JOULUTONTUT 2011 Kesäkuussa
Kommentit (81)
Toivottavasti päivittelin kaikki listan puuttuvat/muuttuneet tiedot oikein. Uusille tulokkaille tervetuloa!
Ja vaihdoin -TulevaÄippä- sulle nyt lasketun ajan tuoksi 12.12., ilmoittele jos asiassa on jotain hämminkiä. Mulla on ainakin kahdessa aikaisemmassa raskaudessa LA muuttunut ultran myötä 4-5 päivää, ja sen jälkeen raskausviikkojen laskeminen on pitänyt "opetella" uudestaan. Varsinkin ekassa raskaudessa tuli seurattua hyvinkin tarkkaan neuvolan odotuskirjasesta, mikä päivä on milloinkin menossa ja mitä milläkin viikolla tapahtuu, ja sitten ultran jälkeen olin ihan hukassa, että mites mä nyt opin muistamaan ne muuttuneet raskausviikot.
Mulle on tullut useampaankin otteeseen Vauva-lehti, ja oon kyllä tykännyt siitä kovasti. Tilaisin ihan mielelläni sen nytkin, mutta ajanpuute, rahatilanne sekä monien juttujen "toisto" vuodesta toiseen vähän jarruttelee tilausta. Tuolla toistolla tarkoitan sitä, että kun lehteä on tilaillut useamman vuoden ajan, lähes joka vuosi toistuvat vaunuvertailut, kestovaippavertailut, haalariesittelyt yms. Toki joka lehdessä on aina paljon uuttakin asiaa, ja varsinkin ensimmäistä lasta odottelevalle suurin osa asioista saattaa olla ihan uusia ja mielenkiintoisia, mutta tällaiselle jolla on jo esimerkiksi hankittuna vaunut ja kestovaipoistakin jonkinlaista kokemusta, tuollaisten samnalaisten juttujen lukeminen vuodesta toiseen alkaa maistua vähän puulta...
Kaksplussaa oon myös välillä lukenut, sekin on ihan hyvä lehti, mutta itse tykkään Vauva-lehdestä enemmän.
Maha on jo vähän kasvanut, ja kuten monella muullakin, niin näin illasta sen eritoten huomaa. Painoa on tullut nyt lähtöpainoon nähden lisäystä n. 1,5kg. Edellisissä raskauksissa painoa on tullut kokonaisuudessaan n. 8 kg, nyt luulen että kertyy enemmän.
Huono olo ei enää vaivaa juuri ollenkaan, ja väsymyskin on selvästi hellittänyt. Kesäflunssa vaan vaivaa täälläkin, että liikkuminen on jäänyt viimepäivinä minimiin, vaikka muuten siihen oliskin nyt hyvät mahdollisuudet.
Nyt vielä nauttimaan ilta-auringosta, kun kerran sellaista on saatavilla.
Pilvi83 ja Atsu 14+2
mulla nyt 3 eri ultraajaa ollut kaikki sai eri pv,mut laitettiin se mikä nt-ultrassa tuli..vaikka,vaikka minä väitän ettei pikkuisen pää-perä mitta tullut ihan ok kun oli pikkuinen vikkelä ja kippurassa siinä ainoassa kuvassa minkä sai :) mutta muutenkin odottelen pikkuista syntyväksi joko marraskuun lopussa tai joulukuun alussa :) jos entiset synnytykset paikkaansa pitävät.
Ompas pitänyt lämmintä :)
Meilläkin oli tuo niskaturvotusultra muutama päivä sitten, onneksi kaikki näytti olevan hyvin, yksin kappalein hyvin :D
Ultra tehtiin vatsan päältä ja hyvin näkyi, on kuulemma kohtu sellaisessa asennossa, ensin pikkuinen heilui ja touhusi kovasti, mutta sitten nukahti ja ei liikahtanut ollenkaan yrityksistä huolimatta ja jäi ihan tarkka niskaturvotusmitta saamatta, mutta ei kuulemma näkynyt mitään huolestuttavaa ja kun kävin kuitenkin myös siellä down-seulassa, niin sehän vielä tarkentaa arviota.
Pikkuinen oli neljä päivää arvioitua la.ta vanhempi eli ultran mukaan la 21.12, mutta tietoihin sitä ei kuulemma lähdetä muuttamaan ellei heitto ole 5 päivää tai yli.
Maha on selvästi jo näkyvillä, aamulla ja illalla, ja on jo selvästi muutakin kuin vain että olisin syönyt herkkuja hieman liikaa. Kyllä sitä on jo ihmiset kommentoineetkin ja yksi tuttu ihan kysyi että odotatko vauvaa, itse en ehkä ihan noin vain kehtaisi mennä kysymään joltain, jos vaikka ei olekaan kyse raskaudesta ;) mutta eipä tuo minua haitannut. Kaikki housut puristavat, mutta onneksi housuilmoja ei pahemmin ole ollutkaan, mekot vain tuntuvat mukavalta. Maha myös tuntuu, nukkuminen vatsalteen ei onnistu, istuessa tuntuu tukalalta, varsinkin jos jalat ovat vähänkin koukussa, kyykyssä olokin on jo hankalaa.
Välillä menkkamaiset kivut säikäyttävät, mutta onneksi ovat olleet ohimeneviä ja kokemuksesta tiedän olevani runsaasti supistelevaa laatua, joten nyt kun kohtu on jo jonkun kokoinen niin ei kai se ihmekkään että supistukset tuntuvat ikävinä.
Iho on edelleen aika huono, se ei ole kaiúhean mukavaa, varsinkin kun rinnassa tosi paljon näppyjä ja ihottumaa ja olisi kiva pitää väljempiä paitoja ja mekkoja kun on lämpimät ilmat.
Minulle on aeimmissa odotuksissa tullut tuo vauvalehti, nyt en ole vielä tilannut, vähän sama kun jollain muullakin, että on aika tuttuja jo kaikki jutut ja lehdissä kuitenkin toistuu aikalailla tasaisin väliajoin samat asiat. Onhan se silti kiva lukea odotus- ja vauvajuttuja kun asia on nyt ajankohtainen, en vaan tiedä onko se silti turha tilata. Voihan sitä välillä ostaa lehden kun kaupasa käy jos on kiinnostavia aiheita.
Pahoinvointi ja väsymys ovat edelleen jokapäiväisiä tuttuja, saa nähdä koska helpottaa, nyt kuitenkin viikkoja lähemmäs 13 ja yleensä tähän mennessä jo loppunut..
Nyt lähdetään valmistautumaan helsinkipäivän pelastuslaitoksen avoimien ovien käynnille, joka on lapsilla ihan lepparijuttuja vuodesta toiseen, kun pääsee paloautoon tai ambulanssiin paloiehen paikalle istumaan ja leikkimään :)
Aurinkoisia päiviä kaikille!
miiru ja pieni
Sydänäänet kuuluivat, tosin hieman vaimeina. Terkka arveli johtuvan siitä, että istukka on takana, ja sen myötä vauvakin 'kohdun perukoilla'. Lähete sokerirasitukseen napsahti, mutta se oli odotettavissakin, kun aiemmissa on ollut pientä häikkää sokereissa. Paino oli pudonnut 100g! se selittyy kyllä sillä, että eilen oli päällä kepoisat kesävaatteet, ekassa neuvolassa farkut, pitkähihainen ja liivimekko. Mutta ei ainakaan hurjaa painonnousua ollut tapahtunut, hyvä niin.
Minä tilasin Meidän perheen, kun oli niin hauska lehdenmyyjä. Yleensä en tilaa puhelinmyyjiltä, mutta nyt tein poikkeuksen, kun myyjän jutut ihan naurattivat. Tuossa lehdessä on monenikäisten lasten ja perheiden juttuja, se on joskus ennenkin minulle tullut. Myös Vauva ja Kaksplus ovat joskus tulleet, molemmat hyviä lehtiä, mutta pidemmän päälle jutut toistuvat, ja ehkä tähän omaan elämäntilanteeseen, jossa on 9-, 7- ja 3-vuotiaat jo ennestään, sopii tuo Meidän Perhe paremmin.
Nyt töiden pariin....
Aamuhaamu 13+5 (jo!)
eli eilen oli neuvola käynti jossa oikeastaan ei tehty muuta kuin sydänäänet kuunnwltiin ja kirjattiin edellisistä synnytyksistä ym ja kappas käry kävi heti ensmäisestä sokerirasituksesta.
tänään sitten kävin osastolla,sokeri neuvonnassa tai mikä nyt onkaan.
eli uusi hieno mittari kotia,mittausta 3-4krt pv,joka toinen päivä ja jos ruokavaliolla tasottuu(kuten uskon kovasti) niin sitten vain kahtena pv viikossa.mut näillä mennään,vaikkei arvot olleet pahoja mut minun kropan tuntien ja sukurasitteet päälle,tiedän että sitä saa taistella ettei tarttee insuliinia tässä odotuksessa.
samalla varattiin jo ylimääräisiä ultra aikoja äitiyspolille ym ja jopa synnytystapa arvioo,vohooou? vaikka kyllä mä olen aikonut tämänkin vauvelin puskea alakautta mut katotaan,edelliset lekurit eivät ole pitäneet entisiä leikkauksia(napatyrä/verkon laitto ja tähystyleikkausta)esteenä alatie synnytykselle.
pikku-jaz sen kun köllöttelee,välillä luulen tuntevani hienon hienoa sipsuttamista mahassa,mut en tiedä sitten.
ja näin jokusen tehneenä meinasin tilata netin kautta koti dopperin,eipähän tarvitse hermoilla jos tuhruvuotoa tuleekin.
tulipas kylmät ilmat muuten..hurr..helpompi tietysti olla ja tehdä hommia.
MAMAx4 14+1
täälläkin käyty... Viimeksi kun kirjoitin, epäilin koko raskautta kun joskus 7.-8. vkolla yllättäen raskausoireet katosi. No sen jälkeen kyllä oireita aina silloin tällöin tuntui ja vuoto loppui. Ja np-ultrassa sieltä löytyi kun löytyikin pikkusintti joka kovasti jo liikuskeli :) Mutta tosi outoa oli tuo oireettomuusjakso ja odottelin vaan mahakipuja ja suurempaa vuotoa jota ei sitten onneksi tullutkaan. Ultrassa täti oli hiukan hiljainen: Jaa- et ole käynyt vielä aiemmin utrassa... Jaa- verenvuotoa ollut... Kai neuvolassa on kuitenkin sydänääniä kuunneltu... jaa ei vai... Siinä vaiheessa oli jo aika paniikki mutta onneksi saatiin pian pikkuinen jo näkyville :)
Lehdistä täällä keskusteltu. Mie tilasin 2 ekan raskauden lopussa vauva-lehden ja olen tykännyt kovasti ja siksi toistamiseenkin tilasin vaikka yleensä tosi vähän tilaan lehteä. Nyt haluttaisi tilata sit jotain muuta kun tosiaan ne jutut toistaa itseään ja kiinnostaa jo pikkuisen isompien lastenki jutut, lapset 3v ja 1,5v. Ostin irtonumeron meidän perheestä mutta ehhkä kaksplussasta olen tykänny vähän enempi.
Painoa on tullut jo pari kiloa. Aika paljon tähän mennessä mutta en ole kyllä yhtään varonut syömisiä kun herkästi tuli huonoa oloa jos ei syönyt. Nyt vois ehkä hiukan tarkemmin katsoa. Vaikka nyt on tietysti kesä ja grilliherkut :)
Hiukan alkanut jo pelottaa ensi talvi. Raskaus muuttui todellisemmaksi kun toi ultra on nyt takana. Pienellä ikäerolla haluttiin lapset ja nyt varmasti rankka talvi tulossa. Periaattessa en haluaisi lapsia viedä hoitoon jos itse olen kotona mutta kyllä nyt mietityttää varsinkin jos vauva on huono nukkuja. Varmaan ainaki alkuun olis hyvä jos olisi päiväunimahdollisuus itselläkin... Onko muilla samanlaisia mietteitä?
Minulla ensimmäinen syntyi keskosena 29.rv:lla ja toinen täysiakaisena. Lääkärintarkastus on ensiviikolla ja toivon että kirjoittavat lähetteen äitipolille seurantaan tuon ekan keskosuuden vuoksi. Nytkin jo tuntui kerran supistelua kun intouduin siivoamaan hiukan tehokkaammin... nyt jo!!
Camotar... tosi ikävää toi sinun työjuttu :( Varmasti kyllä ahdistavaa olla tuollaisessa ilmapiirissä työssä kun itselle se raskaus on kuitenkin niin ihana juttu ja muut suhtautuu noin :( Minun pitäisi kertoa kohta töissä. Eivät varmaan innostu kun vasta 1/2v sitten palasin töihin oltuani 3v kotona...
Hyviä vointeja kaikille alkavaan keskiraskauteen!!!
Minitassu 12+6
onpas täällä taas tapahtumaa riittänyt. työjutut alkaa selvitä ja niistä en jaksa vatuloida ennen palaveria(ajankohtakin jo selvillä)..sairaslomaa viettelen ja nautin olostani tämän kuun loppuun. sit alkaa kesäloma heti putkeen,että heinäkuussa sit duuniin, jos vaan jaksaa.
Tänään käytiin neuvolassa ja hyvät oli arvot. mahtavat sydänäänet saatin taas kuuluviin ja uutta aikaa varailtiin.
mulla liikkunut tämä tenava jo kolmena päivänä putkeen useamman kerran päivässä. Esikoisen aikaan tunsin myös hirmu aikasessa vaiheessa ja nämä myllerrykset sattui vielä tänään neuvolan doplerin alle, niin totesi neukku tätikin, että hyvin jumppaa :) ensimmäiset liikkeet siis merkattiin neukkukorttiinkin.
sokerirasituskokeesta tuli viime viikolla puhtaat paperit enää sit vaan 26 viikolla uusix ja toivotaan, että ei siihenkään arvot muutu.
paino oli tipahtanut mulla 600g eli biksu kunnossa kohta :D
meille tulee vauva lehti ja olen tykännyt kovasti. tilasin myös esikoisen aikaan ja hinta-laatu suhde mielestäni parhaiten kohdallaan näistä"vauva-lehdistä". paljon vertailuja ja paljon varmasti toistoakin, mutta luulen, että nyttenkin keskeytetään tilaus jahka tämä vuoden on nyt tullut. niin tehtiin esikoisenkin aikaan.
on muuten hirveetä tämä helle.siis ihan järkyttävää, onneksi nyt vähän viileempi ajanjakso menossa ja minä ainakin toivon, että ei viimekesän kaltaista hellejaksoa tulekkaan.
Aurinkoista viikkoa ja vointeja kaikille.
-camotar & paisti rv 14+5
oma näkemys lasten viemisestä hoitoon(joka saattaa osaa ärsyttää todella)
ite olen niitä vanhan kansan kasvatuksen saaneita(olihan meitä sisaruksia 7)eli jos meinaa tehdä lapsia on ne myös hoidettava ja niin olen myös tehnytkin.hoitajille löytyy kyllä töitä työssä käyvien lapsista.niin kuin meilläkin silloin kun olen työelämässä,kuten nyt.hoitaja tulee meille kotiin,koska kummallakin minulla ja miehellä on vuorotyöt ja kunnassamme ei ole tarjota vuorohoitpäiväkotia tms.eli pojat ovat käyneet vain eri kerhoissa kodin ulkopuolella ja tottakai olemme kyläilleet toisissa lapsiperheissä.
vanhimmalta(7v nykyään)odotin hänet yksin,synnytin yksin ja hoidin täysin yksin aina 1,5v ikään,ensimmäiset 3kk huudettiin yötä päivää,sitten helpotti mutta kitistiin hampaita yms.hän myös alkoi nukkua yönsä vasta 3,5vuotiaana.
keskimmäinen syntyi 11/06 eli oli vastasyntynyt ja 2,5v,ja en kertaakaan miettinyt että veisin hoitoon.keskimmäinenkin oli yö valvoja,maito allergikko,iho ja suolisto oireili pahasti.maha täytyi toimittaa,ihon täysrasvaus 3xpv + pesut ym tätä jatkui -08 loppu vuoteen.
noo marraskuu/07 syntyi kuopus,eli vajaa 1v ikäeroa keskimmäisestä. enkä edelleenkään miettinyt että laittaisin lapsia hoitoon vain itseni takia.
eli yhtäaikaa oli vastasyntynyt,1v taapero joka opetteli kävelemään ja jonka maitoallergia vaati huomionsa ja 3,5vuotias uhmis poitsu.
eli en hetkeäkään mieti poikien laittamista hoitoon kun tämä uusi vauveli syntyy,tottunut hulinaan ja vilinään ja siihen ettei koti todellakaan ole kuin hetken tiptop.
mutta enhän minä kauaa olekaan kotona kun ensi vuoden syksynä lähden jo takaisin töihin,ajankohta riippuen aikooko mies pitää isä kuukauden.uskon että pitää.
ja lueskeltu jo valmiiksi paljon unikoulu asiasta,koska tällä kertaa aijon saada lapsukaisen hyvissä ajoin nukkumaan yönsä,eikä vasta parin vuoden iässä.
koska keskimmäisellä edelleenkiin allergiat vaivaa ja korvatulehduskierre päällä,herään lasten takia yöllä noin 1-3krt ja ihan normi 3vuorotyötä teen.
ei sillä etteikö joskus ole tuntunut raskaalta,mutta kun katsoo noita pellavapäitä ja heidän hymyjään,väsymys katoaa.
välillä saa nukkua,välillä ei.
MAMAx4 14+2
Päivähoitoasiat on tietysti aina perhekohtaisia juttuja. Vanhimmat lapset oli meillä kahden vuoden ikäerolla, ja kyllä välillä oli päiviä, että sain pojat samaan aikaan unille ja itsekin pääsin päikkäreille. Nyt nuorimmaisen syntyessä 3v. sitten mietin, hyödyttäisikö silloista 4v. isoveljeä osittainen päivähoito, mutta totesin, että hoitoon pitäisi mennä melkein aamupäiväksi, kun silloin on ne 'varhaiskasvatukselliset' osuudet yleensä, ja en kyllä olisi selvinnyt viemään yhdeksäksi hoitoon. Eli minusta oli helpompi vaihtoehto olla lasten kanssa kotona, toki nelivuotias on jo isompi. Kaikenlaisissa kerhoissa on kyllä käyty joko yhdessä tai lapset itsekseen, riippuen iästä.
Joissain kaupungeissa on avointa päivähoitotoimintaa nimenomaan noille isommille sisaruksille (ainakin Kuopiossa), mutta en tiedä, onko siihen joku alaikäraja. Se on siis esim. 2krt/vko muutama tunti.
Nyt meillä neiti 3v. käy muutaman kuukauden syksyllä hoidossa ennen kuin jään äitiyslomalle, ja jää sitten minun ja vauvelin kanssa kotiin. Hölmöltä tuntuu tuo lyhyt hoitopätkä (isä on nyt hoitovapaalla), mutta kun ei ole jemmassa lomia niin paljon, että pystyisi kotiin jäämään jo elokuussa. Luottavaisin mielin kuitenkin syksyä kohti.
Hei!
Kävin tänään ultrassa murentamassa maailmani. Tilanne oli todella hirveä. Ensin kätilö leperteli, että siellä se näkyy, osoitti sydämen sykkeen ja pienet vispaavat raajat. Ja sitten kertoi, että turvotusta on reippasti, 6,2 mm. Aloin itkeä ja parkua, kätilö siinä lohdutteli, että päivä kerrallaan ja että nyt pitäisi teidän kerätä kimpsunne ja kampsunne, kun seuraavat jo raapivat ovea. Siinä sitten marssin masujaan taputtelevien äitien kunniakujan läpi. Oksentamaan ja labraan.
Olen ihan rikki. Varasin iltapäiväksi ajan yksityiselle.
Tätä lasta on väkerretty vuosia, ja nyt tuntuu, että oli huomattavasti helpompaa elää lapsettomuuden kanssa kuin sen, että tulee raskaaksi, uskaltaa jo varovaisesti iloita ja sitten se viedään pois. Olen ihan tajuttoman vihainen - en kenellekään, yleisesti, en ole koskaan tuntenut moista vihaa, toivottomuutta ja vaikutusmahdollisuuksien puuttumisen tunnetta kuin nyt.
Parin päivän päästä istukkabiopsiaan, mutta olen luovuttanut. Aamulla olin vielä tuleva äiti, nyt kuolemaantuomitun selli...
Mamacita.. ei voi olla totta!! :( Ei osaa sanoa kyllä yhtään mitään.. onko se mitaustulos 100% varma? Voi luojam haleja!! Olen todella pahoillani. Pidä meidät ajantasalla miten menee, tukemme saat varmasti jokaiselta.
Minulla huomenna nt-ultra ja pelottaa ihan sairaan paljon mennä. Toissa kerralla sain tietää että pienokainen oli edellisenä päivänä kuollut ja viimeksi mentiin sinne 15 viikolle ja kävi huonosti ja nyt pelkään tuota turvotusta. Kotidoplerilla olen kuunnellut, tiedän olevan elossa vaan tuoturvotus kummittelee mielessä ja vaivaa ja pelottaa. Oon ihan hermoraunio kun mietin tahtomattani sitä käyntiä ja pelkään tulevaa, mies joutunut kestämään tosi paljon. Vaan eihän se auta kuin katsoa mitä huominen tuo tullessaan...
Ensin Mamacitalle virtuaalinen halaus, ikäviä uutisia. Osa on onneksi vääriä hälytyksiä ja sieltä istukkabiopsiasta saat varman tuloksen.
Voimia tulosten odotteluun.
Meillä lapsettomuutta viisi vuotta takana ennen tätä elämämme ensimmäistä raskautta, paljon on pelkoa mahtunut näihin viikkoihin, enkä tiedä osaanko lakata pelkäämästä ollenkaan. Ystäväpiirissä on niin monta kohtukuolemaa yms ikävää asiaa kohdattuna.
Lapsettomuus on kipeä asia, omanlainen menetys, mutta en osaa edes kuvitella mitä sisälläsi myllertää tällähetkellä. Hiljaiseksi vetää.
Itselläni oli tuo np-ultra maanantaina ja pienellä kaikki hyvin, vastasi viikkoja jne.
Raskausviikkojen laskeminen onkin sitten hassua, neuvolassa lasketaan viikkojen vaihtuvan tiistaina ja tuolla äitipolilla taas sanottiin että maanantaina. Mikä lie sitten oikea. Neuvolakortissa ekat merkinnät on tiistain mukaan ja nyt sitten kätilö kirjoitti maanantain mukaan. No, tuli yksi päivä raskautta lisää...
Ensi viikolla on neuvolalääkäri, katsotaan muuttaako hän noita viikkoja johonkin.
Nyytikki rv 12+2 tai 3
Kiitos lohdutuksesta. Sitä tarvitaan, paljon ja kaikilta suunnilta. Olen nimittäin aivan suunniltani surusta. Ja vihainen. Ja pettynyt! Kävin iltapäivällä vielä yksityisellä (Femedassa) ja erittäin ystävällinen lääkäri kertoi rauhallisesti ja lohduttavasti, että valitettavasti tilanne näyttää siltä, että sikiöllä on niin paha turvoitus ja sydän ei jaksa pumpata, että todennäköisesti se joko kuolee itsestään ennen maanantaita tai sitten edessä on keskeyttäminen. Hän sanoi, että sinnikkäästi vauva on pysynyt hengissä, että tämä on erittäin harvinaista, että näkee näin pitkälle edenneen raskauden, jossa sikiöllä on noin paljon turvotusta ympäri kehoa. Oli helpompi ottaa tämä tieto vastaan, kun lääkäri oli selkeästi rehellinen ja puhui sydämestään verrattuna siihen Kättärin kalsaan portsarikätilöön, joka heti toimenpiteen jälkeen viskasi ulos. Tuntuu ihan järkyttävältä ajatella, että siellä se heiluttelee pieniä jalkojaan ja käsiään viimeisiä kertoja. Ja sitten se on poissa ikuisesti. Ei se ollut meille sikiö, vaan vauva, Dvärg, jo nyt niin valtavan rakas.
Lumikukka, toivon, että sinulla menee paremmin kuin meillä, aidosti ja sitä tarkoittaen. Tällaista kohtaloa en toivoisi kenellekään. Mutta saanko kysyä, että miten sinulle kävi, jos sikiö oli juuri kuollut, jouduitko synnyttämään sen vai nukutettiinko sinut ja kohtu kaavittiin? Pelkään nimittäin valtavasti, että joudun synnyttämään tämän jonkun lääkekidutuksen jälkeen.
Eikö Kättärillä huomattu muuta turvotusta kuin niska?
Jotain pienellä on pahasti pielessä jos turvotusta ympäri kehoa.
Kyllä pitäisi inhimillisyyttä löytyä sen verran että jos jotain normaalista poikkeavaa havaitaan niin olisi aikaa käydä asiaa hetki läpi. Menetys on niin valtava, vaikka raskaus loppusuoralla vielä olekkaan.
Hoitajalle kyseessä on yksi ennakkoon päättynyt raskaus, mutta vanhemmille se suurin mahdollinen menetys sillä hetkellä.
Onneksi saitte ajan yksityiselle ja parempaa selvitystä tilanteesta.
Meneekö sikiö tutkittavaksi? Eli saatteko selville onko kyseessä ikävä sattuma vai joku geneettinen vika?
Anteeksi että kysyn näin ikävää ja henkilökohtaista asiaa. Ymmärrän jos et halua vastata.
Elämä ei aina ole reilua.. :/
Meillä oli eilen neuvola/lääkäri ja sai kuunnella taas sydänääniä. Viikko sitten oli tuo nt-ultra ja kaikki oli hyvin. Neuvolassa mitattiin verenpaine ja sekin oli tosi hyvä. Paino ei ollut noussut yhtään vaikka olenkin syönyt kun hevonen..ehkä mun työ on sit niin kuluttavaa :) Huomenna meinasin pomolle kertoa...
Mites muut?? JOko töissä pomolle kerrottu?
lääkäri on tänään laittanut lähetteen äitipolille, eli kutsua rakenneultraan odotellaan..ja jälleen odottavan aika on sit sata vuotta.. Voisin joka viikko käydä ultrassa kattoo pikkusta. Vointi ollut muuten tosi hyvä :)
Aurinkoista iltaa..
inkku ja pikku mytty 13+1
mamacitalle pahoittelut tianteesta,vauvasi kohtalosta,ei varmasti ole helppoa,ei..
en osaa edes kuvitella miltä sinusta tuntuu..
elämä ei todellakaan ole tasavertainen,sen olen huomannut..
itselläni oli vaikeaa kertoa tästä yllätys raskaudesta lähipiirissä, joissa siskollani on käynyt kaikki maailman lapsettomuushoidot,yritetty keinohedelmöityksellä ym.toien nuorempi sisko ei voi saada koskaan lapsia kun on niin paha diabetes,työkaverini myös käy läpi lapsettomuus hoitoja..lähipiirissä on menetty vauvoja kun itse odotin nuorinta,toinen menetetyistä oli rv18 menehtynyt tyttövauva,hällä nt turvotus oli ollut 4 luokkaan.
ja minä joka käytän ehkäisyä,tulen sitten raskaaksi ilman toiveita..(ilman ja ilman,haluaisin niin kovasti tyttölapsen)
voima haleja sinulle ja miehellesi
yli puolet tekstistä katosi..
eli olen kertonyt työmaalla avoimesti ja muutenkin avoimesti puhunut miksi peruuntuu qstock reissut ym..jopa hommannut itselleni luotettavan sijaisen :)
täällä odotellaan postista koti dopperia.
MAMAx4 ja pikku jaz 14+3
Mitään kamalampaa ei ole kuin kuulla että omalla lapsella on asiat huonosti. Töykeää käytöstä ultranneelta kätilöltä! Muiden luulisi saavan odottaa että voi keskustella edes hetken aikaa tuollaisessa tilanteessa. Lapsettomuus on jo sinällään tarpeeksi raskasta, pitääkö vielä tämäkin joutua kärsimään. Itselläni taustalla lapsettomuus ennen esikoista, joka koeputkihedelmöityksen tulosta. Lisäksi yksi keskenmeno alkuraskaudessa. Utrassa kun tuollainen tulee ihan puun takaa, niin on varmasti todella järkyttävää. Voimia jaksaa surutyö!
Moona
postinpoika toi tänään mukavaa postia;koirien jalostustarkastukset,dna:lta koulutielle lähtijälle prepaid liittymän ja muuta rekvisiittaa ja sitten tuli koti dopperi,lukemat pyörii 153
Ihanaa kun on lämmintä :) selkä vähän kärähti tänään.. Tuleva Äippä kyseli vauva-lehdestä.. Minä tilasin lehden jo vuoden alussa kun se on niin hyvä ja ajattelin, et tuleepa ees se lehti vaikka raskaana en sillon vielä ollutkaan. Nyt on kiva kun saa odottaa omaa tonttua ja lukea ajankohtaista asiaa sieltä lehdestä. Tänään ostin myös sellaisen lehden kun "9 kuukautta" ihan uusi lehti minulle, mutta vaikutti hyvältä. Mulla ei paino ole kyllä yhtään noussu, ihan max. 1 kilon. Mut silti vatsa näkyy kun kohtu on niin pysty suorassa kulma. Mutta jospa sitä takaisin tuonne helteeseen :) ihanaa kesää mamit :)