Mitä virkaa NEUVOLAKORTILLA? Nlan akka yritti väkisin sellaista tyrkyttää.
En viitsinyt lapsen 5v neuvolaa varten korttia etsiä ja ihan väkisin meinasi uuden kortin antaa, mutta lopulta uskoi kun sanoin etten tee sillä kortilla yhtikäs mitään.
Eikä lapsikaan sitä kaipaa.
Kommentit (42)
rokotettu rokotusohjelman mukaisesti. Joo, omalla kohdallani hoito todettiin turhaksi, koska olen ns. toivoton tapaus.
Ja löysin äsken siivotessa sen kortin, mutta eipä siinä muuta lue kuin "hieno poika", ","hyvä poika", ei mitään mitä en muutenkin tietäisi. Akka kirjatkoot tiedot ylös kk. päästä kun kakaralla 5v. lääkärineuvola.
Ap, se pippuri pois sieltä pyllystä, jos se tekee sut noin kiukkuiseksi:-)
ap:llä taitaa olla jotakin muita ongelmia kuin neuvolakortti. BNe ongelmat täytyy ensin selvittää ennen kuin neuvolakorttiproblematiikka ratkeaa.
Jotenkin kammoan kaikkea paperiroskaa ja laskut tulee verkkopankkiin jne.
Netistä ois kätsy katsella neuvolakortin tietoja ja vaikka tulostaa esim. rokotussivu tms. Onhan kelan tiedotkin verkossa saatavana ja sieltä on kätevä niitä hakea (vai säästääkö joku oikeesti kaikki kelan päätökset jossain? itse heitän aina lehtiroskiin, kun tulevat postissa ja tärkeimmät jutut kopioin koneelle kelan kansioon varmuudeks). Sellain samanlainen terveyssivusto ois hyvä, et voisi omilla pankkitunnuksilla kirjautua ja tarkistaa omat ja lasten tiedot, varata aikaa lääkärille, tulostaa allergiatestin tulokset päiväkotia varten jne. Mut ei auta kuin haaveilla tuollaisesta... :(
ap:llä taitaa olla jotakin muita ongelmia kuin neuvolakortti. BNe ongelmat täytyy ensin selvittää ennen kuin neuvolakorttiproblematiikka ratkeaa.
ilmoitella, mutten itse ole missään tekemisissä sossujen kanssa. Koskei sossusta saa muuttoapua eikä takuuvuokrarahoja, en ole itse millään tavalla sossuille tilivelvollinen omista tekemisistäni ja isukki hoitakoot lastensuojelun akkojen mielistelyn.
Että silleen.
lähtiessä tyrkyttää, kiitin kohteliaasti ja sanoin että ei kiitos, luen tarvittavat asiat netistä.
Turhaa roskaa ja turhaa ympäristön kuormitusta.
Turhaa roskaa ja turhaa ympäristön kuormitusta.
vähän niinku ap.
luvassa vielä isot ja pahat vahingot....
mitä neuvolakorttiin kirjataan. Ei houkuttele säilyttämään korttia, jossa kommentit on tusinakamaa ja samat "hyvä poika", yms. fraasit löytyvät jokaisen kakaran neuvolakortista.
Hankkikaa sinne neuvolaan vaikka sellanen "hieno vauva"-leimasin, niin ei tarvitse sitäkään käsin neuvolakorttiin kirjata.
joissa on nuo kuluneet fraasit valmiiksi painettuina. Kortithan on jo nyt erilaiset tytöille ja pojille.
Kätevää, eikö totta?
eikä isukki, jolle neuvolan akka olisi päässyt makeilemaan.
Neuvola ja neuvolakortti on SAATANA SINUN LASTASI JA HÄNEN HYVIVOINTIAAN VARTEN TEHTY IDIOOTTI ITSEKÄS ÄMMÄ. Että pitääkin kaikenlaiselle yksinkertaisille paskiaille lapsia siunaantua. AIKUISTU JO IHMINEN tai anna lapsesi sellaiselle joka osaa olla aikuinen... sillä sitä sinä et ainakaan ole. Voi elämän kevät.
kaikista on olemassa tiedot sairaaloissa myös paperilla ja kansioissa, ikäänkuin varmuukopioiden varmuuskopioita.
Siis mitä? Tämähän on silkkaa tilan haaskuuta ja turhaa hommaa.
kirjatulla tiedolla on merkitystä lapsen terveydelle? Rokotusohjelma lienee lastenlääkäreillä tiedossa ja jos siitä ei ole poikettu, rokotetieto on turhaa.
Lapsen paino harvemmin sama lääkärissä mitä neuvolassa, syntymäpainon saatan muistaa tai sitten en.
Neuvolakortti on täysin turha tarrojenkeräilykansio.
Ja lisäksi neuvolakäynnit ovat vapaaehtoisia, aina voi sanoa että eipä oo korttia kun ei neuvolassa käydä.
Kortithan on jo nyt erilaiset tytöille ja pojille.
14v:llä vaaleanpunainen ja 11v:llä vaaleansininen, mutta 1.5v:llä aivan neutraali. (Ei muuten olisi saanut pojalle aikoinaan vaaleanpunaista. Kysyimme huviksemme ;o)
kuitenkin painaa siihen korttiin valmiiksi, neuvolan akka vaan lisäis siihen lapsen nimen jos sattuu sen oikein muistamaan tai koneelta kattomaan.
Lastenlääkäri kirjoitti hoitopalautteen kakaralle väärällä nimellä mutta väliäpä tuolla mulle on.
Me asuttiin USA:ssa, jossa lapsi myös syntyi. Ei siellä mitään neuvolakorttia ollut. Ainoastaankätevä pankkikortin kokoinen kortti, mistä näki annetut rokotukset. Enpä kyllä neuvolakorttia kaivannutkaan. Suomeen kun muutimme takaisin, neuvolantäti oli puota tuolilta kun kuuli, ettei ole mitään korttia.
Mutta miten niin ei pysy tallessa?
Minulla on tallessa molemmat neuvolakorttini. Vauva-aikainen on itse asiassa edelleen äidilläni, ja kouluaikainen minulla itselläni. Niistä näkee kätevästi kaikki rokotukset, ja nyt oman esikoisen kanssa on ollut kiva vertailla mm. pituus/painokehitystä.
Ja tosiaan minulla on ikää jo 33-vuotta. Eiköhän ne kortit säily tallessa vielä toisetkin 33 vuotta ja enemmänkin.