Vaimo ei osaa pyytää anteeksi
Olen sietänyt yhtä ja toista tässä vuosien varrella ja tottunut siihen, että anteeksipyyntöä on turha odottaa. Nyt on katkeamispiste lähellä.
Anteeksipyytämättömyys tulee vaimolla äidiltään, myös hänellä on erittäin suuria vaikeuksia todeta välillä olevansa väärässä.
Itse osaan ja pyydän anteeksi perheeltä, jos olen mielestäni väärässä. Mutta vaimo ei. Jospa hänen on parempi miettiä tätä pientä tekoa hetki ilman minua.
Kommentit (4)
pitäisi... näin toimii meillä. Asetu tilanteen yläpuolelle siis:-)
vai onko hän mielestään aina oikeassa?
Kysehän on loppujen lopuksi siitä, että käyttäydytään parisuhteessa samalla tavalla kuin muuallakin ihmisten kanssa tehtävässä kanssakäymisessä. Ei se avioliitto anna mitään etuoikeuksia käyttäytyä toista kohtaan miten haluaa, eihän kadullakaan mennä ventovieraille sanomaan mitä tahansa.
"Kyllä mies yhdet haukut kestää", tokaisi joku. Mutta kun heleskutti mekin miehet olemme vain ihmisiä ja kun vuosien ajan selkää taitetaan ja henkisesti nöyryytetään, niin eihän se nyt ole ihmisarvoista toimintaa.
Tämän pitäisi olla hyvin yksinkertaista. Kun olet väärässä, myönnät sen ja pyydät reilusti anteeksi. Näinhän me lapsillemme opetetaan. Miksi aikuiset unohtavat nämä yksinkertaiset perusopit?
ja ihanalta mieheltä. Voi kun minullakin olisi tuollainen:(