Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ketään, joka hoitaa lapsia kotona ja mies opiskelee?

Vierailija
31.05.2011 |

onko muita samassa tilanteessa olevia?

meillä on tällainen tilanne, tosin nyt mies kesätöissä. vauvamme tulee vuoden parin kuukauden päästä, ja haluaisin olla vielä kotona hänen kanssaan ainakin jonkin aikaa, mutta mahdollisimman pitkään. mietin vain, onko se käytännössä mahdollista? tulot jäävät aika pieniksi kuussa, kun opintotuki+asumislisä+kodinhoidontuki+lapsilisä ovat yhteensä noin 1400 e..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme saa toimeentulotukea. olen käsittänyt, että sitä saadakseen ei saisi omistaa autoa, ja opintolaina tulisi olla nostettu. säästössäkään ei saisi olla rahaa.. olemme esim. lapsellemme säästäneet ja laittaneet joka kuukausi tietyn summan sivuun, kun vain on ollut mahdollista.. eikä huvittaisi niitä käyttää.

Vierailija
2/11 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomessa on hyvä sosiaalisysteemi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ollut, mutta muutamia tuttavia on. Kaksi lastakin on siinä ollut. Eihän se leveää elämää ole ollut, mutta hyvin selvisivät!

onnea teillekin eteenpäin:).

Vierailija
4/11 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

auto on välttämättömyys meidän perheessä..

Vierailija
5/11 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme saa toimeentulotukea. olen käsittänyt, että sitä saadakseen ei saisi omistaa autoa, ja opintolaina tulisi olla nostettu. säästössäkään ei saisi olla rahaa.. olemme esim. lapsellemme säästäneet ja laittaneet joka kuukausi tietyn summan sivuun, kun vain on ollut mahdollista.. eikä huvittaisi niitä käyttää.

Mitä haluat meidän vastaavan tai mihin yleensä haluat kommenttia? Haluatko meidän keksivän sulle jotain tulolähteitä vai miten?

Vierailija
6/11 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ihan hyvin, mutta aika nollille menee kun laskee menot. jos yhtään suurempia menoja tulee, niin ei kyllä riitä.. asumme pk-seudulla, ja vuokrakaan ei ole ihan pieni. täytyy kai vain yrittää nyt kesätyöpalkasta säästää ja toivotaan että pärjätään :) tavoitteena on kuitenkin hoitaa lasta mahdollisimman pitkään kotona.

Vierailija
7/11 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ihan hyvin, mutta aika nollille menee kun laskee menot. jos yhtään suurempia menoja tulee, niin ei kyllä riitä.. asumme pk-seudulla, ja vuokrakaan ei ole ihan pieni. täytyy kai vain yrittää nyt kesätyöpalkasta säästää ja toivotaan että pärjätään :) tavoitteena on kuitenkin hoitaa lasta mahdollisimman pitkään kotona.

Vierailija
8/11 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luepa aloitusviesti. kyselin onko kyseisessä tilanteessa olevia, ja kuinka ovat pärjänneet :)

Vierailija
9/11 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kotona lasten kanssa.

meillä tulot: lapsilisä 210e + kotihoidontuki 385e + asumistuki 165e + miehen palkka 600e.

hyvin pärjätään kun ei osta ylimääräisiä juttuja.

Vierailija
10/11 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin tampereella saa

Vierailija
11/11 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun asennoituu niin, että tämä aika on kaikki investointia tulevaisuuteen, ja on tärkeämpiä asioita kuin raha. Me ehdimme vielä ajella autolla, ostella kalliimpia ruokia ja ylipäänsä kuluttaa enemmän vaikka loppuelämän, mutta koskaan enää lapset eivät ole näin pieniä. Juuri nyt me tarvitaan aikaa yhdessä, perheenä, ja koska ei voida saada sekä aikaa että rahaa, niin tehtiin tällainen valinta että minä olen kotona ja mies suorittaa opintonsa loppuun kaikessa rauhassa, eikä lähde tekemään töitä. Minä koen että elämme tosi hyvää elämää; kukaan ei ole liian väsynyt eikä stressaantunut, parisuhde voi hyvin ja meillä on tosi hauskaa yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan