Mitä perhepäivähoitajan tutkinossa opetetaan jota jo kolmen laspen äiti ei tiedä ja osaa?
Kuntamme vaatii ko. tutkinnon ennenkuin kunta ostaa palveluitani,onko näin joka kunnassa??
Kommentit (13)
Ja kyllä se omien ja vieraiden lasten hoitaminen kuitenkin on vähän eri asia, vaikka luulisi kaikkea jo tietävänsä. Tuossa koulutuksessa tulee kyllä kaikenlaisia asioita käytyä läpi. Mm. ruokavaliot, lasten mahd. erityissairaudet ynnä muut. Ja nämä harjoittelut ja näytöt ovat hyvää käytännön opetusta myös.
Rohkeasti vain mukaan koulutukseen!!
Mutta esimerkiksi 3 lapsen äiti ei välttämättä osaa ottaa huomioon miten kohdella lapsen vanhempia.
Lisäksi miten vieraasta lapsesta huomaa että lapsella on jokin hätä ja miten siihen pitää suhtautua, mihin ottaa yhteyttä? Eli tarkoitan vaikka ikävistä kotioloista tai muusta vastaavasta johtuvaa.
Omille lapsille voi syöttää periaateessa vaikka jokapäivä nakkeja, mutta käytäisiinkö koulutuksessa läpi mitä lapsen oikeasti tulisi päivässä syödä.
No, tälläsiä mulle tuli mieleen..
vaatii riippuen ko.henkilön koulutuksesta ,yksi sairaanhoitaja toimii perhepäivähoitajan ja hänen ei tarvinnut käydä koulutusta ,kun taas yhden kampaajan piti.
Ethän pääse päiväkotiinkaan, vaikka olet kolmen lapsen äiti.
Olen ollut yhden pph.n ohjaajana ja kyllä opintoon kuuluu kaikki erityisruokavaliosta kulttuurieroihin yms.
Miten pph:n työ aloitetaan? Siis annetaanko aluksi vain yksi tai kaksi lasta hoitoon vai saako heti neljä, jos tulijoita olisi? Kertokaa lisää! Olen kasvatusalalla töissä ja voisin ehkä ottaa muita lapsia tähän hoitoon ja omallekin lapselle kaveriksi. (en ole ap)
mun kaveri kävi tuon koulutuksen 1,5 vuotta kesti kerran viikossa iltaisin. sit joku tantta kävi kunnasta kattomassa tilat ja aloitti heti. ja tiedoksi että kaikissa kunnissa ei tueta yksityistä perhepäivähoitoa!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Jos olet kasvatusalalla et tietystikään joudu pph. koulutukseen.
Jos oma lisääntymiskyky takaisi pätevyyden, niin mehän kaikki oltaisiin päteviä.
PPH:ien arvostutkin nousee vasta, kun toiminnasta saadaan ammattimaista kaikilla tasolla.
Miettikää nyt tätä kommenttia: " omille lapsille kaveriksi" !
Juu, toki se olisikin ainoa syy ryhtyä tekemään pph:n työtä. Huh, taitaa olla viisainta kysyä ohjeita suoraan kunnasta kuin täältä...
Mutta jos vanhemmat sellaisia kuin täällä av-palstalla, niin auta armias...
meillä oksennettiin viikko. olin itse raskaana ja menin tosi huonoon kuntoon.
onneksi tarhapaikka löytyi pian ;)
yleensä lapsen hoidosta ja huolenpidosta, varhaiskasvatusta, kaikenlaiset erillaiset kehitys- ym. vammat ja vajavuudet käydään läpi, sekä tietty ensiapu kurssi jne.