Onko 250 e lahjakortti opettajalle liikaa ?
Kommentit (45)
me ollaan jo useana vuonna kerätty yhteislahja, 10e/perhe, siitä tulee just n. 250e. On ajateltu nostaa summaa vielä vähän, muutenkin kaikki hankkisi kuitenkin sen n. 15-20e muistamisen opelle.
Ja opet saattavat joutua hakemaan toimeentulotukea. Tällöin tämä summa jo varmaan pitäisi sinnekin ilmoittaa. Eivät ne välitä miten raha on saatu. Pitäisikös siitä maksaa vero ja työnantajamaksu?
Sekin on yksi näkemys, että jos on epäpätevä opettaja, jonka tiedetään olevan kesän ilman palkkaa ja toivotaan tulevan / tulee syksyllä takas niin tämähän voisi olla vanhempien avustus tässä asiassa. Opettajat ovat kuitenkin kunnan palveluksessa eivätkä vanhemmat ole työnantajia eikä heillä ole työnantajavastuuta.
25 euroa saattaa olla vaikeaa saada köyhiltä, työttömiltä yms perheiltä ja niiltä, jotka eivät opesta tykkää.
Ostakkaa joku lahja, josta opettajalla on hyötyä ja jossa hänen omat rahat säästyvät ja mitä hän muutenkin olisi ostanut, esimerkiksi parvekekukkia. Kysykää mitä hän tarttee / haluaisi!
ei sitten KUKAAN, niillä kukilla ja rehuilla tee YHTÄÄN MITÄÄN! Raha se on mikä ratkaisee, oli sitten opettaja tai ei.
Ovat kylläkin ekan luokan opetajia. Keräsimme rahat (7 euroa/perhe) ja saimme kasaan rahaa sen verran, että kahdelle opelle 70 euron lahjakortit ja assareille 40 euron.
En olis itse halunut maksaa ollenkaan koska ope oli niin huono ja tampio, että epäilyttää vieläkin onko edes ope.
luokkatoimikunta päätti antaa luokan rahoista opettajalle lahjan. Siis koko luokan nimissä, en muista paljon yhteensä, mutta mielestäni ihan liikaa, kun kuitenkin siitä huolimatta monet vanhemmat vie itsekin lahjan vaikka idea oli että tuo luokan yhteinen korvais ne kaikkien itse viemät pikkulahjat.
Onneksi jätin laittamatta luokan tilille rahaa, kun sitä kerättiin, koska mun mielestä luokan rahat on tarkoitettu luokan yhteisiin juttuihin, ei opettajalle. Enpä siis aio jatkossakaan osallistua luokan rahankeräyksiin, koska rahat menevätkin lopulta opelle.
ei sitten KUKAAN, niillä kukilla ja rehuilla tee YHTÄÄN MITÄÄN! Raha se on mikä ratkaisee, oli sitten opettaja tai ei.
Mietipä itse: ottaisitko 200 euron lahjakortin VAI 200 e arvosta ruusuja ???
Jos kuitenkin jomman kumman saat !
Aattele nyt Opettajien palkkoja joten tuo on vain marginaalinen summa!!!Häpeäisit!!Ainaki puolen kuun palkka eli n.1500-2500 oli aika kiva summa....
En tiedä, ottaisinko itse edes vastaan noin isoa summaa?
muskari opelle 5 e per naama. ryhmiä oli monta ja jokaisessa oli kymmenisen lasta, muistaakseni jotain 300e lahjan sai....
Hyvä jos palkkakaan oli tuota koko syksyltä. Tuo oli siis syksyn tunneista, ei niitäkään kovin montaa ollut...
me ollaan jo useana vuonna kerätty yhteislahja, 10e/perhe, siitä tulee just n. 250e. On ajateltu nostaa summaa vielä vähän, muutenkin kaikki hankkisi kuitenkin sen n. 15-20e muistamisen opelle.
itse olen korkeintaan vienyt fazerin sinisen.
meidän luokalla pari toi kukkia, kolme viinaa ja yksi A-Karhun. Mutta koska kukat ja viinat ja KALJA olivat kaikki kukkapussukoissa niin ope sai yhteensä 6 kukkaa ;)
ehkä jopa vähän. Me annetaan yleensä 500 €.
Kyllä 1 000 euroa on sellainen lahjakortti, jonka jo kehtaa häpeilemättä ojentaa.
vaikka olisi kuinka iso luokka ja yhdessä kerätty.
No on se oikeasti liikaa, jos se on siis yhdessä kerätty. Jos oppilaita on esim. 25, se on 10 €/oppilas.
No musta se on ihan liikaa
vaikka olisi kuinka iso luokka ja yhdessä kerätty.
Ihan järjetöntä! Jos pitää jotain antaa niin lapsen tekemä kortti ja mahdollisesti esim. omasta kukkapenkistä tai luonnonkukista tehty pieni kukkakimppu.
T: opettaja
ihan sopiva minusta.
Pitäähän sitä opettajaan perheenä panostaa.
Muistakaa pukeutua juhlavasti kun sen ojennatte.
Heh heh. Muuten ei oikein pääse profiloitumaan.
jokainen antanut 10 e kiitokseksi aivan ihanasta ajasta. Tämä ope tukenut ja ymmärtänyt teinejä koko yläasteen ajan ja he haluavat muistaa juuri tätä opettajaa
tottakai ihanaa opettajaa halutaan muistaa