s/o minkä ikäisenä voi aloittaa ratsastaan
Kommentit (5)
Hevonen on pako- ja vaistoeläin, joka painaa yli parisataa kiloa. En päästäisi 25 kiloista lähellekään. Multa on murtunut jokaikinen kylkiluu 20-vuotiaana kun hevonen pillastui.Olin puoli vuotta sairaalassa.
Meillä ei kyllä tulla koskaan ratsastamaan!
shettiksillä. Olen pienempiäkin nähnyt selässä.
Hevonen on pako- ja vaistoeläin, joka painaa yli parisataa kiloa. En päästäisi 25 kiloista lähellekään. Multa on murtunut jokaikinen kylkiluu 20-vuotiaana kun hevonen pillastui.Olin puoli vuotta sairaalassa. Meillä ei kyllä tulla koskaan ratsastamaan!
lapsille, enemmän niiden kanssa onnettomuuksia sattuu.
alkeiskurssin rajana on melkein kaikissa paikoissa 8 vuoden ikä. Joissain 9 vuotta. Monet tallit järjestävät silti ponitalutuksia jopa alle kouluikäisille.
Oma tyttöni aloitti jo 6 vuotiaana ihan ratsastuskoulussa, vaikka sieläkin ikäraja oli 8v. Osallistui 3 viikon tehoalkeiskurssille joka oli 3 päivää viikossa ja opettaja totesi kurssin jälkeen, että hyvin voi jatkaa, sillä oli potentiaalia, mitä ei kannattanut heittää hukkaan.
Jatkoi ratsastusta kerran viikossa ja nykyään 9 vuotiaana ratsastaa 3 kertaa viikossa säännöllisesti sekä kilpailee esteratsastuksessa 60-80cm luokkia.
Tosin itse olen ratsastanut ja kilpaillut myös koko ikäni, joten olen pystynyt auttamaan hevosten harjauksessa ja kuntoon laitossa silloin kun oli liian pieni. Tyttö ei koskaan ole ratsastanut pienillä poneilla vaan isoilla poneilla ja hevosilla. Vaikka on jo ratsastanut kohta 4 vuotta, rupesi vasta viimesyksynä itse laittamaan hevosen kuntoon, kun oli kasvanut riittävästi pituutta.
toki varmaan pienempänäkin voisi, mutta meillä näin.