Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ISO KASVIHUONE pienelle rivi/kerrostalopihalle, mielipiteitä?

Vierailija
30.05.2011 |

Tilanne siis tämä;

- Asumme pienkerrostalossa jossa alimman kerroksen huoneistoissa omat 10x15m pihat aidattu matalalla pensasaidalla.Pihoille esteetön näkyvyys muilta pihoilta, yhteispihalta ja parkkipaikoilta.

- Meidän naapurimme on sitten päättänyt perustaa hyötypuutarhan ja pystyttänyt pihalleen täysikokoisen (siis oikeasti korkean ja tilavan) muovitetun kasvihuoneen, joka loistaa huomiota herättävän sinisessä karmeudessaan kauas!

Olen niin raukkis, ettei minulla ollut pokkaa mennä kyselemään naapurilta itseltään, että onkohan tuollaisen pystyttäminen vuokrakerrostalon pihalle ihan ok ja ovatkohan he miettineet miltä se näyttää meidän keittiön ikkunamme edessä?

Tulin mieluummin kyselemään täältä, että mitä mieltä te olette? saako "omalle" pihalleen pystyttää mitä vaan? Vai pitäisikö tuollaisen pystyttämiseen pyytää lupa vaikka vuokranantajalta tai isännöitsijältä?

Mielipiteitänne, kiitos!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön säännöistä ja naapureiden ja/tai isännöitsijän pinnasta.

Jos säännöissä selkeästi sanotaan, että isoja hökötyksiä ei pihalle laiteta, niin silloin voi pyytää isännöitsijää huomauttamaan naapurille asiasta. Taloyhtiössä kun "oma" piha ei ole oma, vaan taloyhtiön omaisuutta vaikka asukkaalla siihen käyttöoikeus onkin.

Joskus näitä asioita katsotaan läpi sormien, erityisesti jos se ei häiritse ketään.

Jos isännöitsijä ei halua puuttua asiaan ja itse et kehtaa, niin tuskin se naapuri sitä poiskaan purkaa.

Vierailija
2/2 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isännöitsijä ei halua puuttua asiaan ja itse et kehtaa, niin tuskin se naapuri sitä poiskaan purkaa.

Sillä täällä kyselinkin, että jos muidenkin mielestä on hieman omituista rakentaa tuollaisia, niin voisin viedä asiaa eteenpäin ja selvitellä esim. talonyhtiömme sääntöjä..

Itselläni ei ole hyötypuutarhureita vastaan mitään (haaveilen itsekin omakotitalosta)mutta mielestäni omat viljelykseni ei saisi pilata naapureiden näkymiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä