Ihmisten ilkeys järkyttää-olenko "henkisesti" lapsen tasolla?
Olen kohta 30-vuotias pienen lapsen äiti. Olen jotenkin järkyttynyt ihmisten kovuudesta, ilkeydestä ja itsekkyydestä. On toki myös ihania ihmisiä, mutta voin pahoin siitä, kun niin monet esimerkiksi puhuu pahaa toisista, ilkeilee, juoruilee... - siis ihan koulutetut, "normaalit" aikuiset ihmiset tekee tätä.
Tekee mieli vaan vetäytyä omiin oloihin.. Tuntuu, että muita tällaiset asiat ei haittaa tai vaivaa. Olenko jäänyt jonnekin pienen lapsen tasolle, kun esimerkiksi ilkeät puheet järkyttävät?
Kommentit (48)
Minua taas häiritsee ihmisien herkkyys ja se että HEIDÄN tavallaan pitää planeetan pyöriä. Koska ei se pyöri minunkaan napani mukaan.
Minusta on aivan se ja sama puhuuko ihmiset minusta, tiedän että niin tekevät. Minut on joskus tuomittu erinäisistä asioista ihan vaan sillä että joku tietää kertoa jotain ja sitten se etenee kuulopuheena. Ties minkälainen olen sille jolle kerrotaan asia kymmenennen henkilön kautta! Sillä kaikki on varmasti lapsena leikkiny juorukelloa niin tietää miten tarina muuttuu matkalla.
Minua se ei haittaa. Puhun joskus ihmisistä, en ilkeilläkseni ja jos joku haukkuu jotain niin koitan ajatella sen puheen neutraalimpana jos ihminen on kovin tuohtunut ja kiehuu tunteellisena. Luen myös rivien välistä, ymmärrän että ihmiset puhuu joskus vaikka kateuden takia yms.
Minusta on ihan normaaliakin että ihmiset puhuu toisistaan. Joskus se on ihan OK mutta joskus se on vaan härskiä kiusaa. Olen saattanut työpaikkajuttujakin pomon korviin ja kyseinen puhuja lopulta sai kenkää.
Minusta on naurettavaa että tekin solvaatte ketjussa "koulutettua, parempaa väkeä" onko he jotain siveydensipuleita eikä saa enää keskustella normaalisti, sillä kyllä ihmisistä saa puhua: saa puhua miten joku osaa, miten joku toheloi, miten joku kertoi jonkun hauskan jutun, Matille kävi tälläi kalareissulla.. Plaaplaa, tuo on ihan normaalia juttelua. Aina joku loukkaantuu jostain, moni joka kuulee tai kuvittelee että koko valtakunta puhuu HÄNESTÄ ja suunnilleen jo vakoillaan loukkaantuu ihan mistä vaan eleestä tai ilmeestä.
Olen ihan riittävän tietoinen siitä kaikesta miten ihmiset loukkaantuu jos vaikka heitä ei ENSIN moikata.
Tämä on ap alue joka sinun pitää käsitellä pääsi sisällä sillä tulet vielä sekoamaan jos kuvittelet ettei muut voi sinusta puhua tai olet jotenkin parempi jos sinä et puhu muista, ehkä sinulla on vaan niin vähän joille jutella? Siksi sinä tässäkin teet asian tästä olemattomasta jutusta. On ihan naurettavaa että voisi puhua vaikka julkkiksista muttei naapurin tupakoivasta sedästä, eikö?
Luulen, että sinusta on joku puhunut jotain ja se on osunut ja uponnut. Mitä sitten? Sinähän elät elämääsi siinä missä minäkin ja kaikkien elämää voi arvostella, ei haukkua ja solvata. Se siinä kiusaamista enempi on että tässäkin ketjussa jokkut nostaa itsensä muiden yläpuolelle.
Koittakaa siskot olla realisteja; muista puhuminen on ihan tavallista. Siinä missä puhuu lapsestaan tai enostaan niin voi puhua muistakin. Tahallinen loukkaaminen on taas toinen juttu mutta siihen taas voi puuttua. Että näin.
on vain opittava kuuntelemaan puolella korvalla eli välittämättä ja unohtamaan saman tien.
Olen myös samaa mieltä että poissa olevista voi puhua kunhan se on totuuden mukaista ja sehän on ihan normaalia että arvostellaankin ja aina tullaan niin tekemään.
Mutta ketjun aloittaja kyseenalaisti itseään että "onko jäänyt lapsen tasolle kun kokee niin voimakkaasti ihmisten pahan puhumisen ja ihmisten kylmyyden ja ilkeyden toisiaan kohtaan?"
Vastasin tuolla jo aiemmin oman mielipiteeni siihen. Ja todellakin ihminen olisi kylmä ja kypsymätön juntti jos ei tuntisi inhoa ja olisi pahoillaan pahansuopaisista keskusteluista ja asiattomista juoruiluista joita joutuu kuulemaan usein vaikka ei haluaisikaan eikä kohdistu suoraan itseen
.
Miksi sitten pitää puhua pahaa ja negatiivisesti ja tarkoituksella leimata ja mustata toisen mainetta valheilla ym ym ? MIksi ? Eikö voisi puhua omista asioista jos ei ole hyvää sanottavaa tai asiallista puhumista muiden tekemisistä ?
Sanoisin että että niillä ihmisillä jotka eivät näe hyviä puolia ja asioita toisesta ihmisestä oli se sitten naapuri tai työkaveri tai veljen vaimo ym ...ei todellakaan ole itsellään elämässään mitään mistä olisi iloinen tai onnellinen tai ylpeä. Silloin ei arvosteta eikä nähdä sitä toisessa ihmisessä ja jos nähdään ollaan kateellisia ja eihän se muuta tarvitse. Suurimmassa osassa meistä Suomalaisista asuu se kateus. Siinä unohtuu kunnioitus toisen yksityisyyttä kohtaan ja jaksetaan vaan puhua ja keksiä asioita varsinkin jos ei tiedetä mitään koko ihmisestä.
Tässä mietin niin kyllä sellaiset pahansuopa juoruilijat ja negatiivisesti arvostelevat ihmiset ovat AINA sellaisia. Omalla kohdalla on lähipiirissä 2 ja naapureissa 4 ketkä AINA puhuvat negatiivisesti enkä muista koskaan kuulleeni kenenkään suusta kannustavaa tai kehua tai arvostavaa lausetta kun suunsa aukaisevat paitsi tietenkin silloin kun puhuvat itsestään.
Ikähaitari on 38 - 67v. On työssäkäyviä ja eläkeläisiäi.
Ne ketkä harmittomasti juoruavat ja arvostelevat osaavat myös puhua positiivisesti siitä v...mäisestä työkaverista tai pomosta tai naapurista ja näkevät asioissa kaksi puolta .
Minulla ole ikinä ollut tarvetta puhua toisten yksityisasioista tai virheistä tai tekemisistä yleisesti naapureiden kesken.
Ystävät ovat sitä varten joille voi purkaa pahaa mieltään luottamuksella koskee se sitten naapuria tai siskoa ym asioita.
Toivossa on hyvä elää mutta toivoisin että ihmiset rakastaisivat lähimmäistään niinkuin itseään eivätkä tarkoituksella loukkaisi ja tuottaisi pahaa oloa ja tuskaa lähimmäisilleen !
Juu voihan sitä vahingossa sanoa pahasti tai loukata tarkoittamatta. Meitä on niin moneksi että toiset on niin herkkiä ja toiset osaavat olla noteeraamatta.
monet ihmiset on paskoja ja tulee aina olemaan. Kysymys onkin siinä miten oppii suojautumaan sellaisilta. Neuvoja?
Kuulostaa ihan normaalilta. Varsinkin kun olet pienen lapsen äiti. Skippaa pahat uutiset aamulla ja laita hyvää musiikkia päälle, kyllä se siitä :).
Enempää en osaa auttaa koska olen aika empaatiokyvytön ihminen. Uutiset eikä ihmisten vittuilut ei oo tähän asti hetkauttanut. Perkule samalla mitalla vaan ilkeille ihmisille takaisin!
[quote author="Vierailija" time="30.05.2011 klo 15:07"]
Olen kohta 30-vuotias pienen lapsen äiti. Olen jotenkin järkyttynyt ihmisten kovuudesta, ilkeydestä ja itsekkyydestä. On toki myös ihania ihmisiä, mutta voin pahoin siitä, kun niin monet esimerkiksi puhuu pahaa toisista, ilkeilee, juoruilee... - siis ihan koulutetut, "normaalit" aikuiset ihmiset tekee tätä.
Tekee mieli vaan vetäytyä omiin oloihin.. Tuntuu, että muita tällaiset asiat ei haittaa tai vaivaa. Olenko jäänyt jonnekin pienen lapsen tasolle, kun esimerkiksi ilkeät puheet järkyttävät?
[/quote]
Mahtava ketju itsensä ylentämistä ja muiden alentamista : )
Mä en tiedä lapsen tasolle jäämisestä, mutta ainakin älyttömän pessimistisiä te olette. Mua ei yhtään huoleta "paha" maailma jossa elämme. Mun mielestä tässä maailmassa on kymmenen kertaa enemmän hyvää kuin pahaa. IHmiset on mun mielestä pääsääntöisesti kivoja ja ystävällisiä, ei pahoja ja ilkeitä.
Mä en jaksa märehtiä ja rypeä jokaisessa ikävässä uutisessa, enkä sadatella nykynuorisoa, joka on mun mielestä mahtavinta ja terveintä ikinä tähän mennessä.
Mä myös tiedän ja ajattelen, että jokaisessa ihmisessä, myös niissä "pahoissa ja ilkeissä" on pohjimmiltaan ihan sama ihmisyys kuin kaikissa muissa. Joillain se on vaan hukkunut tai hukattu, mutta kyllä se sieltä löytyy.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 11:45"]
monet ihmiset on paskoja ja tulee aina olemaan. Kysymys onkin siinä miten oppii suojautumaan sellaisilta. Neuvoja?
[/quote]
Jättämällä täysin omaan arvoonsa. Jos tilanne on ns. päällä, niin puuttumalla suoraan sanomisiin siinä tilanteessa.
Ymmärrän hyvin sen oksetus -olon, kun oksettaa ihmiskunta.
Päivänselvää on, että on noita ihmiskunnan iilimatoja ja alkulimaa, joka puhuu toisista, jonka henkinen kehitys ei ole kovin korkealla, eikä äo.
Mutta se, että he oikeasti saavat siihen mukaansa koulutetut ja "normaalilta" päällepäin vaikuttavat ihmiset, jopa suurimman osan, nämä normaalit ihmiset kuuntelevat alkulimaa ja iilimatoa juorun kiilto silmissään ja itsekin osallistuen kiusaamiseen, se saa oikeasti sulkeutumaan kuoreensa, ei se, että heikon äo:n omaava olio juoruaa.