei kiinnosta selata neljääsataa vaihtoehtoa ja on sanonut, että luottaa makuuni niin kyllä hän mielellään auttaa ns. loppukarsinnoissa. 

Eli jos ostaisin jonkun kolmistaan irvistävän  lastulevykammotuksen tai alkaisin hommata kylmänharmaita muovinukkamattoja ja muovipinnoitteisia Live Laugh Love-temukylttejä nurkkiin niin hän saattaisi mitata minulta kuumeen :D 

Myös jos alkaisin maalata pintoja kiiltovalkoiseksi tai harmaaksi niin tulisi stoppi. 

Matoissa arvossaan villa ja puuvilla. Ainoana poikkeuksena kylmissä tiloissa on ulkotiloihin tarkoitettuja mattoja talvisin, koska muu menisi pilalle siellä. 

Meillä on itseasiassa omat makuuhuoneet myös, mutta niin että miehen makuuhuone on sellainen työ-peli-olohuone ja minun on vielä enemmän talon vanhalle tyylille uskollinen makuuhuone, jossa ei mitään elektroniikkaa ole. Molemmissa nukutaan tai välillä kukin omassaan. 

Ulkorakennuksia myös paljon ja niistäkin hyvin samanlinjaiset näkemykset, että ollaan ainoastaan raivattu ja korjattu vanhalle uskollisesti. Ei muutettu miksikään erilaiseksi. Paitsi pakko ollut ikävä kyllä pistää peltiä pärekaton sijasta koska emme olisi osanneet tehdä hyviä, eikä ollut varaa palkata ketään vastaavia osaavaa hommiin. :( 

Mutta, ei siis riitoja, vaikka kummallakin on omat näkemyksensä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi