Kuinka paljon alle asunnon pyyntihinnan kehtaa tarjota?
Käytiin katsomassa taloa jonka pyynti oli 165 000 ja ajteltiin koittaa tarjota 140 000. Talossa tarvis tehdä ainakin ulkosaneeraus ja villoitus... ja sisälläkin olkis hommaa...
Kommentit (12)
Ei voi mitään, mutta edelleen isoissa summissa käännän joskus lukuja ja tuo pudotus on kyllä liikaa..
kuinka moni markka-aikaan oikeasti oli ostamassa miljoonan maksavaa tölliä?
En ole tinkimisvaraa laittanut yhtään.
Mulla on aikaa odottaa ja olla vaikka myymättäkin.
aina kannattaa tinkiä ja max tarjota tuo 140
Kyllä myyjä sitten ilmoittaa, jos summa ei käy :)
Me saimme ekan talon 30 tonnia halvemmalla ja toisen 45 tonnia alle pyynnin. Tosin ensin puhuttiin 350 tonnin ja toisella kertaa puolen miljoonan talosta, mutta silti. Kannatti tingata.
alotan tarjoamaan n. 30 prosenttia pienempää summaa, aina voi tarjota uudestaan ja uudestaan. Esim. juuri tuli kämppä myyntiin, pyynti 295 000 niin välittäjä sanoi suoraan että kannattaa tarjota 245 000. no siitä tiesi et todellinen hinta on vielä vähemmän eli lähtisin tarjoamaan 200 000- 220 000.
ollaana aina ostettu n. 30 pros. halvemmalla kuin pyynti.
Taidetaan koittaa tuota 140 000 ja katsoa miten käy. Jos kerran kehdataan noin huimia summia pyytää vanhoista ns. peruskuntoisita taloista ,niin eiköhän sitten kehtaa tarjotakkin paljolti alle ;)
ei kyse ole kehtaamisesta! Mutta kannattaa muistaa että kaikissa pyyntihinnoissa ei ole sitä ilmaa. Eli jos myyjä tekee vastatarjouksen tai hylkää tarjouksen niin siitä ei kannata loukkaantua.
Tarjotkaa siis se summa joka mielestänne on sopiva, ja katsokaa miten käy.
Itse olen myynyt kaksi asuntoa ja tosiaan tuota tinkimisvaraa en ollut laittanut, sillä halusin nopeat kaupat. Kuitenkin pari ihmistä laittoi sisään -25% tarjouksen ja soittelivat vielä haukkumasoittoja perään, koska hylkäsin ne. Eli hyvin törkeää käytöstä. Kummatkin asunnot menivät pyyntihintaan kaupaksi toisille ihmisille.
tarjousta vastaan, kun oltaisiin jostain 465-475 pyynnistä tarjottu olikohan 425 tms.
Se nyt riippuu niin kohteesta ja sijainnista.
Täällä pk-seudulla ne asuntokaupat mitä olen elämässäni tehnyt (myynyt ja ostanut), on tinkimiset olleet välillä 1,5-10 %.
(10% oli semmonen vanha paska josta meillä oli kiire päästä eroon ja huono aika myydä. Muut on olleet 1,5-5 %).
todennäköisesti sitä tarjousta ei hyväksytä vaan saatte vastatarjouksen myyjältä, mutta sitten näette että mihin se hinta asettuu
tarjousta vastaan, kun oltaisiin jostain 465-475 pyynnistä tarjottu olikohan 425 tms. Se nyt riippuu niin kohteesta ja sijainnista. Täällä pk-seudulla ne asuntokaupat mitä olen elämässäni tehnyt (myynyt ja ostanut), on tinkimiset olleet välillä 1,5-10 %. (10% oli semmonen vanha paska josta meillä oli kiire päästä eroon ja huono aika myydä. Muut on olleet 1,5-5 %).
en tiedä oltiinko eka oikea tarjoaja.
Tarjottiin 450t sitten mutta ei mennyt sekään läpi.
mikä on alhaisin tarjous, jonka se ottaa vastaan.
Ei tässä ole kehtaamisesta kyse. Kun me myytiin omaamme, joku tarjosi 170000, kun pyynti oli 210000, mutta välittäjä ei edes pitänyt sitä tarjouksena ja kertonut meille.
Mutta jos meillä olisi ollut kiire myydä jostain syystä, olisimme varmasti tehneet tuosta vastatarjouksen, esim. 185000. Nyt saimme asunnosta 205000, eli ihan eri luokkaa, kuin jo olisimme vastanneet tuohon tarjoukseen.
Ei voi mitään, mutta edelleen isoissa summissa käännän joskus lukuja ja tuo pudotus on kyllä liikaa..