Rokottamaton koira
meille tulee koiranpentu ensiviikolla. Ja olemme lähdössä juhannukseksi vanhempien luokse jossa on 10v vanha rouva jota ei ole rokotettu. Voiko pentu saada jotain tältä tutulta koiralta... Vai pitääkö vanhempien koira viedä rokotettavaksi?
Kommentit (10)
Ostin sitten koiran jolla ei ole raivotauti rokotetta :( en oikein osaa katsoa noita asiakirjoja kun edellinenkin koira oli tuonti koira, mutta sillä oli kaikki kunnossa. Ennen kun ostin sen koiran mulla oli paha aavistus ja tivasin siltä myyjältä että onhan sillä kaikki paperit kunnossa koska ajon ne tarkistaa ja kysyä aitoutta - ja pyysin sen ottamaan koiran syliin että pääsen kuvaaman todisteeksi sen keltä koira oli ostettu. Sanoin että laitan kuvan nettiin ja teen hänestä rikosilmoituksen jos tässä tulee epäselvyyksiä. Nyt itken täällä - koira on ollut ripulissa 1,2 vko eka eläinlääkärilasku oli 155,20 ja lisää tulossa.
Ja ennen kun joku moittii - en ostanut koiraa siksi että se oli halpa - vaan siksi kun nähtyääi sen kuvan tiesin että se on mun karvavauva - ja olen selannut koiranpennunkuvia usein - vain tämä sulatti sydämmen. En ajo todellakaan kenenkään antaa viedä koiraa minulta pois meen vaikka helvettiin mutta koira tulee mukaan... Jos jollakin on samanlaisia kokemuksia koirakaupoista mielelläni ottaisin yhteystietonne. Ajattelin oikein kunnolla savustaa sitä koiranmyyjää - Sanoin hänelle että jos mua viilaat linssiin se on sun viimeinen tekosi sillä saralla - Aijon nimittäin viedä jutun todella pitkälle vaikka viimeiset rahat menis mutta se ämmä joutuu vastuuseen - minä en paperitonta koiraa halunnut :(((
Ostin sitten koiran jolla ei ole raivotauti rokotetta :( en oikein osaa katsoa noita asiakirjoja kun edellinenkin koira oli tuonti koira, mutta sillä oli kaikki kunnossa. Ennen kun ostin sen koiran mulla oli paha aavistus ja tivasin siltä myyjältä että onhan sillä kaikki paperit kunnossa koska ajon ne tarkistaa ja kysyä aitoutta - ja pyysin sen ottamaan koiran syliin että pääsen kuvaaman todisteeksi sen keltä koira oli ostettu. Sanoin että laitan kuvan nettiin ja teen hänestä rikosilmoituksen jos tässä tulee epäselvyyksiä. Nyt itken täällä - koira on ollut ripulissa 1,2 vko eka eläinlääkärilasku oli 155,20 ja lisää tulossa.
Ja ennen kun joku moittii - en ostanut koiraa siksi että se oli halpa - vaan siksi kun nähtyääi sen kuvan tiesin että se on mun karvavauva - ja olen selannut koiranpennunkuvia usein - vain tämä sulatti sydämmen. En ajo todellakaan kenenkään antaa viedä koiraa minulta pois meen vaikka helvettiin mutta koira tulee mukaan... Jos jollakin on samanlaisia kokemuksia koirakaupoista mielelläni ottaisin yhteystietonne. Ajattelin oikein kunnolla savustaa sitä koiranmyyjää - Sanoin hänelle että jos mua viilaat linssiin se on sun viimeinen tekosi sillä saralla - Aijon nimittäin viedä jutun todella pitkälle vaikka viimeiset rahat menis mutta se ämmä joutuu vastuuseen - minä en paperitonta koiraa halunnut :(((
Niitä ei paljon koirien hyvinvointi kiinnosta.
Kuule, jos sä oot AP, niin et voi syyttää kun itteesi! Eikö sulla ole googlen käytön alkeellisinta oppimäärää? jossei, niin osaakko käyttää puhelintakaan?
Kaikenmaailman idiootit vinkuu kun ite tekee tyhmiä kauppoja ja tuotattaa tänne jotain saatanan kirppukasoja jokka tuo kaikkia tauteja meidän muiden koiranomistajien riesaksi.
V*TTU ETTÄ V*TUTTAA ETTI OSATA LUKEE VAIKKA KAIKKI PAIKAT ON PULLOLLAAN VAROTUKSIA ULKOMAILTA TUODUISTA KOIRISTA!!!!!
TOIVOTTAVASTI SAAT KÄRSIÄ IHAN KUNNOLLA NAHOISSAS KUN TUOTAT TÄNNE TOLLASIA TAUTIPESÄKKEITÄ!!!
Meillä on pentu ostettu ihan kunnolliselta kasvattajalta ja paperillisena. Juhannus meni hienosti vanhempieni luona vaikka vanhempi koira ei oikein pennusta jaksanut innostua.
Olen todellakin ottanut selvää asioista. En ymmärrä kenen purkaus tuo edellinen on?
jota on nyt liikkeellä. Miksi ottaa riski?
Käytiin eilen eläilääkärissä 12 vko rokotuksessa ja el sanoi ettei mitään epidemiaa ole nyt menossa? Ei ap
Käytiin eilen eläinlääkärissä 12 vko rokotuksessa ja el sanoi ettei mitään epidemiaa ole nyt menossa? Ei ap
Jaa-a. Mikähän tämä ilmo on:
http://www.elainlaakariasemaakuutti.fi/uutiset/akuutin-ilmoitustaulu/pa…
jokatapauksessa pyytää vanhempien koira rokotettavaksi. Noin iäkkäälle koiralle tarttuu helpommin taudit ja ne ovat kohtalokkaita. Tuon ikäistä ei enää elämässään montaa kertaa tarvitse rokottaa ja voi säästyä kalliilta eläinlääkäriltä rokotusten ansiosta.
Mikäli oma pentusi on alle 12 viikon ikäinen, sillä on emolta saatu rokoteuoja. Mikäli pentu on täyttänyt 12 viikkoa, tulee sun viedä koira rokotettavaksi.
Ja jos vanhempiesi koira ei ole sairas (mitä tuskin on, kun suomessa ei juurikaan noita rokotus-sairauskia ole) niin ei se mitään myöskään tartuta.