Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedätlö oikeasti ketään, keltä on vauva kuollut?

Vierailija
01.06.2011 |

Kaikki vaan tietää jonkun serkun työkaverin siskon serkun tapauksen.

Minä tiedän vaan itseni. Vaikka kuulun netin kautta ryhmään missä,lapsi on kuollut, en tunne oikeasti ketään.

Olen ihan yksin tässä asiassa, tässä maailmassa.

Välillä tuntuu, että ne nettitutut ei ole todellisia, että ne valehtelee, on niin elämän iloisia ja sillai. En siis usko, että niiltä on oikeasti vauva kuollut.

Ihan kuin olisin ainut, ketä oikeasti suree lastansa. Muilla vaan elämä etenee. Ja iloitaan jostain uudesta autosta :(

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaus, jonka tiedän on serkkuni kaverin lapsi. Tuli komplikaatioita synnytyksessä, vauva jaksoi elää vain pari päivää :(

Vierailija
22/32 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä itseltämme on kuollut vauva.

Lisäksi tädiltäni ja hänen perheeltään.

Naapurista kuoli vauva muutaman vuoden jälkeen meidän vauvan kuoleman.

Ja kaveriperheessä kuoli vauva samoihin aikoihin.

Lisäksi tiedän muitakin, en varsinaisesti heitä tunne. Tiedän näöltä jne.. ainakin 2 perhettä.

Nää on asioita, joista ei hirveesti puhuta. Jokainen käy sitä omaa taistoaan omalla tavallaan läpi. Jonkun kanssa voi asiasta puhua, joku toinen ei halua sanoa sanaakaan lapsensa kuolemasta. Aika yksin tässä on, valitettavasti.

Itsekkin luulin kun lapsemme kuoli, et olemme yksin vauvan kuoleman kanssa. Vaan yllättäin näitä surullisia tapahtumia alkoi tulla lisää ja sitten tuli tietoon näitä muita samassa "veneessä" olevia.

Voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi oma mummoni ja pappani. Isälläni voisi olla isoveli jos hän ei olisi kuollut vauvana, nyt isäni on esikoinen.

Joitain ei-niin-läheisiä tiedän myös.

Vierailija
24/32 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalta äidiltä on kuollut 3 vauvaa(syntyneet keskosina) ja itseltäni on kuollut vauva useita vuosia sitten,mutta ei siitä koskaan pääse yli.

Vierailija
25/32 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi yhdeltä kaveriltani on kuollut, tosin jo viikolla 24 eikä vasta ennen synnytystä kuten minulla, mutta oli se raskaus jo kaikkien tiedossa jne. Ja yhdeltä tuttavaltani kuoli vauva synnytyksen aikana. Kälyn veljeltä kuoli kaksoset, toinen synnytyksen aikana ja toinen vuorokausi sen jälkeen. Eli kyllä niitä sattuu paljonkin, tosin näistä kaikista kuulin vasta, kun oma oli kuollut.

Vierailija
26/32 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mummoni hautasi kolmannen lapsensa, neljäs taas onnistui. Kolmas oli ns. sininen vauva, eli kait ollut jotain sydänvikaa. Vauva kuoli noin 1 kk ikäisenä. Itse mummo ei asiasta sen jälkeen ole puhunut ja asia ollut tabu jopa. Jonkinlaisen hermoromahduksen on sen jälkeen saanut ja kestänyt oman aikansa, että henkisesti toipunut tapahtuneesta. Isäni on asian äidilleni ja meille lapsille aikoinaan kertonut. Hautaa hoidetaan edelleen kuten muitakin sukuhautooja.

Vierailija
27/32 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleet joko synnytyksesssä yllättäin tai muutaman viikon sisään sen jälkeen.

Vierailija
28/32 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa sinun suruun.

Ystävältäni kuoli kaksoset synnytyksessä, ja toiselta ystävältä kuoli lapsi sydänvikaan kolmen kuukauden ikäisenä. Serkkuini nukkui pois pari päivän ikäisenä.

Surullisempaa ei ole kuin haudata oma lapsi.

Vierailija
29/32 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kohtukuolema viimeisellä viikolla

- lapsi syntyi elottomana, elvytettiin mutta ei siitä enää eläjäksi ollut kun aivorunko oli vaurioitunut

- äiti ja lapsi kuolivat molemmat, äiti ns. tukehtui omaan lapsiveteensä ja kuoli minuutissa, täysi yllätystilanne kaikille eikä lastakaan ehditty saada ajoissa ulos kohdusta

Vierailija
30/32 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilta kuoli toinen kaksosista. Vauvat kärsivät hapenpuutteesta synnytyksessä ja toinen kuoli parin päivän ikäisenä.

Lapseni kaverilta kuoli pikkuveli, sai aivokalvontulehduksen parin viikon ikäisenä. Streptokokkibakteeri oli tullut synnytyksessä.

Vierailija
31/32 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogissani olen ihan omalla nimelläni (löytyy profiilista). Jos haluat niin voit soittaa minulle, minulla ei ole salaista numeroa.

Tule blogiini kirjoittamaan vaikka päiväkirjaa tuntemuksistasi! Arvostaisin sitä kovasti. Taidat kuitenkin tarkoittaa sellaista tilannetta, että vauva onkin syntynyt elävänä ja vaikka elänyt joitakin päiviä. Sellaisen kehtokuoleman ja äidin sisällä tapahtuvan kohtukuoleman syyt olisivat ainakin osittain samat. (En ole seurannut ihan viimeaikaista tutkimusta, jos sitä on tässä asiassa enemmänkin. Itse olin mukana projektissa, jossa tutkittiin kohtu- ja kehtokuolemaan joitakin vuosia sitten.)

Terkkuja,

http://kuolleenasyntynyt.blogspot.com

http://abortti.blogspot.com

Vierailija
32/32 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini raskaus päättyi kohtukuolemaan, minulla voisi olla vanhempi sisarus. Äitini avautui itkien asiasta vasta kun olin täysi-ikäinen. Asia oli kipeä edelleen. Isä ei vieläkään tiedä että tiedän, siitä ei perheessä puhuta.

Voimia ja halaus sinulle, toivottavasti voitte miehenne kanssa keskustella tunteistanne ja saatte lohtua toisistanne.