Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan katunut talon rakentamista?

Vierailija
30.05.2011 |

Missä vaiheessa ja miksi alkoi kaduttaa?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja päivääkään en asunut. Joten KYLLÄ!

Vierailija
22/27 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustat väitteesi mihin? Ennen tehtiin tarkkaa työtä tosin kuin nykyisellä työmoraalilla, joka on rakennusalalla paska. Toki jos uutta rakentavat rakentaisivat itse niin asia olisi erilainen ja ekologisempi, mutta harvalla nykyisin on peukalo sielä missä sen pitäisi ja rakennutetaan virolaisilla työmiehillä itselleen hieno uusi lukaali jossa sitten on kiva vieraita kestitä ja kehua kuinka hieno talo on nyt rakennettu. Ohhoh. Kiitos kuitenkin kommentistasi, jota et osannut kovinkaan taidokkaasti perustella. :)

Muistetaanpas, että rintamamiestalot on tehty sotien jälkeen, kun kaikesta oli pulaa. Rakennusmateriaalit olivat pääsääntöisesti huonoja, eikä nykyaikaista talotekniikkaa tunnettu lainkaan. Kosteuseristeet kylppärissä ovat oikeasti hyvä juttu!

Toinen juttu on se, että niin kiva kuin iso tontti onkin, niin rm-taloissa hintaa nostaa usein se iso piha. Kuitenkin ruuhkavuosina monille riittäisi pienempi piha, ja samalla rahalla voisi ostaa enemmän neliöitä...

Rintamamiestalot sopivat varmaan parhaiten perheille, joissa on 1 teini-ikäinen lapsi, ja vanhemmilla aikaa & rahaa puuhastella talon ja pihan parissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

= vaikka pula-aika olikin niin talot tehtiin hyvin. (Ei toki kaikkia, mutta suurin osa).

Jos rintamiestalo on alkuperäisessä kunnossa se on yleensä hyvä, mutta jos sitä ollaan jossain välissä rempattu (väärin) niin siellä voi olla hometta ym. "yllätyksiä". Hyvinä puolina yleensä myös isot ja valmiit tontit, eli on omenapuut ym. valmiina.

Mutta elämä ja tarpeet muuttuvat, monelle rintamiestalo on liian pieni/epäkäytännöllinen. Kolmessa kerroksessa ramppaaminen ei ole hauskaa, ja yleensä talot ovat "ahtaita", eli huoneet pieniä, rappuset monesti kapeat/jyrkät, ja yläkerrassa harjakatto laskeutuu ja huoneet matalia yhdeltä sivulta.

Itse sain olla aika paljon aikanaa tuollaisessa asunnossa, ja se oli jotenkin "ahdistava" vaikka ihan kiva asunto olikin, mutta se kaiken ahtaus alkoi ahdistamaan. (pieni keittiö, pienet makuuhuoneet, pieni olohuone jne.) Tosin jos vaikka kaksi aikuista tai yksilapsinen perhe asuu niin varmasti ihan hyvin mahtuu, mutta itse pidän avaruuden tunteesta, eli mielummin samat neliöt yhdessä tasossa.

Vierailija
24/27 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja päivääkään en asunut. Joten KYLLÄ!

Vierailija
25/27 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkin juuri se, että talo rakennettiin ITSE, ilman tietoa, kokemusta ja osaamista. Alkuperäiskuntoiset ovat jo materiaaliensa osalta tiensä päässä, alkujaankin olivat materiaalit huonoja. Väärin rempatut ovat luku sinänsä.

Nyt on itse rakennettu uusi talo, parhaista saatuvilla olevista materiaaleista.

Vierailija
26/27 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannattaa muistaa sekin, että monesti niistä "uusista parhaista materiaaleista" tuleekin jotain ihan muuta ajan mittaan, mainittakoon nyt vaikkapa aspesti joka aikanaan oli "vuosisadan keksintö", tai sitten voimakkaat lattialiimat jotka vaarallisia lattialla konttaavalle lapselle. Rintamiestalot on kuitenkin tehty ns. "luonnonmateriaaleista".

Vierailija
27/27 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä meni pieleen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi