Mies ei anna käyttää raskausaikana hiusvärejä tai hajuvettä.
En kyllä ajatellut mennä ihan noin pitkälle, mutta vauvan parastahan se kait ajattelee. Eihän noista nyt voi mitään haittaa olla!
Kommentit (36)
jos sinä puhut tyyliin, mies ei anna, niin katso vain missä kusessa olet muutaman vuoden kuluttua......
hiusten värjäyksen välttäminen ensimmäisen kolmanneksen aikana ole mitään liioittelua.
Miehet nyt on joskus sellaisia. Minä en saanut ajaa polkupyörällä, edes alkuraskaudessa.
jos sinä puhut tyyliin, mies ei anna, niin katso vain missä kusessa olet muutaman vuoden kuluttua......
Miten mies voi aikuiselta kieltää mitään?
Tollasesta kommentista meillä sais mies nopeesti lähdön. En todellakaan kuuntelisi moista hetkeäkään.
Ensin sanot, että "mies ei anna". Tulee vaikutelma tyrannimiehestä, jonka kanssa ei juuri asioista neuvotella. Sitten olet kuitenkin samaa mieltä siitä, ettei ehkä raskauden aikana kannattaisi kemikaaleilla normitapaan läträtä...
Mikä siis on poittisi? :)
hiusten värjäyksen välttäminen ensimmäisen kolmanneksen aikana ole mitään liioittelua. Miehet nyt on joskus sellaisia. Minä en saanut ajaa polkupyörällä, edes alkuraskaudessa.
antaa naiselle lupaa, johonkin toimintoihin, jos itse on toista mieltä. T.Yksi joka ajoi polkupyörällä vielä 8kk.
Eikö mies luota sinun arvostelukykyysi lainkaan? Aikuisena pystyt varmaan itse päättämään mikä tuntuu hyvältä sisällä kasvavaa lastanne ajatellen.
että ei voi äitiysloma alkaa VASTA 30 päivää ennen la:ta. Hän olisi pistänyt minut vuodelepoon pari kuukautta ennen :)
Miehet on hassuja, vauvaahan se vaan ajattelee.
Jos tosiaan suhde muuten ok ni tuskin on mistään kontrolloimishullusta kyse.
joiden mielestä tulevan isän hössöttäminen on lähinnä söpöä? Ei tuota nyt niin vakavasti pidä ottaa, isukki haluaa vain osallistua odotukseen, ja tosiaan, hiusvärit ei ole erityisen turvallisia.
hiusten värjäyksen välttäminen ensimmäisen kolmanneksen aikana ole mitään liioittelua. Miehet nyt on joskus sellaisia. Minä en saanut ajaa polkupyörällä, edes alkuraskaudessa.
antaa naiselle lupaa, johonkin toimintoihin, jos itse on toista mieltä. T.Yksi joka ajoi polkupyörällä vielä 8kk.
ajanut, jos olisin välttämättä halunnut. Minusta oli hassua ja suloista, kun mies hössötti.
ei tosiaan pitäisi olla suuri vaiva pienentää kemikaalialtistusta erityisesti 1. kolmanneksen aikana.
olen kuudennella kuulla ja lakkaan kynsiä, läträän hajuvedellä ja varasin just ajan kampaajalle (värjäykseen). En aio päästää itseäni rupsahtamaan raskauden aikana, välitän sen verran paljon omasta henkisestä hyvinvoinnistani. Miehelläni ei ole ajatustakaan siitä, ettei osaisi itse tehdä päätöksiä. Pitää kai mua sen verran älykkäänä ;)
silloin kun olin pari vuotta sitten raskaana. Värjäsin hiukset tosin vain kerran, mutta se oli juurikin tuossa ekan raskauskolmanneksen aikana. Nyt yritän tulla raskaaksi taas, ja hitsi millainen juurikasvu mulla nyt on. Eikös se mennyt niin että eka raskauskuukausi on kuitenkin vielä ihan mahdollinen aika käyttää esim särkylääkkeitä ja muita "myrkkyjä", että ei vaikuta silloin vielä sikiöön?
Nimim. ehkä raskaana, tosin vasta viikon päästä tulis oletetut kuukautiset, ja kova hiustenvärjäämisen tarve...
saasteiden ja säteilyn vuoksi. Syöminen ja juominen on myös hyvä lopettaa.
Onko miehesi kieltänyt jo nuo? Ap?
Useissa neuvoloissa ei suositella hiusten värjäämistä ensimmäisen kolmanneksen aikana. Eikä varmaan kohta koko raskausaikanakaan. Hiusväreissä on todella paljon kemikaaleja ja myrkkyjä jotka ei ole hyväksi kehittyvälle sikiölle.
Hajuvettäkään en ihan joka päivä käyttäisi raskausaikana.
Eri asia sitten on voiko aikuinen kieltää toista aaikuista tekemästä mitään, mutta kannattaa tietenkin keskustella asiasta ja miettiä itsekin olisko jotain kultaista keskitietä. Miehesi ilmeisesti on todella huolissaan vauvasta ja sen hyvinvoinnista ja saattaa olla turhautunut kun sinulla on kuitenkin enemmän päätösvaltaa asian suhteen, kasvaahan lapsi sinun sisälläsi.
on muuten normaali suhde, ei siis mitään kontrolloimista ym. muuten, niin anna toisen ottaa osaa odotukseen. Ei voi olla niin vaikeeta olla käyttämättä hajusteita tai olla värjäämättä hiuksia.
Ero on vaan siinä kieltääkö vai pyytääkö olemaan käyttämättä.
Itse en raskaana värjää hiuksia, mutta hajuvettä käytän maltillisesti. Jos mies kauniisti pyytäisi, niin voisin vieläkin vähentää, käskystä en.
Ja siis minä en esikoista odottaessa saanut renkaidenvaihtoon osallistua sen vertaa että oliosin vienyt pölykapselit varastoon, tosin nyt toista odottaessa saan kyllä päivät hoitaa ja nostella tuota 10 kg esikoista... :)
On ne hassuja!
olen kuudennella kuulla ja lakkaan kynsiä, läträän hajuvedellä ja varasin just ajan kampaajalle (värjäykseen). En aio päästää itseäni rupsahtamaan raskauden aikana, välitän sen verran paljon omasta henkisestä hyvinvoinnistani. Miehelläni ei ole ajatustakaan siitä, ettei osaisi itse tehdä päätöksiä. Pitää kai mua sen verran älykkäänä ;)
Kai sitä voi itseään huoltaa ja pitää kiinni hyvinvoinnistaan ilman tuollaista määrää kemikaalikoktaileja. Tiesitkö että meikeille ja ihonhoitotuotteille ja monille hiusväreille on olemassa luomuvaihtoehdot.
varo vaan....
been there, done that