Ärsyttääkö ketään karppaajat?
Minua ärsyttää tuo nimi. Eikö karppaus tule sanasta
carbonate tai jotain? Silloinhan karppaus tarkoittaa nimenomaan hiilihydraattien suosimista.
Kommentit (43)
Tottakai ryhävalasta ärsyttää, kun ei laihdu, vaikka kuinka vähän sipaisee sitä keijua sen täysjyväleipäsensä päälle. Kyllä varmasti kiukuttaa kun on koko ajan nälkä. Taitaa harmittaa se, että ei uskalla itse kokeilla.
niin ärsyttää. Monet karppipalstankin karppaajat ovat tosi kiukkuisia ja puhuvat rumasti, vaikka karppaajan kaikkien lukemieni kuvausten mukaan tulisi olla leppoisia.
ärsyttää! Joka ruoasta kohkataan "Onkos tässä nyt sit protskuja tarpeeksi?" tai "Ei kai täs oo hiilareit!"
Mä en jaksaisin moista vahtaamista. Mikään ruokapaikka ei käy, kun "ei saa protskuja" siitä ja tästä. Voi v. No, sama kaikkien hihhuleiden kanssa.
Terv. yksi hoikka, kaikkiruokainen.
Tottakai ryhävalasta ärsyttää, kun ei laihdu, vaikka kuinka vähän sipaisee sitä keijua sen täysjyväleipäsensä päälle. Kyllä varmasti kiukuttaa kun on koko ajan nälkä.
Taitaa harmittaa se, että ei uskalla itse kokeilla.
Kiitos esimerkistä.
t: Ei ryhävalas
Kyllä sain ihan päivän parhaat naurut kun tähänkin ketjuun vedettiin kateuskortti esiin. Se on aina viimeinen keino kun ei ole mitään kunnon sanottavaa.
Ei ole tarvetta karpata. Voin hyvin ja olen normaalipainoinen että ei nyt ihan osunut kohdalleen.
Mutta parempaa onnea ensi kerralla. Tapu tapu, taputan sua päähän kun säälin sua :)
Mua ei vois vähempää kiinnostaa mitä joku toinen syö. Jos joku työkaveri voi hyvin runsashiilarisella ruokavaliolla niin hyvä. Itsekin söisin tosi mielelläni pastaa ja leipää jos ne sopisivat mulle. Mutta eivät sovi.
Ja aina kun joku kysyy ruuistani ja erehdyn kertomaan että karppaan, alkaa se selittely miksi minä en voisi karppaa kun en voisi elää ilman leipää jne. Joskus tekisi mieli sanoa suoraan että en mä halua että muut karppaa, haluan että MINÄ ITSE KARPPAAN.
Töissä jouduin joka päivä perustelemaan miksi lautasellani on vihanneksia ja lihaa eikä perunoita ollenkaan. (Minulla on paljon työkavereita ja lähes joka päivä on eri ihmiset samaan aikaan syömässä). Minua ärsytti se, että ihmiset järjestäen alkoivat puolustella omaa ruokavaliotaan. Tyyliin:"en minä voi tuollalailla syödä, tykkään niin paljon leivästä". Joo siinäs syöt sitten, mitä se minulle kuuluu. Enkä todella tyrkyttänyt muille ruokavaliotani enkä kehunut menetetyillä kiloillani. Selitykseni oli joka kerta se, että olen alkanut karppaamaan ja olen huomannut voivani paljon paremmin tällä ruokavaliolla. Eikä mitään hehkutuksia. Jos joku halusi lisätietoja, annoin. Ja näin siis tosi moni reagoi, en tiedä sitten oliko kateutta vai mitä.
Mutta enemmän ärsyttää jotkut sellaiset jotka yrittävät syödä kevyesti. Se vasta vaikeaa on, kun joka ruuassa on tyyliin kermaa, voita, öljyä jne.
Hirveitä ihrapalloja diettipirteilöidensä kanssa kiukkuisena kun on niin nälkä.
Karpit vielä ymmärrän, sentään syövät RUOKAA, mutta muut kun eivät syö MITÄÄN.
kun tällä palstalla joku kysyy neuvoa melkein mihin vaan niin karppaajat iskevät väittämällä et kaikki vaivat johtuu hiilareista yms.
Kerran luin ketjua jossa joku kehtas autistisen lapsen äidille jankata et lapsi kehittyy kunhan otat ruokavaliosta hiilihydraatit pois.
kun ihmiset täällä näyttää kuvittelevan, että kaikki karppaajat laihduttaa. Oon ollut elämäni hoikka ja silti oon karpannut jo vuosia. Ihan vaan sen hyvän olon vuoksi. Samoin mieheni ja kaverini, jotka ovat myös olleet aina hoikkia.
missä te oikeen olette töissä.?Mun työpaikalla ei tulis kuuloonkaan puhua saati arvostella toisen eväitä yms.
Millaisessa työpaikassa jopa viikkojen ajan seurataan muiden ruokailua.Mä en osais ees hypnoosissa sanoa mitä mun työkaverit syövät ja olen ollut 7 vuotta samassa paikassa.
Onkohan teillä mennyt työilmapiiri liian tuttavalliseksi.?
Tiedoksi vaan jokaiselle karppaajalle että olen laihtunut 25kg syömällä myös perunaa ja leipää ja olo on mitä mahtavin! Ei siis kannata julistaa ain aja kaikille sitä karppaususkontoa!
ainakin toisinaan kehuu paljon yms. mutta ei kuitenkaan pysy tuossa ruokavaliossa. Hän on muutenkin lihava ja orjallisesti karppaamisen jälkeen hän lopettaa "väärin" ja lihoo aina vain enemmän. Jos joskus puhuu, että eihän se tavallinen kotiruoka ole pahasta, jos syö kulutuksen mukaan, niin saa kuulla, kuinka makaronissa on paljon hiilareita yms.
En sano, etteikö saisi olla asialleen omistautunut, mutta jos on voisi tehdä sen sitten kanssa kunnolla. En usko, että karppaamisen tarjoitus on ensin pudottaa 10kg ja sen lopettamisen jälkeen lihoa 20kg. Vai olenko käsittänyt väärin? Olen ajattellut, että kyseessä on elämäntapa, eikä niinkään laihdutusmenetelmä.
Lihaa ym. eläintuotteita painottava ruokavalio on eettisesti ja ekologisesti täysin kestämätön valinta. Ei joka päivä tarvita lihaa. Paras dieetti monien asiantuntijoidenkin mukaan on aikuiselle pääosin vegaaninen ruokavalio höystettynä silloin tällöin kalalla ja esim. kananmunilla. Lihaa harvakseltaan, jos haluaa. Paljon raakaruokaa, hyviä kuituja, ei prosessoitua ruokaa eikä juurikaan eläinrasvoja, kalaoljyä lukuunottamatta. Tämä on myös eläinten ja ympäristön kannalta järjellinen valinta.
Täällä on ennenkin pärjätty hiilaripainotteisella ruualla (tyyliin lihaa sunnuntaina, ei joka päivä). Syy siihen, että voimme huonosti ja olemme usein liian lihavia, on elämäntyylissämme eikä hiilareissa, kuten kaurassa, ohrassa, tattarissa ym. Voimme huonosti koska syömme liikaa valkoista sokeria, prosessoitua ruokaa, saamme liian vähän fyysistä rasitusta, stressaava elämänrytmi jne.
Karppaus voi olla hyvä tapa laihtua, en sitä kiellä kun en ole kokeillut. Siitä huolimatta, nykyaikana vaan pitä jo osata ajatella ympäristöä ja eläimiä eikä vaan omaa napaansa. Darwinismin aika oli ja meni, nyt pitää torjua ympäristökatastrofia ja osata arvostaa luontoa ja ympäristöä.
Kalorivaje laihduttaa ja sen voi saavuttaa monella muullakin tavalla kuin karpaten! Mua ärsyttää karppaajissa se mustavalkoisuus kun väittävät ettei kukaan muu voi millään muulla tavalla laihuta. HAH tässä ainakin yksi esimerkki siitä että voi laihdutin 20kh syömällä leipää, perunaa, riisiä, makaronia jne...
Ketoosissa elimistö alkaa polttaa rasvoista sokeria kun ei sitä muualta saa. Jos haluaa ketoosiin, saa syödä alle 20g hiilareita päivässä.
Ja siihen lisäksi kalorien tarkkailu. Laihtuuhan sitä kun turha pullanmussutus jää pois.
perunaa jne, mutta sitten kuitenkin karkkia ym voi vetää pussi kaupalla, et siinä se karppaus ja muka itsekuri !
Ja ei, en ole kateellinen (168cm,51kg)!
ei kyllä voi karpatessa vetää karkkia pussikaupalla... jotain tummaa suklaata pari palaa max.
Karpata kun voi vaikka ilman lihaakin.
Lihaa ym. eläintuotteita painottava ruokavalio on eettisesti ja ekologisesti täysin kestämätön valinta. Ei joka päivä tarvita lihaa. Paras dieetti monien asiantuntijoidenkin mukaan on aikuiselle pääosin vegaaninen ruokavalio höystettynä silloin tällöin kalalla ja esim. kananmunilla. Lihaa harvakseltaan, jos haluaa. Paljon raakaruokaa, hyviä kuituja, ei prosessoitua ruokaa eikä juurikaan eläinrasvoja, kalaoljyä lukuunottamatta. Tämä on myös eläinten ja ympäristön kannalta järjellinen valinta.
Täällä on ennenkin pärjätty hiilaripainotteisella ruualla (tyyliin lihaa sunnuntaina, ei joka päivä). Syy siihen, että voimme huonosti ja olemme usein liian lihavia, on elämäntyylissämme eikä hiilareissa, kuten kaurassa, ohrassa, tattarissa ym. Voimme huonosti koska syömme liikaa valkoista sokeria, prosessoitua ruokaa, saamme liian vähän fyysistä rasitusta, stressaava elämänrytmi jne.
Karppaus voi olla hyvä tapa laihtua, en sitä kiellä kun en ole kokeillut. Siitä huolimatta, nykyaikana vaan pitä jo osata ajatella ympäristöä ja eläimiä eikä vaan omaa napaansa. Darwinismin aika oli ja meni, nyt pitää torjua ympäristökatastrofia ja osata arvostaa luontoa ja ympäristöä.
tämä asia ei tunnu menevän perille milloinkaan!
Tosiaan karpata voi vaikka ei söisi punaista lihaa tai kanaa laisinkaan,kotimaista kalaa itse suosin. Tiedättekö mistä ne kalaöljykapselit tehdään? Ne tehdään kasvatettujen/ryöstökalastettujen kalojen perkuujätteistä ja laatu on kyseenalainen,puhumattakaan kalastuksen eettisistä arvoista.
missä te oikeen olette töissä.?Mun työpaikalla ei tulis kuuloonkaan puhua saati arvostella toisen eväitä yms. Millaisessa työpaikassa jopa viikkojen ajan seurataan muiden ruokailua.Mä en osais ees hypnoosissa sanoa mitä mun työkaverit syövät ja olen ollut 7 vuotta samassa paikassa. Onkohan teillä mennyt työilmapiiri liian tuttavalliseksi.?
Eikä edes viikot riitä, oikeastaan koko sen ajan kun olen ollut tuossa työpaikassa, minun ruokailuihini on kiinnitetty huomiota (siis vuosia ja jo ennen karppaamistani). En tiedä mistä johtuu, en todellakaan ole tehnyt syömisistäni mitään numeroa, enkä ole kiinnostunut muiden syömisistä, minulle on ihan sama, vaikka söisivät pelkkää suklaakakkua. Olen ollut ihan normaalivartaloinen aina, en ole laihduttanut, enkä muutenkaan ole syönyt mitenkään merkillisesti, ihan tavallista itse tehtyä ruokaa. Sen takia se varmaan minua ärsyttääkin, kun joka päivä ihmetellään mitä minä syön. Ja olen hoitoalalla melko isossa sairaalassa, kierrän osastolta toiselle ja joka osastolla toistuu sama.
Ja jos se kateuspiikki oli minulle tarkoitettu kun joku ihan siellä ääneen nauroi, kun se kateellisuuskortti aina vedetään esiin. Niin en mitenkään erityisesti vetänyt sitä esiin, se oli vain yksi mahdollisuus mistä tällainen ruokakyttäys johtuu, kun en ole sitä sen pahemmin koskaan tullut pohtineeksi.
Kalorivaje laihduttaa ja sen voi saavuttaa monella muullakin tavalla kuin karpaten! Mua ärsyttää karppaajissa se mustavalkoisuus kun väittävät ettei kukaan muu voi millään muulla tavalla laihuta. HAH tässä ainakin yksi esimerkki siitä että voi laihdutin 20kh syömällä leipää, perunaa, riisiä, makaronia jne...
Ennen kuin lataat repliikin "osui ja uppos", niin voin kertoa, että mulla ei ole koskaan ollut mitään tarvetta laihduttaa, karppaamalla tai millään muullakaan metodilla.