Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä summalla kaverilahja?

Vierailija
30.05.2011 |

Paljon laitat lapsen kaverilahjaan rahaa?

Ihan älyttömäksi mielestäni mennyt jos pitää 10-15e pistää aina lahjaan, kun kavereiden synttäreitä on kerran kuussa! Tässä kuussa jopa kolmet lasten synttärit! Olenko pihi jos mielestäsi 5-10e on maksimi? Vaikka olis paraskin kaveri.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostanut kaverilahjoja 10-20 eurolla sillä mun mielestäni sillä summalla on saanut kivan lahjan. Sellaisen, minkä voisin ostaa omallenikin syttärilahjaksi.

Mm. Pet shop-paketteja, Bratzeja, palapelejä ja mitä nyt milloinkin, vähän sankarin toiveen mukaan. Mulla on ollut tapana soittaa äidille/isälle ja ilmoittaa että lapsi on tulossa ja kysyä vähän lapsen toivetta.

Vierailija
2/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns. lohtulahjat eli jos synttärisankarilla on sisaruksia, pitää niillekin viedä jotain pientä ettei tule heille paha mieli. Miksi Suomessa pitää kopioida jokainen idioottimainen jenkkitapa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen monesti ostanut esim. sormiskeittejä, maksavat muistaakseni alle 5,- ja olleet tosi suosittuja. Monesti poika haluaa itse viedä esim. Aku Ankan taskukirjan ja karkkipussin, maksavat yhteensä varmaan alle 10,-. Meillä päin riittää monesti ihan vaan yksikin iso karkkipussi, vaikka lapset on jo yli 10-vuotiaita. Varsinaiset toiveet on niin isoja, ettei niihin kaverilahjoissa mennä tietenkään. Hyvin on edullisetkin lahjat kelvanneet. Eli et ole pihi! Riippuu täysin lahjasta. Jotain pieniä lego-juttujakin saa alle 10,- ja nehän on aina varsinkin pienempien mieleen.

Vierailija
4/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka kanssa leikitään liki päivittäin.

eli ei koko eskari tai luokka ole kavbereita, toki heidämn kanssa ollaan ja työskennelläänm nut jos ei oll a vapaa-ajalla , niin ei ole kovin ihmeellinen kaveri

oikeesti kavereita on ehkä 5

eli ei tule kalliiksi kun keskitytään kavereihih, eikä mennä vieraiden kemuihin

en siis

ymmärrä näitä kaverisynttäreitä johin kutsutaan kokko kylä....

ja kyllä ostamme lahjan, joka on mieluinen ja jolle on käyttöä, ja se voi maksaa jopa 25e

mut todellakin kaverisynttäreitä on vuodessa noin 4-5

Vierailija
5/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sillä jotain löytää. Joskus oon esim. alesta saanut sillä jotain kivaa. Usein en kuitenkaan tuolla summalla löydä mitään järkevää ja on vähän niin kuin pakko laittaa enemmän.

Mulla 20 euroa on ihan ehdoton maksimi ja pyrin aina löytämään jotain 10-15 eurolla.

Vierailija
6/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen monesti ostanut esim. sormiskeittejä, maksavat muistaakseni alle 5,- ja olleet tosi suosittuja. Monesti poika haluaa itse viedä esim. Aku Ankan taskukirjan ja karkkipussin, maksavat yhteensä varmaan alle 10,-. Meillä päin riittää monesti ihan vaan yksikin iso karkkipussi, vaikka lapset on jo yli 10-vuotiaita. Varsinaiset toiveet on niin isoja, ettei niihin kaverilahjoissa mennä tietenkään. Hyvin on edullisetkin lahjat kelvanneet. Eli et ole pihi! Riippuu täysin lahjasta. Jotain pieniä lego-juttujakin saa alle 10,- ja nehän on aina varsinkin pienempien mieleen.

Tytöillehän on vielä helpompi ostaa. Edullisesti saa esim. huulikiillon ja kynsilakan, hiuspinnejä ja -lenkkejä, koruja tms.

Vierailija
7/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamasta eurosta max. 15 saakka. Viimeksi maksoi 6,90e..

Vierailija
8/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on muitakin! Lohtu lahja, voi luoja.. Samaan syssyyn mielestäni menee kotiinlähtölahjat, tätäkään en vaan ymmärrä.

Juuri näinkin että läheisille kavereille voi ostaakin jotai kalliimpaa, mutta kun suurin osa on koko luokan juhlia. Meille ei vaan mahdu, joten koko luokan poikia ja muita pihakavereita kun ei voida kutsua, harmittaa sitten jos ajattelevat miksi ei ole kutsuttu meille kun poika oli heidän synttäreillä.

ap

Vierailija
9/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille, vaikka meidän lapsi olisikin ollut kutsuttu jonkun synttäreille. Päiväkodista tulee kutsuja jopa niin, että kutsuja on toisessa ryhmässä ja minä en ole kutsujasta ikinä kuullutkaan ennen kutsua...

Meille ei myöskään mahdu yli 20 lasta kerralla ja en oikein edes haluaisi ottaa vastuulleni niin isoa porukkaa. Olen myös huomannut, ettei oma lapsenikaan aina saa kutsuja niidne juhliin, joita itse on kutsunut.

KAnnata myös sitä, että kutsutaan ne lähimmät kaverit eikä puolta kylää.

Onneksi on muitakin! Lohtu lahja, voi luoja.. Samaan syssyyn mielestäni menee kotiinlähtölahjat, tätäkään en vaan ymmärrä. Juuri näinkin että läheisille kavereille voi ostaakin jotai kalliimpaa, mutta kun suurin osa on koko luokan juhlia. Meille ei vaan mahdu, joten koko luokan poikia ja muita pihakavereita kun ei voida kutsua, harmittaa sitten jos ajattelevat miksi ei ole kutsuttu meille kun poika oli heidän synttäreillä. ap

Vierailija
10/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tää on ihan sellainen asia, että vanhempi tekee päätökset lähteekö kulutusjuhlaan mukaan. Jos kaveripiirit on vakiintuneita, niin voi tehdä vaikka sopimuksia vanhempien kesken.

Meillä on linjaus, että pitää olla tosi spessu lahjaidea jos laitan yli kympin rahaa.

Vierailija
11/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus menee pikkasen yli ja usein vähemmälläkin.

Eilen oli synttärit joihon lahjan löysimme 7e.

Jos on hyvä ystävä niin saattaa mennä jopa 15e.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi