JOULUTONTUT 2011 Kesäkuussa
Kommentit (81)
Paljon tapahtuu ensi viikolla, eka ultra ja sitten reissulle tyttöjen kanssa. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin, onneksi oksentelu on vähentynyt paljon, mutta vielä on pahoinvointeja.
Täällä on uniongelmia, mutta siihen on syy.
Mulla alkoi n3pv sitten hengitysvaikeuksia.Hengitys on käynyt tosi pinnalliseksi, ja joutuu koko ajan haukkomaan henkeä että saa ilmaa vedettyä keuhkoihin:( Koko ajan pitää hengittää väkisin.
Öisin se vaan pahentuu...Pitää varmaan lääkärille soittaa taas. Kyllä näitä vaivoja riittää, mutta silti jaksaa kulkea eteenpäin kun tietää että siellä kasvaa oma käärö. Pelottaa vaan että onkohan tää pienokaiselle vaarallista? :(
Aurinkoista kesäkuuta kaikille!!
LA/ nimimerkki/ ikä/ monesko tulossa(edelliset lapset)/ synnäri
Ihan alkuun nää tiedot eli:
La 27.11.11/ Juhotus/ 29v/ 4. aiemmat 9/02, 6/05, 3/09/ HYS
Joopajoo.. Eipä oo ihan hirveenä jaksanu koneella istua ko alkuun oli niin hemmetin huono olo ja nyt kun se on loppunut niin jäljelle jäi kammottava väsymys. Voisin nukkua 24/7 jos saisin. Harmillista vain kun täytyy käydä kokopäivätöissä. Lisäksi opiskelen vyöhyketerapiaa ja teen sit töiden jälkeen niitä hoitoja niin joskus tuntuu että teen ympäripyöreetä päivää töitä.. Haukotus! Onneks kohta on kesäloma.
Pahoittelut kyydistä pudonneille :(
Me käytiin np-ultrassa 13.5. ja siellä oli kaikki hyvin. Vähän oli pikkukaveri viikkoihin nähden tuhdimpi mutta oli niin siinä rajalla et siirtyykö la vai ei joten sit ei vielä siirretty aiemmaksi. Toisaalta mulla on lähes kellontarkka kohtu joten itse en usko tämän tulevan yhtään etuajassa ulos vaan just sit silloin joulukuun alussa. Hb mulla lähti äkillisesti laskuun joku aika sitten ja tuntui ettei lähde takas nousuun vaikka söin rautaa kuurina. Kuukauden päivät sais syödä Obsidania ennenko oli noussu. Et sekin varmaan osaltaa lisäs väsymystä. Onneks töissä saa mitattua niin ei tarvii aina lähteä erikseen mittauttaan. Me ei olla vielä kerrottu kovin monelle tästä "pikku nelosesta". Molempien meidän äidit tietää ja miehen kuolemaa tekevä sisko. Niiden lisäks muutama kaveri joille oli pakko kertoa ko oon ollu niin "pirteä ja hyvinvoiva, suorastaan säteillyt raskaudeniloa ;)". Töissäkään en oo vielä kertonut, ihan ekaks ei oo kehdannu (ko just palas melkein 2,5 vuoden lomilta) kertoa et "ainiin, mä jään sit kohta taas lomalle" :). Ajattelin josko ens viikon sais vielä piiloteltua, sit olis se 3 vkoa kesälomaa. Sen jälkeen on varmaan pakko myöntää et on raskaana. Onni onnettomuudessa; nyt on nuorimmainen vesirokossa joten voin olla muutaman päivän kotona "piilossa". Vaateongelmaa pukkaa.. Tunikoita olis kiva löytää jostain, ihan älyttömiä määriä ei haluis rahaa tuhlata vaatteisiin kun tämä pieni tulee olemaan meidän viimeinen. Ehdin tosiaan viime syksynä myydä pinnasänkyä ja muutamaa kestovaippaa lukuunottamatta KAIKEN vauvatavaran pois kun meille ei enää pitänyt tulla lisää lapsia. :)
Hyviä vointeja kaikille.
terkuin, Juhotus rv 14+5
Ihanaa,huomisen jälkeen alkaa loma! Täytyy vähän tuumailla,että mitä sitä touhuilis syksyllä... Työsopimus oli määräaikainen ja tulin siihen tulokseen,etten palaa enää takas kesän jälkeen,kun tekemäni työ on sen verran kuormittavaa. Saas nyt nähä löytyykö mitään kevyttä hommaa vielä ennen mammalomaa...
Vointi on ollut ihan ok,väsymys tuntuu tosin painavan vieläkin,mutta muuten kaikki hyvin. Onko kaikilla kuunneltu jo vauvan sydänääniä? Mulla ei oo kuunneltu...näin kyllä ultrassa miten se pieni sydän väpätti,mutta ei siis kuunneltu. Onkohan tässäkin sitten jotain alueellisia eroja?
Aurinkoisia kesäpäiviä!
-TÄ-
12+4
Täällä ollaan aivan tohkeissaan, eilen ku oli mitä mahtavin päivä. Siskon valmistujaisia juhlitiin ja sammalla sain soiton perinnöllisyysklinikalta. Mitään kromosomipoikkeavuuksia ei löytynyt, mut juuri kantavani sairauden tuloksia ei vielä saatu. Mut onnesta ollaan silti sillä meille tulee akkavalta taloon ja tyttö kun on vain kantava tässä sairaudessa :D Äitini ja siskoni eivät malttaneet sitten pitää suutaan kiinni eilen ja tuloksen osaatte varmaan jo arvata, puolisukua tietää tulokkaasta :)
Tiistaina oli eka neuvolalääkäri jolloin kuuneltiin sydänäänet. Tytöllä tais olla aamujumppa menossa ku kovasti koitti häiritä potkimalla.
Täällä aikaisemmin ollut puhetta noista mammahousuista, mistä olette niitä ostelleet? Itse kävin h&m ostaan mammaosastolta ekan paidan eilisiin juhliin ja tunikoita olen äidin vaatekaapista "varastellut". Mutta housuja sielä ei tuntunut olevan. Alkaa tuntumaan että mahaa kohta saa peiteltyä :) ja töissä kun en tahtois vielä paljastaa mitään. Vaikka muutama työkaveri esimies mukaan lukien asiasta jo tietävät.
-tinneri ja tonttu 14+1
Noihin tietoihin voi laittaa tosiaan et olen 25 v.
Täällä kaikki hyvin, tällä hetkellä Espoossa majaillaan miehen siskon ja perheen luona. Ainakin hulinaa riittää kun koulutkin loppu ja kaikkee!
Olossa ei oikeestaan mitään ihmeellistä. Alaselkä hieman vaivaa välil ja lonkat. Mulla noita nivelongelmia on aina ollut, tuntuu et raskaana nivelet muuttuu kumiks.. :D
Esikoisen neuvola ja mahaneuvola on 13. päivä. Potkuja ei vielä tunnu.
Viikolla 15 kai(?) mennään.. :D
Jaksamisia kaikille!
Ihanaa kun on tullut kunnon kesä! Jäätelökin taas maistuu ja muukin makea alkaa taas pienissä määrin upota. Eli pahin huono olo alkaa vähitellen helpottaa.
Mulle mahtuu enää yhdet omat housut, äippähousuja on jo paljon mukavampi pitää kun kohtu on jo noussut sen verran että vyötärö muuten painaisi. Esikoista odottaessa vaihdoin äitiyshousuihin jo viikolla 7+, tällä kertaa vasta nyt viikolla 10+. Mulla maha näkyy kyllä jo selvästi ja olen tulokkaasta kertonut niin töissä kuin muutenkin. Töissä jo ihan siksi, ettei sikiö altistu säteilylle tai sellaisille taudeille jotka voivat olla sikiölle vaarallisia.
Äitiysvaatteita olen ostanut lähinnä huutonetistä, kavereilta, h&m:stä ja baby ozista. Äitiysvaatteita halvempia on usein muutama numero isommat vaatteet, jotka ajaa saman asian. Imetyspaitoja mulla oli muutamia erilaisia luukkumalleja, mutta niitä en lopulta käyttänyt ollenkaan. Olivat todella hankalia ja epäkäytännöllisiä suuririntaiselle. Ehkä silloin sopii paremmin jos on pienet rinnat, mutta muuten en kyllä suosittele tuhlaamaan rahojaan imetysvaatteisiin.
Moona 10+3
Ihanaa kesää.. Huomenna on sit se kauan odotettu np-ultra. Voi kun kaikki olis hyvin ja siellä olis vilkas pikkunen :)
Taas menny muutama päivä, et ei oo tuntunu miltään ja sit se inhotustunne nostaa aina päätää, et onko ketään kotona.. :/
Mites muilla? onko päiviä, et olo on yhtä normaali kun ennen raskautta.?
Hirvee flunssa on nyt päällä, nenä vuotaa ja poskiontelot tuntuu hellältä, mut jospa tää tästä :)
11+5
Nyt vasta huomasin, että olitte berry ja huhti(?) kyselleet tuolla toukokuun puolella..
elikkäs mulla oli se hmm..helkkari ku en muista nyt sitä arvon nimee, mutta se yks arvo mikä otetaan ennen sitä kunnon kilpirauhasviljelyä ni oli jtn 3,6-3,8 ja molemmilla otto kerroilla sama. Eli eka otettiin viikoilla 8+jtn ja toinen 12+3 ja se arvo ei ollut muuttunut mihinkään vaikka aamulla juoksin ensimmäiseksi kun heräsin ni sinne labraan ilman mitään juomista,syömistä enkä edes kunnolla kerenny pukee päälle.eli kun näyte otettiin oli heräämisestäni kulunut reilu puol tuntia. Kilppari arvot kuulema alkaa heittää heti kun hereillä ollut vähänkin pidempään. Joka tapauksessa lääkkeenä menee tyroksin 0,1mg ja kerran päivässä 1 tabu.
mulla on ennen raskautta helmikuussa otettu täydellinen verenkuva jossa silloin oli kilppariarvo 2,2 eli ihan normi. ja het ku raskausuin alko jumalaton väsymys ja ite hoitajana aloin heti epäillä niitä kilppari arvoja ja ihan hyvä, että epäilin.'
sit joo mahtava on tontun mitta mutta ei kuulema vielä muuteta laskettua(vaikka olis ehkä aiheellista) sit yx mamma kerto mulle, että oli kuullu, että täälläpäin olis se 10 pv +- ennen kun aletaan laskettua muokkaa. Onneksi vaavi kuitenkin rakenteellisesti kunnossa.
Meillä töissä haistapaskanraskaanaolevatkyykkyyn linja jatkuu ja en tiedä enää itsekkään miten kauan jaksan. Tänäänkin taas itkien kotiin. Töissä repesin ihan täysin palaverissa itkemään kun totesivat että tutkinto nyt sit jää kesken, mutta yhtään sairaslomaa ei saa tulla ja tää nostelu kielto yms pitäs loppua,että edes saisin niitä eteenpäin. Stressaa sitten niin, kun yritän sen pomon kanssa jutella, että oksennan ennen kun alan sille puhumaan ja tänään sit piti lähtee sen palaverin aikanakin oksentaa. :/
mutta mutta mie löysin aivan ihanat vaunut tänään ja ei maksas paljo mitään. mie varasinkin ne jo, mutta onko veilä turhan aikasta? saisin vielä kaupanpäälle pinnasängyn.Mites muut..oletteko jo tässä vaiheessa ostelleet minkäverran vauvalle juttuja?
-camotar & paisti rv 13+3-
IinaSofia: Mulla on ainakin välillä niin "oireettomia" päiviä, että mietityttää ollaanko tässä ollenkaan raskaana. Kyllä se välillä ihan huolestuttaa, kun ei vielä ultraakaan ole ollut. Mutta olen ottanut sellasen asenteen että kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan! Menettäisin varmaan totaalisesti järkeni, jos alkaisin jatkuvasti murehtimaan.
Olo on täällä siis oikein hyvä. Edelleen väsymys vaivaa, varsinkin työpäivän jälkeen. Mies joutuu kotona koville, kun kantaa kaiken vastuun lapsenhoidosta ja useimmista kotitöistä. Toivottavasti tämä väsymys pian helpottaa. Muuten ei oireita ole, paitsi vähäistä etomista iltaisin.
Mitään hankintoja ei vielä olla tehty, eikä varmaan paljon tehdäkään vaan mennään esikoisen tavaroilla. Esikoiselle sen sijaan pitää ostaa syksymmällä sänky, jotta saadaan pinnasänky vauvalle.
Omat vaatteet mahtuvat vielä päälle, vaikka iltaisin maha on melko turvonnut. Kohtapuoleen kuitenkin tarvitsee äitiysvaatteita ostaa, kun töissä täytyy näyttää siistiltä. Esikoista odottaessani ostin vain muutamia vaatteita, koska olin pääasiassa kotona (opiskelut loppusuoralla), eikä tarvinnut ihmisten ilmoilla paljoa pyöriä.
Pelottaako muita painonnousu? Itseäni vähän hirvittää, koska esikoista odottaessa kiloja tuli yli 20 ja nyt on lähtöpainokin paljon (6-7kg) korkeampi. Yritän jo alusta asti katsoa syömisiä ja liikkua päivittäin, mutta silti pelottaa.
Kauniita kesäpäiviä!
Hellu + papu 11+2
Mulla pelottaa painonnousu. Esikoinen on jo kohta 9v mutta kaikki kolme raskautta on jättänyt kiloja kroppaan niin että lähtöpaino tähän raskauteen oli 12 kiloa enenmmän ko esikoista odottaessa. Olin toki esikoista odottaessa lievästi alipainoinen ja nytkin oli BMI ihan normipainossa vielä MUTTA, kuopuksen raskaudessa paino nousi 16 kg eikä siihen ole nyt varaa. Kotivaaka sanoo että paino olis noussu tällä hetkellä 1kg mikä on toistaiseksi vielä ihan siedettävä. Torstainahan se todellinen painonnousu sit selviää kun on eka lääkärineuvola. 10 kg on tavoite jota ei sais ylittää koska sitten taas tietää että kiloja tulee jäämään keholle.. Ne on kyllä hemmetin vaikeaa saada pois ne kilot. Mullakun ei imetys niitä vie.
Kuopuksella on joku ihme tauti. Viime ke tuli näppyjä ja pe lääkäri totes sen vesirokoksi. Maanantaina lääkäri perui diagnoosin puhelimessa koska näpyt olivat yhtä lukuunottamatta kadonneet jättäen jälkeensä verenpunaisen pienen pisteen. Hirvee yskä iski sit silloin pe ja viikonlopun aikana saatiin myös järkky nuha pienelle. Eilen illalla tuli sit hälle suunpieleen ja reiteen sen näköiset näpyt että ajattelin sen NYT sit olevan sitä rokkoa mutta mitä vielä, aamulla oli jäljellä pienet pisteet. Viime yö meni muutenkin ihan harakoille kun kuuntelin ja hyssyttelin sit hänen itkuaan koko yön. Ei auta, tänään on mentävä taas lääkäriin, en oikein osaa päättää oisko se päiväkotikuntoinen ja huomen pitäs töihin lähteä. huoah..
Juhotus rv 15+2
Kävin aamulla siellä nt-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Beibi oli 5 cm pitkä ja nyrkkeili masussa. Viikot piti paikkansa 11+6 ja LA pysyy 21.12.
Painoa on tullut vasta n.1kg vaikka olen syönyt kun hevonen ja yhtään ylimäärästä en kyllä ole liikkunut :)
mammavaatteita en ole ostanut kun varmaan tän kesän ajan pärjään hyvin mekoilla ja tunikoilla mitä kaapista löytyy. Syksyks täytyy kyllä jotkut housut varmaan hommata, mut siihen on vielä aikaa. Eletään tää kesä ensin. Tänään sai anoppikin tietää ja oli ihan onnensa kukkuloilla :) Pomolle en ole vielä kertonut...Työkaverit kyllä tietää.
Tänään läksin aikasemmin pois töistä kun on tää flunsa. Ei vaan jaksanut olla ja päätä särki koko ajan.. Tuntuu, et täytys vaan nukkua.
Mutta näillä mennään :)
Maanantaina oli niskaturvotusultrassa, ja kaikki oli hyvin. Pikkukaveri hyppi, huitoi ja haukotteli. Mies arvelikin, että on tulossa samanlainen tramboliinihiiri kuin isommista... Pääperämitta oli 6,2cm ja vastasi viikkoja täsmälleen. Alkuraskauden vuodoille ei ultrassa näkynyt syytä, joten nyt vain elellään ja kasvetaan. Rakenneultraan sain samantien ajan 29.7. Sen lisäksi sain äitipolille ajan kasvun seurantaan viikolle 28. Tämän siksi, että takana on kaksi sektiota, niin seurataan lapsen kasvua, arpea ja kohdunsuuta. Sitten tulee vielä viikolle 36 synnytystapa-arvio, joka tuntuu kovin kaukaiselta, mutta aika kuluu kovin äkkiä...
Minullakin painoa on tullut ehkä kilo, tosin aivan alkuraskaudesta tuli oikeastaan jo pari. Enkä kyllä ole onnistunut karistamaan edellisraskaudesta jääneitä noin kuutta kiloa tässä välissä, joten mitä vähemmän painoa tulisi, sen parempi. Lievä ylipaino on määritelmä tällä hetkellä. Minultakaan imetys ei vie kiloja, joten jostain syömiseen pitäisi löytää kuri. Ehkä nyt pikku hiljaa, kun pahoinvointi alkaa helpottua, voi syömistäkin koettaa kontrolloida.
Tilasin hm:lta kahdet äitiyshousut, koska olen hukannut vanhat! Kuulostaa varmaan kummalta, mutta en mistään löydä muutamaa äitiyshametta, jotka tiedän omistavani. Muistan, että lainasin ne kaverilleni, ja hän muistaa palauttaneensa ne... Mies lohdutti, että saatpahan ostaa uudet. Netistä löytyy vaikka mitä äitiysihanuuksia, mutta osa on aika kalliita. Vaikka varmaan jos laittaisi enemmän rahaa, saisi mukavammat vermeet.
Imetyspaidoista minä olen tykännyt, mutta voi tosiaan olla, että isorintaiselle ne ovat hankalat. Itse vähemmällä varustuksella olen kokenut ne hyviksi. Nyt mietin kyllä sellaista masutuubia, joka on siis tarkoitettu raskausajalle, imetysvaatteksikin. Olisi tavallinen paita ja masutuubi, niin ei ainakaan maha/selkä palelisi paitaa nostellessa. Olen siis melkoinen vilukissa...
Sydänääniä ei meillä ole vielä kuunneltu, mutta kerran olen vasta neuvolassa käynyt. Ensi ma on neuvola, ja siellä kuunnellaan, koskapa terkka näin edellisesä neuvolassa sanoi.
Mukavaa loppuviikkoa!
Aamuhaamu 13+0
kerennyt tapahtua vaikka mitä.eli nt-ultrassa+verikokeeseen just kerkesin tämän yllärivauvan kanssa ja onneksi kaikki on ok(kerkesin jo hieman huolestua kun viimeisen yaz-pillerin otin 25.5 ja juhlimassakin on käyty,kun eipä tässä ole tiedetty tulokkaasta mitään).
eli takana on jo 3ultraa,n-lääkäri reissu ym..
ja viime lauantaina säikäytti pahemman kerran,aloin vuotamaan verta.selitystä tälle ei löydetty eli ilmeisesti saan "nauttia" menkoista koko raskauden ajan :/ ei kiva yhtään.
sokerirasituskin on jo käytynä(2viimesimmässä raskaudessa diabetes ja keskimmäisen aikaan insuliini hoito)
mamma vaatteita olen huuto.netistä huutanut jokusen.niillä varmasti pärjää koko odotuksen.
saas nähdä miten tämän raskauden aikana maha kasvaa,3 aikasempaa raskautta ovat jo tässä vaiheessa aika hyvin näkyneet,mut nyt onkin eri asia kun kiinnikkeiden takia(viime lokakuussa leikattiin kasvain oikean mun torven luolta,samalla samainen muna torvi "aukaistiin" kun oli kiertynyt ja kohdusta otettiin solun palasia poijes)kohtu on kääntynyt taaksepäin.saas nähdä miten tämä vaikuttaa sitten työssä jaksamiseen,kun olen hoitoalalla kehitysvammaisten parissa :)
mutta näin mennään ja maanantaina taasen neuvolaan:)))
terkuin mamax4 13+3
ps.jännittää mahdottomasti rakenneultra,olisiko 3 pojan jälkeen jo tytön vuoro? jos ei siellä sukupuoli näy niin menemme yksityiselle 4d ultraan,sinne taidetaan kuiteskin mennä,selviää tai ei selviä rakenneultrassa..
yksi joulutonttu :)
esittelyyn menisin näin:
27.12 / Nyytikki / 34v / esikoinen / Jorvi
eli ensimmäistä odotellaan, pitemmän odottelun jälkeen. Tätä pienokaista tehtiin viisi vuotta ja lopulta koeputkihedelmöityksestä löytyi apu.
Niskapoimu ultra on ensi viikolla ja sitten on tarkoitus kertoa raskaudesta lähipiirille+töissä.
Nyytikki 11+3
empäs ole muistanut siitä mainita..eli laskettu olisi 12.12.11..aurinkoista huomenta..täällä yksi lomalainen tuskailee mitä sitä tekisi..
MAMAx4 rv13+4
Täälläkin nt-ultrassa jo käyty. Siellä se tonttu hyppi ja pomppi minkä kerkesi, mutta mitat saatiin lopulta otettua kun lääkäri oli tarpeeksi nopea. Ultra tehtiin mahan päältä, kuulemma jos ei siitä kunnolla näy, niin sitten tehdään alakautta. Käytännöt siis vaihtelee näköjään aika paljon.
Tontulla oli pituutta 4,8cm, eli vastasi viikkoja 11+4. Laskettua aikaa ei kuitenkaan lähdetty aikaistamaan neljällä päivällä. Mies oli ultrassa mukana ja yhtä onnellinen kuin minäkin.
Ilokseni sain samalla kuulla, että raskauttani seurataan tiiviimmin loppun asti äitipolilla kuten edellistäkin. Perussairauteni ja siihen käytössä oleva lääkitys kun voi tehdä vauvasta pienen. Esikoisen odotus sujui hyvin ja olin siinä uskossa ettei toista enää seurattaisi tarkemmin. Kävin muistaakseni 3-4 kertaa ylimääräisessä ultrassa rakenneultran jälkeen. Ei siis tarvitse mennä yksityiselle jos tulokas piilottelee sukupuoltaan rakenneultrassa. Muutenkin on mukava tietää minkä kokoinen vauveli on tulossa. Ultralla tehty kokoarvio kun ei yleensä paljon heitä, ainakaan niin paljon kuin mahan päältä tunnustelu. Esikoisesta veikattiin 3,7kiloista ja oli 3,78kg.
Mulle on tullut ehkä puoli kiloa painoa lisää. Esikoisesta oli tässä vaiheessa 2,5kg enemmän painoa. Esikoisesta tuli yhteensä 14kg. Toivon että jäisi nyt vähemmälle, sillä olin odotuksen viimeiset 2kk käytännössä liikkumatta ollenkaan. Postilaatikolle pääsin, eli 100m päivässä saatoin kävellä. Lonkka tuli niin kipeäksi että särki julmetusti jos käveli yhtään enempää. Muutenkin särki jo levossakin. Eli kyllä mua ainakin painon nousu hirvittää, en halua maata sohvalla montaa kuukautta!! Kauhulla ajattelen jo nyt tulevaa piinaa.
Esikoisen tuomat kilot lähti 5kk kuntokuurilla, imetys vei tosi vähän. Tai siis imetän kyllä edelleen. Eikä imetykseen kuulemma ole mitään estettä vaikka on uudelleen raskaana. Itse olin siinä käsityksessä että voisi aiheuttaa supistuksia pidemmällä raskauden aikana. Mutta kaipa tuo imetys olisi tarkoitus tässä kesän aikana lopettaa, kesälomalla sitten.
Moona 11+0
täällä kans kuljettu kaikkien 3 edellisen odotuksen kans 1-2vk välein naistenpolilla ultrassa,n.20vk eteenpäin.millon suppareiden,virtsatieinfektioiden(joita tullut vaikka estolääkitys ollut käytössä),diabeteksen ym. ja arvelen että tämän odotuksen kans mennään näin.
mut silti houkuttaa 4d-ultra,tämä odotus jotenkin erilaisen tuntunen,tietysti kun on vahinko/e-pilleri lapsi kyseessä niin pienoisia epäilyjä ollut,mut eniten mietityttää tai kiinnostaa vauvan sukupuoli,koska emme mahda enää hänen jälkeen tehdä yhtään(niinhän mä olen tässä ollut mieltä jo kauan,mut luontoäiti päätti toisin :) ja kun kaikki vaatteet ja tavaratkin on laitettu eteenpäin,olisi kiva tietää kumman värisiä vaatteita tässä syksyn päälle saa ostaa.
MAMAx4
Heippa vaan pitkästä aikaa!
Ei oo oikein mitään uutta kerrottavaa... Mökillä olen aikaani viettäny alkukesän lämmöstä nauttien :)
Mitenkäs nyt sitten noitten raskausviikkojen ja lasketunajan kanssa oikein menetellään,kun sillon siellä nt-ultrassa sanoivat,että la siirtyy neljällä päivällä...eli piti olla 8.12. ja onkin 12.12. kun ei vastannut viikkoja. Jossain kai sanottiin,ettei muutaman päivän heitto edes vaikuta ja jotain sellasta se lääkärikin sano,mut mut...Laskenko siis niitä raskausviikkoja nyt tuon uuden ajan mukaan? Eli nyt olis sitten 13+4 eikä 14+1? Oon aina ollu kauheen huono kaikessa,mikä liittyy vähänkään numeroihin,joten tää aiheuttaa harmaita hiuksia mun pieneen päähän... :D
Onkos teillä muilla jo maha kasvanut niin,että se näkyy? Mun maha on pikkusen kasvanu,tiukoissa vaatteissa näkyy :) Ja ite ainakin sen huomaa,muut varmaan luulee vaan kesäherkkujen lihottaneen :D
Nautitaan auringosta!
-TÄ-
13+4?
Tuleeko kellekään teistä toi Vauva-lehti? Tai joku muu vastaava lehti?
Tilasin ton Vauva-lehden itelleni,saa nähä millanen se sitten on... Pari irtonumeroa oon kyllä joskus ostanu ja ihan ok:lta vaikutti :)
-TÄ-
Meillä oli alkuraskauden ultra tasan viikko sitten. Kaikki tuolla mahassa näkyi olevan päällisin puolin kunnossa. Ja huomatuksena, että meidän kutsulapussa luki, että "rakossa tulee olla virtsaa".
Lapsillekin on nyt kerrottu tämä suuri uutinen. 2-vuotiasta ei asia juuri tuntunut kiinnostavan, mutta 5-v. esikoinen oli ensimmäiset pari päivää ihan onnesta soikeana ja esitti varmaan parikymmentä enemmän ja vähemmän viisasta kysymystä aiheeseen liittyen, esim. "Kun se vauva syntyy sieltä pimpistä, joutuuko se haistelemaan kakan ja pissan hajuja?" Enpä olisi itse tullut tuotakaan asiaa ajatelleeksi...:)
Olo on ollut ihan kohtalainen. Huono olo velloo satunnaisesti, mutta aika harvakseltaan ja lyhytaikaisesti kuitenkaan enää. Väsymys on edelleen painostavaa, ja uniongelmat vaivaavat öisin. Saatan mennä rättiväsyneenä nukkumaan klo 21, herätä parin tunnin päästä ja valvoa sitten 3-4 tuntia pitkälle aamuyöhön. Ja sitten päivällä väsyttää, kun on jääneet unet taas niin vähiin. Ei kiva ollenkaan.
Huomenna perjantaina lähdetään pariksi yöksi vähän kesälomareissuun kylpylään. Saadaan koko perhe vähän maisemanvaihdosta.
Hyviä vointeja!
Pilvi ja Atsu 13+0