Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ei oppinut lapsi sitten lukemaan vielä : (

Vierailija
02.06.2011 |

ensimmäinen luokka loppuu ja lapsi ei oppinut lukemaan. Kuulemma paljon lapsia, jotka ei opi lukemaan ekalla lokalla, mutta ei se nyt paljon lohduta.. varsinkaan kun itse tunne yhtäkään. Tuntuu ennemmin kuin kaikki osaisi jo lukea kouluun mennessä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsellesi voisi olla apua kirjainten tunnustelusta. Tehkää esim. taikataikinasta kaikki kirjaimet tai osta karkeaa hiomapaperia ja liimaa vahvalle pahville, leikkaa kirjaimet. Näitä kirjaimia voi sitten laittaa pussiin ja hakea tunnustelemalla.

Muista, että lapsi on ahkeroinut koulussa koko lukuvuoden, joten on ansainnut myös lomaa!

Vierailija
22/29 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsellesi voisi olla apua kirjainten tunnustelusta. Tehkää esim. taikataikinasta kaikki kirjaimet tai osta karkeaa hiomapaperia ja liimaa vahvalle pahville, leikkaa kirjaimet. Näitä kirjaimia voi sitten laittaa pussiin ja hakea tunnustelemalla.

Muista, että lapsi on ahkeroinut koulussa koko lukuvuoden, joten on ansainnut myös lomaa!

Käyttöön kanssa. Tuntoaistin saa mukaan myös kun laitat johonkin laakeaan astiaan hiekkaan ja annat lapsen piirtää sormella kirjaimia (tai kesällä näin maahan). Tai että tiettyyn kirjaimeen liittyy jokin ruumiinosa, jota pitää koskea tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten ole kuullutkaan kenestäkään joka ei olisi oppimut lukemaan viimeistään ekalla luokalla.Ja niinkuin itsekin mainitsit,järestään "kaikki" osaa jo eskarissa lukea.Aika outoa jos opekin on sanonut et on normaalia.??????

Vierailija
24/29 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun lapset ole niitä koskaan syöneet ja oppivat aikaisin lukemaan, 3 - 5-vuotiaina. Mutta tuskin niistä haittaakaan on, jos auttavat keskittymään.

Joku sanoi, että lukemaan oppiminen kestää aina kauan. Ei kestänyt meidän toiseksi vanhimmalla. Hän sanoi 5-vuotiaana kesän alussa, että haluaa oppia lukemaan, joten opetin hänet lukemaan. Loppukesästä hän luki jo Viisikkoja.

Ja tämä viesti ei ollut tarkoitettu ap:n lannistamiseksi. Tiedän, että lapset oppivat eri tahtiin eri asioita. Meillä lasten vahvuus on ollut akateemisissa taidoissa.

Vierailija
25/29 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika :)

Oppi tokaluokalla joulun aikoihin, jos siitä liikaa ottaa ressiä niin ei varmana opi ikinä. Se kyllä aukenee ajan kanssa, ihan varmasti sunkin lapselles. Meidän poika on sitten matematiikassa ollut koko ajan muita edellen, kirjoitus ja lukuhommat ei ole niin mieleisiä :)

Mua ei edes kamalasti kiinnostanut lukeminen ekalla. Sitten tokan joululomalla yks kaks innostuin itse opettelemaan ja sen jälkeen on kirjoja kulunut älyttömästi.

Eli ei lukihäiriöstä tietoakaan minulla.

Oli vaan kiinnostuksen puutetta!

Vierailija
26/29 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi omistani oppi kunnolla lukemaan tokan luokan alussa, on nyt lukiossa. Lapsellasi voi olla lukihäiriö joka on niin lievä että sitä ei pystytä toteamaan vielä.

Vierailija
27/29 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun lapset ole niitä koskaan syöneet ja oppivat aikaisin lukemaan, 3 - 5-vuotiaina. Mutta tuskin niistä haittaakaan on, jos auttavat keskittymään.

Joku sanoi, että lukemaan oppiminen kestää aina kauan. Ei kestänyt meidän toiseksi vanhimmalla. Hän sanoi 5-vuotiaana kesän alussa, että haluaa oppia lukemaan, joten opetin hänet lukemaan. Loppukesästä hän luki jo Viisikkoja.

Yksi lapsistani oppi lukemaan 3-vuotiaana, muut vasta viisivuotiaana, meillä luetaan paljon, ostetaan kirjoja ja ollaan kiinnostuneita kaikenlaisista asioista mutta en kuitenkaan sanoisi että lasteni vahvuus on akateemisissa taidoissa. Vahvuuksia löytyy nimittäin myös liikunnallisista, taiteellisista, musiikillisista ja laiskottelutaidoista.

Ja tämä viesti ei ollut tarkoitettu ap:n lannistamiseksi. Tiedän, että lapset oppivat eri tahtiin eri asioita. Meillä lasten vahvuus on ollut akateemisissa taidoissa.

Vierailija
28/29 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsistani oppi lukemaan 3-vuotiaana, muut vasta viisivuotiaana, meillä luetaan paljon, ostetaan kirjoja ja ollaan kiinnostuneita kaikenlaisista asioista mutta en kuitenkaan sanoisi että lasteni vahvuus on akateemisissa taidoissa. Vahvuuksia löytyy nimittäin myös liikunnallisista, taiteellisista, musiikillisista ja laiskottelutaidoista.

Vierailija
29/29 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmoselle, onko lukihäiriön mahdollisuus tutkittu..?

Meilläpäin tätä...

Voi lapsiparka kun ei äitikään välitä pitää puolia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä