Naapurit tulivat valittamaan meille, että lapset repivät kukkia.
Ihmettelin todella, miten voi olla mahdollista. Meillä 10v, 8v ja 5v lapset. Eivät ole siis enää mitenkään pieniä. Asumme rivitaloyhtiössä ja lapset leikkivät keskenään pihalla. Olen usein heidän kanssaan siellä. Meillä on todella rauhalliset lapset, eivät (enää) hölmöile.
Tänään kävin viemässä lisää hiekkaleluja hiekkalaatikolle ja näin, että pihalla oli naapuriyhtiön lapsia sotkemassa kukkapenkkejä.
Menisitkö naapureille nyt sanomaan, ettei ne olleet omia lapsiasi vai miten toimisit? Mua harmittaa todella paljon, että naapurit luulevat meidän lapsia holtittomiksi sotkijoiksi.
Kommentit (9)
menet sanomaan, kun asia on kerta selvä. Ja jatkossa kannattaa varmaan sanoa jotain ihan suoraan näille istutuksia rikkoville lapsillekin.
Ja naapurin pitäisi pyytää anteeksi, jos on minkäänlaisia käytöstapoja.
Mutta muista positiivinen asenne. Ja yritä ottaa selvää, keitä ne repijät ovat.
Meidän rivariyhtiössä on kukkia revitty, jopa ne opettajaperheiden kultamussukat, joista ei heti olisi osannut arvata. Sitten lapset ovat käyneet vanhempiensa kanssa naapurissa pyytämässä tekosia anteeksi, ja samalla viety korvaukseksi kukkasipuleita jne. Toki voi kysyä, mitä korvaavat kukat maksaisivat ja antaa sitten rahaa.
Mutta jos olet aivan varma, että teidän lapset eivät ole tehneet mitään (onko joku nähnyt?), niin käy sanomassa oikeiden tekijöiden vanhemmille kannustavassa hengessä. Olisi nimittäin kasvatuksen paikka.
Käy sanomassa naapurille, että ovat luvatta teidän pihassa.
kyllä mennä sanomaan naapurille, ettei syyttele syyttömiä, nyt kun kerran olet nähnyt ne oikeat kukkatuholaiset. Menköön naapuri valittamaan heidän vanhemmilleen.
Tyttöni oli 9v. ja jotain hölmöilyjä tottakai olisi voinut tehdä, mutta kukkapenkkejä en uskonut hänen ikinä talloneen.
Naapurimme tuli siis kärttyisenä syyttelemään ja haukkumaan kadunpuoleisen penkkinsä jatkuvasta tuhoamisesta.
Minä ainakin pistin sellasen älämölön takaisin, että meni mamma hiljaiseksi.
Vaikka lapset saattavat monesti tehdä yhtä sun toista hölmöä ei kukaan saa tulla automaattisesti syyttelemään!
Tuli sentäs pyytämään meiltä anteeksi ja myönsi tyhmyytensä.
Tyttöni oli 9v. ja jotain hölmöilyjä tottakai olisi voinut tehdä, mutta kukkapenkkejä en uskonut hänen ikinä talloneen.
Naapurimme tuli siis kärttyisenä syyttelemään ja haukkumaan kadunpuoleisen penkkinsä jatkuvasta tuhoamisesta.
Minä ainakin pistin sellasen älämölön takaisin, että meni mamma hiljaiseksi.Vaikka lapset saattavat monesti tehdä yhtä sun toista hölmöä ei kukaan saa tulla automaattisesti syyttelemään!
mutta ota iisisti. Sinä olet vihainen lapsiisi kohdistuneista vääristä syytöksistä, naapurit turmellusta pihastaan. Molemmilla on syytä olla vihainen ja jatkon kannalta on parempi kun käyt oikaisemassa väärinkäsityksen ja annat naapureille jonkun mahdolllisuuden hoitaa erehdyksensä.
Miksi et sanonut jo silloin kun naapuri valitti? Sanoiko naapuri nähneensä, että teidän lapset on repineet kukkia?