Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uitte etelänlomalla altaassa ettekä meressä?

Vierailija
26.06.2011 |

Minä en ymmärrä, mitä järkeä on matkustaa etelään rantalomalle, jos viettää sen altaalla.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä se sua puristelee

Vierailija
2/12 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ui meressä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mulla ainakaan ole kotona uima-allasta.

Merivesi on keväällä jolloin mä tykkään käydä etelässä vielä aika kylmää. Lisäksi se on suolaista joten aina täytyy muistaa suihkutella sen jälkeen ja siellä voi olla esim merisiilejä ja ties mitä ötököitä.

Mieluummin altaalla ja altaassa.

Vierailija
4/12 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suolanen vesi kirvelee silmiä.

Vierailija
5/12 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten about tunnin kuluttua siirryttiin aina meren rannalle. Tultiin sieltä syömään ja ruuan jälkeen altaalle, sitten iltapäivän päätteeksi taas meren rannalle ja illaksi takaisin. Vielä iltauinti altaalla. Ihan vain koska ruuan vuoksi siirrytään lähemmäs allasta päivän aikana, niin heti vaan sinne vähintään uimaan, kun tulee tilaisuus.

Voipi näyttää jostakusta ulkopuolisesta, joka ei seuraa meidän perhettä, että ollaan aina altaalla. :)

Vierailija
6/12 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suolanen vesi kirvelee silmiä.

Juu, hotellin uima-altaat onkin tosi "puhtoisia"... Koittakaapa altaalla olijat joskus seurata ihmisiä, jotka istuu altaassa poolbarissa (eli siis käytännössä vedessä). Juomaa kuluu mutta kuinka moni sieltä lähtee kuselle?

Minä en ole koskaan varpaitani pistänyt hotellin uima-altaaseen, meren takia minä etelään menen - ja paikkaan, jossa se on koko vuoden 28 astetta.

Vierailija
7/12 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi matkustaa ollenkaan etelään, kun kesän voi viettää merenrannalla ihan Suomessakin.

Ehkä sinne etelänlomalle ajaa monet muutkin tekijät kuin se allas (joka varmaan aika kätevä vauvapalstalaisille)

Vierailija
8/12 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki viemärivedet yleensä johdetaan suoraan merelle ja siinä sitten lillut uloste-virtsa-roskapuurossa.

Altailla sentään yleensä jonkinlainen puhdistusmenetelmä käytössä.

Itse vältän sekä meressä että altailla uintia ihan kaikkialla

Vierailija
9/12 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule huono omatunto, kun pissata lirauttaa altaaseen, en halua kasvattaa merien ravinnekuormaa. Ensin otan selvää, että uima-allasvedet puhdistetaan ennen mereen johtamista ja sen perusteella valitsen matkakohteen :)

Vierailija
10/12 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki viemärivedet yleensä johdetaan suoraan merelle ja siinä sitten lillut uloste-virtsa-roskapuurossa. Altailla sentään yleensä jonkinlainen puhdistusmenetelmä käytössä. Itse vältän sekä meressä että altailla uintia ihan kaikkialla

Itämeri on maailman saastunein meri.

Vierailija
11/12 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja levämössörannat on aivan kamalaa katsottavaa...Ja matkailuopuksissa hehkutetaan Suomen puhdasta luontoa, juupa-juu

Vierailija
12/12 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin kyllä meressä polskuttelemassa, mutta:

- allas oli lämpimämpi kuin meri, ja suosin aina lämpimämpää vettä

- ranta oli kovin matala uimiseen, olisi pitänyt siirtyä aidan toiselle puolelle enkä uskaltanut, koska en tiedä merivirtauksia

- aallot olivat aika kovat, uiminen on aalloissa suhteellisen hankalaa

tässä siis minun selitykseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi