lääkkeellinen keskeytys alkoi
Päädyttiin sitten miehen kanssa keskeyttämään tämä raskaus. Ensimmäisen pillerin otin tänään. Kökkö homma, mutta minkäs teet. 5 lasta ennestään ja pienin 4kk ja parisuhde natisee liitoksissaan niin ei jaksa kun ei vaan jaksa.
Kellekään ei voi puhua asiasta, siksi avauduin tänne.
Onko muita samassa jamassa olleita ja samaan päätyneitä? Tuliko morkkis jälkeenpäin?
Kommentit (23)
sulle ap ja kaikille muille samassa tilanteessa oleville! Rankkaa touhua.
Meillä päätös oli myös selvä ja yksimielinen. JOS parisuhde olisi paremmassa jamassa (en pysty antamaan anteeksi miehen syrjähyppyä ja se aiheuttaa välillä melkoisesti kitkaa välillemme), olisi vielä yksi lapsi mahtunut perheeseemme. Mutta rakoilevan parisuhteen kanssa ja kahden "vauvan" + muutaman isomman kanssa tunsimme että siinä olisi ollut liikaa taakkaa kaikille.
Pelottaa vaan että tulee järkyttävä verenvuoto ja joudun sairaalaan kun perjantaina otan ne toiset lääkkeet.
jo ekan pillerin jälkeen yöllä ja sairaalaan mut kuskattiin ambulanssilla... Aika harvinaista kuulemma kyllä, toivottavasti sulla menee paremmin.
jo ekan pillerin jälkeen yöllä ja sairaalaan mut kuskattiin ambulanssilla... Aika harvinaista kuulemma kyllä, toivottavasti sulla menee paremmin.
no eka ei aiheuta verenvuotoa... liekö sulle iskenyt keskenmeno kesken keskeytyksen.
Yllättäen, kun mainitsin pelkoni verenvuodon runsaudesta, alkoi heti tulla viestejä "hurjasta" verenvuodosta :D Sanottaneenko kuitenkin, että riski on tietoinen ja otettu ja niillä korteilla mennään mitä on annettu. Ja ehkä Jumala antaa minulle tekoni anteeksi.
...mutta minusta kuulostaa siltä että teet oikein ja seisot päätöksesi takana. Minulla on takana sama tilanne viime vuodelta, tilanne oli erilainen mutta oli siinä samantyyppisiä esimerkkejä.
Olen ollut asiasta todella surullinen ja jossain vaiheessa vauvojen näkeminen vihloi. Ajan kuluessa olen kuitenkin tajunnut, että olisimme kaikki olleet liian tiukilla ja että ratkaisu oli tärkeämpi kuin olin edes tajunnut.
Tsemppiä ap, anna sinä itsellesi anteeksi - siinä auttaa se kun tarkastelet tilannetta ulkopuolisen silmin ja mietit, mitä neuvoja antaisit.
kiitokset tsempistä. Luulen että suru on osa tätä prosessia. Vaikka päätös oli tämä, kyllä minä siitä surua tunnen :(
kondomi -> hajosi -> jälkiehkäisy -> raskaus silti.
Oletpa todella hedelmällistä sorttia sitten! Meillä on puhjennut välillä kondomi, enkä ole tullut raskaaksi vaikken ole hakenut mitään jälkiehkäisyjäkään.
Juu, olen sitä sorttia naisista jotka tulee raskaaksi pelkästä miehen hajusta...Hyvähän se on silloin kun niitä lapsia haluaa. Raskauksistani 4 on alkanut todistettavasti yhdestä ainoasta kerrasta (eivät kuitenkaan ole olleet vahinkoja). Siksi päätinkin ottaa jälkeiehkäisyn, ettei vahingossakaan niin käy :-O.
Juu, olen sitä sorttia naisista jotka tulee raskaaksi pelkästä miehen hajusta...Hyvähän se on silloin kun niitä lapsia haluaa. Raskauksistani 4 on alkanut todistettavasti yhdestä ainoasta kerrasta (eivät kuitenkaan ole olleet vahinkoja). Siksi päätinkin ottaa jälkeiehkäisyn, ettei vahingossakaan niin käy :-O.
Anteeksi tyhmyyteni. Mietin vain, että ei kai vagina niitä siittiöitä kerää useammasta satsista.
Anteeksi tyhmyyteni. Mietin vain, että ei kai vagina niitä siittiöitä kerää useammasta satsista.
Kaikilla raskaus ei vain satu lähtemään yhdestä satsista vaan tarvitaan usempi oikeaan ajankohtaan ajoitettu yhdyntä. Tai saattaapa mennä jopa ihan useampi kuukausi ja vuosiakin.
Ai kuinka pikkunäppärää! väännetään siis rautalangasta.
Ymmärsit varmaan että joka raskaus näistä neljästä on alkanut yhdestä yhdynnästä siinä kyseisessä kierrossa. Ei kaikki 4 samasta yhdynnästä.
ja vielä lisää rautalankaa: kun ehkäisy (kondomi) petti, päätin ottaa jälkiehkäisyn, ettei varmasti käy vahinkoa. Vahinko = tulla raskaaksi.
... se toinen keskeyttänyt jatkaa. Minäkin tulen helposti raskaaksi, muutama lapsi on on ollut tervetullut vahinko ja paria on ihan yritetty yhden kierron verran. Ja sitten oli tämä viimeinen raskaus, ehkäisystä ja varotoimenpiteistä huolimatta.
Olen miettinyt sitä - ja tämä on poliittisesti epäkorrektia - että miksi meidän äärimmäisen helposti ja ehkäisystä huolimatta raskaaksi tulevien pitäisi antaa koko elämän määrittyä äitiyden kautta. Saavathan apua hankkia nekin, jotka kärsivät lapsettomuudesta.
En minä ainakaan enää pystynyt suhtautumaan raskauteen arvokkaana lahjana, kun elämä on muutenkin sekaisin enkä tiedä riittävätkö voimavarat kummallakaan vanhemmalla, selviänkö olemassa olevien lastenkaan kanssa saati olisiko minulle äitiysloman jälkeen töitä. Siinä tilanteessa siis ajattelin, että otan ohjat omiin käsiini ja määrittelen elämäni kulkua.
Ratkaisu oli oikea, olen surullinen mutta tyytyväinen. Jännitystä piisaa vielä kymmenen-viisitoista vuotta, vaikka lääkäri lohduttikin että hedelmällisyys alkaa laskea jyrkästi.
Ja kyllä, suhtaudun raskauteen kunnioittavasti - siinä on ainutkertaisen elämän mahdollisuus. Murhana en keskeytystä osaa pitää, vain mahdollisuutena jolle käänsin selkäni, korttina joka jäi katsomatta. Ja joskus synkkänä hetkenä näen sen lapsena, jonka hylkäsin. No, nyt taas surettaa :/
sitten reilusti apua kaikilta mahdollisilta nyt tuleviksi päiviksi ja ensi viikoksikin. Mulla tehtiin keskeytys tuulimunan takia ja pari päivää olin kivusta ja vuodosta sänkypotilas ja koko seuraavakin viikko heikotti.
Sulla on vielä pieni vauva, iso perhe ja todennäköisesti imetys. Tee siis ainakin miehelle selväksi, että sä et osallistu nyt mihinkään ja odotat palvelua ja hoitoa.
kannattaa myös valmistautua siihen, että ekat "menkat" on ihan kamalat. Vuosin enemmän kuin keskeyttäessa, parin tunnin aikana puoli litraa :( Ilmeisesti kohtuun oli jäänyt jotain ylimääräistä koska tiputteluvuotoa kesti monta viikkoa ennen tuota. Sain vielä korkean kuumeen tuon jälkeen, mutta sitten kroppa parani.
Joku varmaan tulee viisastelemaan jotain silmä silmästä -juttuja.
Anna miehesi hoitaa sinua ja lapsia, ja lepää.
kaikkea hyvää!