Mulla on maailman ihmisystävällisin koira, mutta naapurin mielestä olen eläinrääkkääjä!
Mulla siis uros chihuahua, joka tuli meille vuoden ikäisenä. Inhoaa vettä ja ei mitenkään nauti lenkkeilystä. Riittää takapihaulkoilu, takapihallekaan ei lähde kuin patistaen pisulle jos nurmi märkä. Jos vettä sataa ei haluaisi ulos ollenkaan (mutta laitan ulos kuitenkin, seisoo sitten katoksen alla). Naapurin berninpaimenkoiran omistaja tuli tulkuttamaan, kun meitä ei näy koiran kanssa lenkillä! Sanoin hälle, että ollaan lähdössä elokuussa viikoksi ulkomaille, että jos on niin huolissaan, niin otapa koira hoitoon ja mieti sitten mitä sanot. Mua ei haittaisi jos koiran voisi viedä lenkille, ei tosiaankaan se olisi vain plussaa! (saa raahata perässä).
Pitäisikö oikein haastaa toi naapuri, että opetas koira lenkkeilyyn, maksaisisn hälle kyllä siitä! Ärsyttää kun tullaan arvostelemaan ilman että on edes tietoa koirasta saatika rodusta! (mulla ollut naaras chihu aiemmin, joka oli täysin erilainen).
Kommentit (6)
Minunkin kaverilla on chihuahua joka ei ulos mee jos on märkää. Suloinen otus.
Mulla vaan toisinpäin. Koira tykkää lekotella ulkona ja vieläpä paistattelee päivää auringossa. Ei kuulemma tuon rotuinen koira ole ulkokoira laisinkaan vaan pitäisi sisällä olla ;)
No, sisällä onkin vesisateella, yöt ja talvet tietty, mutta kesällä hyvällä säällä makoilee pihamalla kiinni. Ei hauku, ei häiritse siis edes sillä tavoin naapuria. Vanhus vaan loikoilee ja katselee ohikulkevia ihmisiä ;D
No, kyseinen naapuri on tehnyt eläinsuojeluilmoituksiakin perättömiä sellaisia. ei onneks meistä, mutta muista ihmisistä... mikä lie kateus..
lähes kaikki koirat, aivan ne pienetkin, haluavat ja tarvitsevat paljon lenkitystä. Chihutkin jaksavat todella pitkiä lenkkejä, toki on yksilöstä ja koulutuksesta kiinni tykkäävätkö lenkkeillä.
että kovinkaan moni noin pieni koira tykkää/tarvitsee pitkää lenkitystä. Koira voi olla aktiivinen myös sisällä ja takapihalla.
että kovinkaan moni noin pieni koira tykkää/tarvitsee pitkää lenkitystä. Koira voi olla aktiivinen myös sisällä ja takapihalla.
mielestäni suuttunut turhaan jos sanotaan eläinrääkkääjäksi.
ap