Miksi voin pahoin lämpimällä ilmalla??
Aamu meni kuvotuksen vallassa, aamupala jäi syömättä. Kun lähdin ulos, ensimmäiset sekunnit tuntuivat mukavan lämpimiltä mutta tultuani pois varjoisalta pihaltani, kuvotus iski ja teki tuskaa viedä lapsi hoitoon alle puolen kilsan päähän + kävellä takaisin. MIKSI?? Joka ikinen kevät ja kesä tulee nämä oireet, kuvottaa ja oksettaa. Viime keväänä jäi ystävätkin tapaamatta kun ilmastoidussa taksissa meinasi oksennus tulla ja henki loppua- piti jäädä pois kilometrejä aiemmin ja laahustaa perille. Söin suolaista ja join vettä, eipä auttanut. Vatsakin oli sekaisin, kuten usein helteellä muutenkin.
Pelottaa jo valmiiksi tämä tuleva kesä :(.
Kommentit (11)
normioloissakin pitää ihmisen juoda väh 2litraa pelkkää vettä!
eli juo tasaisesti lasillinen vettä, vaik puolen tunnin välein, aloita heti ammu lasillisella vettä
toinen on helle aikaan suola, jos olet täysin suolatonta linjaa noudattava, on helle aikaan käytettävä suolaa!
entä syöminen yleensä??
on syötävä tasaisesti, ettei verensokerit laske
sit voi olla et muutkin esim magnesium kalium, elimistössä on liian vähän,
eli jos ei juominen suola ja syöminen auta
mene lääkäriin
Mulla siis vuosikausia oli aina anemia.
Viime kesäksi sain vereni paremmaksi ja oli helpompi olla.
Ennen tuntui just että happi loppuu, ja muutenkin olisi vaan maannut sängyssä mieluiten.
Lisäksi mulla auttoi kun olin pihalla pelkissä uikkareissa, eli mahdollisimman vähän hiostavaa vaatetta.
Millainen veri sinulla ap on?
Voi olla joko liian korkea tai matala.
Mulla on synnynnäisesti hyvin matalat paineet ja on samanlaista. En pysty olemaan saunassakaan kuin muutaman minuutin ja helteet on yhtä tuskaa. Auringossa en pysty olemaan yhtään kun alkaa päässä jumputtaa ja oksettaa.
Vereni on aina ollut hyvä, hb aina yli 130(O+ tyyppi). Sokeriarvot ym. tsekattu marraskuussa eikä mitään häikkää, pää kuvattu(!), verenpainemittaria lainasin kaverilta alkuvuodesta ja olivat stressin vuoksi vähän koholla, mutta silti vielä normaalin rajoissa. Minulla on ollut stressiä viime päivinä ja huomasin että kun sain purettua sitä eilen vähän, voin muutaman tunnin paremmin. Iltaa kohden paha olo kuitenkin hiipi takaisin ja nukahtaminen tuntui hankalalta, makuuasennossa kuvotti ja röyhtäytti ja henki oli tiukassa.
En ole koskaan pitänyt kuumasta ja palan tosi herkästi, mutta en muista että lapsena olisin sentään pahoin voinut.
ap
Merisuolaa, siis. Juon tässä nytkin vissyä.
ap
normilämmössä hengästytkö kävellessä, juostessa?
närästystä? eli se ruokavalio oli ?????
syötkö rasvaista???
Ehkäpä pitää sitten jatkossa juoda enemmän ja nimenomaan tätä vissyä.
Sydänoireita ei ole, kuntoni on melko huono eli hengästyn rivakassa kävelyssä. Ruokavalio luokkaa "sitä sun tätä, kohtuudella".
ap
eli merkkaa vaikka yhden päivän ajan kaikki neste mitä juot tai syöt niin ylös paperille, niin näet todellisuuden
eli jugurtit, kiisselit yms on kans nestettä
eli kolme litraa ainakin yhteensä mentävä
Silti meinaa helteellä pyörtyä, vaikka väliin jotain mehua juokin. Eli kyllä sillä nesteen laadullakin on väliä.
Jos närästää ja hengästyttää voi olla myös palleatyrä
Saattaa olla myös aids.
Ihan kamala olo, oikeasti...
ap