Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukunimestä

Vierailija
02.06.2011 |

Miksi edelleen pidetään itsestäänselvyytenä, että nainen ottaa miehen nimen avioliitossa?

Meillä tätä ei edes harkittu ja siksi minulta on kysytty, että "etkö halua, että sinulla on sama sukunimi kuin lapsillasi?" Sitten sanon, että "niinhän minulla onkin." Kysyjä on ihan hoomoilasena, kunnes ehkä vihdoin tajuaa, että lapset ovat minun nimelläni. Seuraava kysymys: "Etkö halua, että koko perheellä on sama nimi?". Minä vastaan siihen, että en voi pakottaa miestä vaihtamaan nimeään. Ja taas hetki ihmetellään tätä vastausta. Siis edelleen pidetään niin itsestäänselvyytenä naisen nimenvaihtoa... MIKSI?

Miksi tätä ratkaisua joutuu selittelemään?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvinnyt ihmettelyistä sanomalla, että "haluttiin kumpikin pitää oma sukunimi".

Yksikään ei ole sen jälkeen kysynyt enää lisäkysymyksiä.

Miehet ovat yleensä siihen todenneet, että eivät itsekään lähtisi vaihtamaan nimeänsä.

Lapset meillä on isän nimellä.

Vierailija
22/25 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisissa ollaan ja lapset on äidin nimellä. Etenkin vanhemmissa ihmisissä herättää kummastusta, kun selviää, että mieheni on eriniminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan exän suku jopa kieltää sukunimensä käytön.

Jos nainen on kerran naimisiin mennessään nimen saanut, se on sen ihan oma nimi. Näin se voi antaa nimen lapsilleen tai vaikka mennä naimisiin ja antaa nimen miehelleenkin.

Vierailija
24/25 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edelleen pidetään itsestäänselvyytenä, että nainen ottaa miehen nimen avioliitossa?

meni toisin päin. Ei mitään ongelmaa, eikä sitä ole kummankaan tarvinnut juuri selitellä.

Vierailija
25/25 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pidin oman nimeni. Kaikille on vain riittänyt kun sanon että olen omalla nimelläni ja lapsi on miehen nimellä. Onko sitten niin, että kun minulla on erikoisempi sukunimi, sen pitäminen onkin jotenkin "ymmärrettävämpää"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän