Onko kellään haljennut aikuisiällä hammas?
Pitääkö sellainen ottaa kokonaan pois ja hankkia tilalle joku implantti? Ja varmaan maksaa maltaita?
Mulla on viime aikoina halkeamisvaarassa yönarskutuksen vuoksi oleva hammas kipeytynyt ja olen aivan paniikissa, jos se menee halkeamaan kokonaan!
Kommentit (13)
Halkesi poskihampaasta melkein puolet pois yöllisen narskutuksen aikana ja siihen vaan rakennettiin muovipaikka-aineesta puuttuva hampaan osa tilalle. Ei siis tarvittu mitään implantteja eikä edes juurihoitoa.
lopulta halkesi lopullisesti ja poistettiin. Ei ole varaa laittaa implanttia tilalle
juuri tänää lähti puolet hampaasta, ja edelleen on korjaamatta toinenkin, joka talvella jo hajosi.
Juuri katselin tänään, että onko noihin muita vaihtoehtoja kuin implantit. Mulla on ennestään jo niin vähän hampaita, ja noi on jo suht näkyvällä paikalla poskihampaissa.
(Mulla siis puuttuu luonnostaan pari pysyvää, oikomishoidon vuoksi on vedetty kaksi lisää, ja yksi taaimmaisista on hajottuaan jouduttu poistamaan. Tai ilmeisesti tuolloin olisi ollut vaihtoehtona juurihoito, mutta lääkärikin suositteli poistoa, kun kuitenkin oli taaimmainen, ja olisi ollut isompi juttu toi hoito.
Mut näitten nykyisten kohdalle en koloa haluaisi, mutta ei mulla sairaseläkeläisellä ole varaa mihinkään implantteihin, jos se tonnin-toista maksaa.
Ensin käytettiin 8 vuotta siinä muovipaikkaa. Nyt laitettiin alkuvuodesta kruunu. Tapaturmavakuutus korvasi (hintaa kruunulla noin tonni). On muuten helvetin arka edelleen..... hengittäminen, syöminen ja juominen vihloo.
Poskihammas. Hammaslääkäri poisti siitä osan ja sai rakenneltua sen jotenkuten kuntoon. On kylläkin matalampi kuin muut hampaat. Nyt sitten katsellaan kauanko kestää ja toivotaan että kestää.
Jos ei kestä, niin ainoa vaihtoehto on sitten että se vedetään kokonaan pois. Mulla ei nimittäin ole varaa implanttiin, maksaa 2000 euroa.
sä oot ainoa maailmassa.
nimim.. järkevästi esitetty kysymys ;D
sä oot ainoa maailmassa.
nimim.. järkevästi esitetty kysymys ;D
t.ap, joka soittelee hammaslääkäriin parhaillaan
En ole vielä käynyt hammaslääkärissä mutta kun menen, sanon että poistaavat sen ja mitään implanttia en tarvii. Toiseksi tain hammas, kukaan näe jos se sieltä puuttuu.
Hammas, siis poskihammas eli ei näy, poistettiin ja hammaslääkäri suositteli implanttia, joka on kallis. Mieheni aikoo hankkia sellaisen. Kruunu kuulemma tuhoaa viereiset hampaat.
Mulla lohkes kulmahampaasta pala. Soitin kunnalliseen hammashoitoon ja olin tipahtaa tuolilta kun sain ajan samalle päivälle!
Hammaslääkäriltä meni noin 20 minsaa korjaamiseen ja on kestänyt erinomaisesti.
ja juuri tulehtui, piti poistaa kokonaan, implattia ei voi laittaa, kun purenta niin päin peetä.
Mulla lohkesi joskus ennen joulua pala poskihampaasta, laitettiin jonkinlainen paikka siihen mutta maaliskuussa lohkesi vieläkin isompi pala ja nyt hampaasta puuttuu varmaan puolet ://
Elokuun lopulle sain kunnalliselle ajan ja särkypäivystysnron joa sitä ennen alka vaivaamaan..
Pelottaa ihan sikana ja mihinkään kalliiseen ei tod ole varaa kun työpaikkakin meni alta:/
mitähän se posliinikruunu maksaa kunnallisella vai joku muu parempi materiaali? vai pyydänkö poistamaan koko loppulegonkin kokonaan..