Olenko tiukkis äiti?
Eli ekaluokkalaisen tyttömme luokalla on kolmen-neljän tytön porukka jotka vapaa-aikana pyöräilevät ympäriinsä lähikaupalla, puistoissa missä milloinkin.
Jonkun kerran ovat käyneet tyttöämme pyytämässä mukaan mutta en ole antanut mennä.
Ensinnäkin meillä ei tuonikäisen vielä anneta pyöräillä ilman aikuista kaveriporukassa ja muutenkin minusta tuonikäisten ei kuulu notkua vapaa-aikanaan vaan "jossakin". Eri juttu sitten jos sovitusti mennään ja ollaan jollain kaverilla tai kaveri pyydetään meille, se on ihan ok.
Olenko mielestänne tiukkis kun en tyttöä mukaan päästä?
Kommentit (28)
ei tuossa iässä vielä tarvitse päästä kylille notkumaan ilman aikuisen valvontaa. tämä on juuri sitä kun liian aikaisin aletaan tekemään lapsesta teiniä, voit vain kuvitella mitä kaikkea parin vuoden päästä jo pitäisi saada tehdä kun kaikki muutkin saa. miksi joku äiti täälläkin mainosti että oikein passittaa 7-8v lapsen kylille pyörimään ilman aikuista? taitaa olla hänellä kiire saada kasvatettua tuo pikkulapsi(!) "aikuiseksi" ettei tarvitse enää esittää huolehtivansa.
onpa ristiriitaisia vastauksia! Mutta ymmärrän sen hyvin, minulla on ristiriitainen olo jo kun mietin, mitä itse ajattelen! Muistan lapsuudestani sellaisen vapauden kokemuksen, kun sai kuljeskella ympäriinsä. Mutta on siinä aikamoiset riskinsä :( En varmaankin antaisi lasteni liikkua aivan niin vapaasti kuin mitä itse liikuin. Onneksi meillä on iso piha metsiköineen jne. eli ekaluokkalainen voi kirmailla perhosten perässä pihapiirissäkin. Eli ei tarvi aina lähteä jonnekin, jotta ei tarvi nököttää sisällä.
tyttöni pääsi vasta 6-vuotiaana yksin ulos. ja silloinkin ei saanut kadota pihapiiristä. nyt hän on tokaluokkalainen ja saa mennä pyörillä ystävien kanssa. hän on tarkka liikenteessä ja tietää älä-mene-vieraiden-kyytiin jutut, pitää puhelimen mukana jne. sinun tyttösi on siinä iässä, että alkaa se ensimmäinen irtaantumisvaihe vanhemmista, ota rennosti, mutta sopikaa selvät sävelet :)
ja joka päivä meillä ei mennä ystävien kanssa.
aivan samaa mieltä, ei tosiaan tuossa iässä tarvitse kylillä notkua
olen itsekin siis tiukkis!
t. äiti ja ope
noin pienet vielä liiku keskenään ympäri kyliä, kuten joku kirjoittikin niin liian "teinimäistä" ajanvietettä ton ikäisille.
Mä monesti usutan omaa ekaluokkalaistani lähtemään "notkumaan" jonnekin pyörällä :) No kaupalle en, se ei mun mielestä ole ok.