Sain kutsun serkkuni häihin, miestäni eikä lastani kutsuttu
Kuulemma joutuivat karsimaan niin paljon vieraita,etteivät pystyneet kutsumaan serkkuja avecina. Ainakin yhden serkun kutsuun olivat kyllä raapustaneet "Keke ja Ulla", eli ilmeisesti piti karsia juuri mun perheeni kohdalla. Ne eivät ole lapsettomat häät, eli siitä ei ole kyse. Tuntuu jotenkin idioottimaiselta,että perheestä kutsutaan vain yksi. Olisivat sitten jättäneet minutkin kutsumatta. Mennä nyt sinne isän ja mummun kanssa, kuten pikkutyttönä tapasin aina tuollaisiin suku/perhejuhliin mennä. En ole enää lapsi, mulla on oma lapsi.
Kommentit (50)
Mennä nyt sinne isän ja mummun kanssa, kuten pikkutyttönä tapasin aina tuollaisiin suku/perhejuhliin mennä. En ole enää lapsi, mulla on oma lapsi.
Tämäkö tässä nyt sitten on ongelmana, että sinua voidaan pitää onnettomana vanhapiikaluuserina, jos joudut(?) menemään häihin isäsi ja mummosi kanssa.
Ei herranjumala sentään. :D Minä olin juuri muutama kuukausi sitten isäni kanssa yksissä hautajaisissa, vaikka mieskin löytyy, mutta ei tullut mieleenkään että se olisi tuntunut jotenkin idioottimaiselta.
Olen serkuista ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa,joka on perheen perustanut, joten ei kukaan varmaan pidä mua vanhapiikaluuserina :D
Ja hautajaiset nyt on ihan eri asia, tai kuvittelisin ainakin että omaiset haluaisivat sinne vain lähimmät ystävät/sukulaiset muistelemaan. Harvemmin sinne kai kukaan avec-kutsuja lähettelee.
Kun serkut on päätetty kutsua, olisi voitu ajatella että heillä joillakin saattaa olla puoliso/perhe. Jos ei sovi, niin sitten olisi jättänyt serkut kutsumatta. Ei tunnu kovin kivalta mennä juhliin,jossa on paljon omaa sukua,mutta jonne oma perhe ei ole tervetullut. No, jää tuleva morsiankin ilman kutsua sitten kun omat hääni koittavat :D
kutsun vain sinulle? Meillä nimittäin kävi niin, että oma serkkuni ei ollut tajunnut, että kirjekuoreen pitää laittaa kaikkien kutsuttujen nimi.. Ja siis ihan itse oma-aloitteisesti sanoi, että tulettehan sitten koko perhe. Kaikki eivät tunne etikettiä.
kutsun vain sinulle? Meillä nimittäin kävi niin, että oma serkkuni ei ollut tajunnut, että kirjekuoreen pitää laittaa kaikkien kutsuttujen nimi.. Ja siis ihan itse oma-aloitteisesti sanoi, että tulettehan sitten koko perhe. Kaikki eivät tunne etikettiä.
Pariskunnan puolikkaan VOI kutsua jos kyse on A) työkaverista B) kaverista jonka puolisoa ei tunne. Muita oikeita syitä ei ole. Mä ilmoittaisin että koska mieheni ei ole tervetullut vaikka serkku X:n puoliso on, minäkään en tule.
kyllä serkku on niin läheinen sukulainen että hänellä oikeus tulla juhlimaan ainakin miehensä kera...ja lapsikin mukaan jos juhlat ovat lapselliset muutenkin.
Se joka järjestää juhlat saa kutsua ihan ketä huvittaa. Ja viesteistäsi päätellet et ole kovin hyväkäytöksinen ihminen, en minäkään sinua häihini haluaisi.
Ole onnellinen että sait kutsun mutta jos aiot olla naama mutturalla koko ilta älä mene. Hääpari on tyytyväinen ja muut vieraat, kun ei tarvi sua katsella.
Meille kävi niin, että juhlapaikkaan mahtui tietyn verran väkeä minulla on tosi suuri suku, ja serkkuja päätettiin kutsua vain muutama ja hekin ilman perheitä. Ja heidät, koska ovat minulle tärkeitä ja ajattelin heidän näkevän mielellään myös toisiaan.
Sitten kuitenkin moni ilmoitti ettei tule, ja soitin serkuille kysyäkseni haluavatko tuoda perheensä. Yksi serkuista vastasi tosi kipakasti ettei perhettä kutsuttu. Hämnennyin niin että jäi jotenkin selittämättä tilanne. Jäi kai siihen uskoon etten lainkaan tunne etikettiä.
Harmi jos tuo niin harmittaa. Itse en pahasti jos minut kutsutaan yksin, koska ymmärrän todella hyvin miksi.
Lapsellista minusta ja huonotapaista. Tulee väkisinkin mieleen että lahja-automaatteina ollaan vaan ja kutsutaan mahdollisimman paljon väkeä jotta juhlista sais komeemmat...pimeetä touhua! Mä jättäisin todellakin menemättä!
ilman puolisoa tai perhettä ylipäänsä. NOLOA! Sit jos täytyy karsia niin karsitaan muusta väestä...
Minä en aloittajana pahoittais mieltäni vaan menisin juhlimaan. Sun mies ja lapsi voi sitten tehdä sinä päivänä kahdestaan jotain kivaa yhdessä, niin ei tarvi niidenkään mököttää.
joiden juhlaparin kanssa en juurikaan ole tekemisissä ja oletan että jos mun miestäni ei kutsuttais emme olisi kovinkaan läheisiä...että semmottii...mä en tykkää juhlia muutenkaan velvollisuudesta.
ja katsella kun toisilla on ne siipat mukana. Erityisesti harmittais olla serkkuna sellaisissa juhlissa. Eri asia jos olis esim työporukka kyseessä tms kaveriporukka. MAUTONTA TOIMINTAA!
hyvää monelle teistä käydä välillä jossain ilman niitä perheitänne. On se kumma, että ei osata juhlia ilman, että on se oma ukko siinä vieressä koko ajan. Mä lähtisin riemusta kiljuen häihin, joihin vain mut olis mun perheestä kutsuttu. Mies ja lapsi saisi jäädä kotiin, kyllä nekin osaa olla ilman mua. 15 vuotta tässä ollaan yhdessä miehen kanssa oltu, että kyllä me voidaan välillä olla erossakin toisistamme, ehditään kyllä olla sit toistemme seurassakin.
minusta on kyse kunnioituksesta ja se osoittaa kyllä kunnioituksen puutetta kutsua sukulaisiaan ilman heidän perhettään! Ei olis ennen vanhaan tullut kyseeseenkään mutta tähän tää maailma valitettavasti on menossa. Saamisen maksimointia kun jätetään serkkujen puolisot ja lapset kutsumatta jotta on varaa kutsua sit enemmän niitä kavereita ja kummin kaimoja lahjoja tuomaan! OKS
Se on sitä ahneutta mikä tuntuu olevan sallittua nykyaikana. Saaminen menee hyvien tapojen edelle!
Olen yhden kerran ollut häissä, joihin ei pienuutensa vuoksi haluttu kutsua koko sukua, vain ainoastaan ne sukulaisperheet, joiden kanssa olivat oikeasti läheisiä.
Ja tottakai silloin kutsuttiin aina koko perhe tästä läheisestä perheestä, perheen kossta riippumatta.
Tosin, "tyhmyyttään" he menettivät useita häälahjoja, kun eivät tökerösti kutsuneet jokaisesta perhestä edes yhtä edustajaa ;) (kai tsekkasit lahjalistan sentään, oletan että sellainen tässä tapauksessa vermasti löytyy. Näiltä minun sukulaisilta ei löytynyt, todellakaan....)
Olen yhden kerran ollut häissä, joihin ei pienuutensa vuoksi haluttu kutsua koko sukua, vain ainoastaan ne sukulaisperheet, joiden kanssa olivat oikeasti läheisiä.
Ja tottakai silloin kutsuttiin aina koko perhe tästä läheisestä perheestä, perheen kossta riippumatta.
Tosin, "tyhmyyttään" he menettivät useita häälahjoja, kun eivät tökerösti kutsuneet jokaisesta perhestä edes yhtä edustajaa ;) (kai tsekkasit lahjalistan sentään, oletan että sellainen tässä tapauksessa vermasti löytyy. Näiltä minun sukulaisilta ei löytynyt, todellakaan....)
Mutta avioparin harmiksi meiltä sulhasen isän puolelta suvusta tulee yhteinen häälahja, ja siinä on aikas monta osallistujaa :D
Jos ei ole varaa kutsua koko perhettä, niin jättäisivät serkut kutsumatta. Noloa toimintaa hääparilta.
Minulla on n. 50 serkkua, ja koska itse olen nuorimpia meistä, niin lähes kaikilla noilla 50 serkulla on puoliso ja suurimmalla osalla lapsiakin. Eli jos kaikki kutsuisin niin serkuista +perheisään tulisi n. 150 ihmistä! Ja miehellä sama juttu: serkkuja tosin "vain" n. parikymmentä, mutta heilläkin lähes kaikilla puolisot ja suurimmalla osalla lapsia. Eli serkuista perheineen tulisi suunnilleen 210 vierasta!
En koe että olisi reilua kutsua vain osa ja osa jättää kokonaan kutsummat, lähes kaikkiin kun jollakin tasolla tulee yhteyksiä pidettyä, toki ulkomailla asuviin vähemmän, mutta kuitenkin.
Onnekseni sukuni on fiksua sakkia, ja ymmärsivät hyvin ettei häihin kutsuta puolisoita/lapsia, poislukien ihan lähisuku, eli omat sisarukset puolisoineen/perheineen. Ja mitään työkavereita ei kutsuta ihan paria poikkeista lukuunottamatta, kavereissakin jouduttu karsintaa tekemään.
jos ei puolisoita kutsuta. Se menee niin, että jos hääparilla on hyvät kaverit 1,2,3,4,5,6,7,8,9 ja 10, ja häihin on varaa kutsua 10 ihmistä, niin ei tosiaankaan kutsuta tyyppejä1-10 yksin, vaan tyypit 1,2,3,4 ja5 puolisoidensa kanssa. PISTE.