Uskaltaako espanjalaisia manskoita nyt syödä?
Ton kurkku jutun takia?
Kommentit (21)
Tai ainakin kannattaa pestä todella hyvin. Oma lapseni sairastui EHECiin syötyään kotimaista mansikkaa torilla, tosin siitä on jo monta vuotta mutta silti.
millainen tauti ja miten parani? Miten osattiin epäillä sitä?
Vai kasvaako teillä lumihangessa mansikat talvellakin =) meillä syödään / käytetään tuoreita mansikoita ympäri vuoden ja talvella ei vaan suomalaisia ole saatavilla. Kyllä ne ihan yhtä hyviä on, usein jopa parempia kun ei ole niin vetisiä.
En ole kyllä koskaan aiemmin kuullut kenenkään käyttävän tuoreita marjoja pitkin talvea, mitä energianhaaskuuta, huh!
ympäri vuoden. Uudenvuoden juhliin erityisesti samppanjan kanssa menee mansikkaa paljonkin. Kakkujenkoristeeksi tuore marja on kaunis, pakaste ei.
Vai kasvaako teillä lumihangessa mansikat talvellakin =) meillä syödään / käytetään tuoreita mansikoita ympäri vuoden ja talvella ei vaan suomalaisia ole saatavilla. Kyllä ne ihan yhtä hyviä on, usein jopa parempia kun ei ole niin vetisiä.
mutta minulla on pakastimessa esim. mansikoita, vadelmia ja mustikoita, jotka olen viime kesänä poiminut itse lähitilalta ja lähimetsistä. Ovat halpoja, hyviä, terveellisiä, ekologia ja sitä myöden myös eettisiä ja siis kaikin puolin "täydellisiä".
No tuskin kukaan niitä espanjalaismansikoita siinä määrin käyttää kuin kotimaisia, pakastettuja marjoja? Ainakin näin keväällä on kiva saada maistiaisia tuoreesta marjasta, kun pakastin on jo tyhjä. Itse ostan ehkä pari kertaa vuodessa rasian, maistiaisiksi. Ja aina totean, että kantsii odottaa vielä kuukausi jotta saa kotimaisia mansikoita.
En ole kyllä koskaan aiemmin kuullut kenenkään käyttävän tuoreita marjoja pitkin talvea, mitä energianhaaskuuta, huh!
ympäri vuoden. Uudenvuoden juhliin erityisesti samppanjan kanssa menee mansikkaa paljonkin. Kakkujenkoristeeksi tuore marja on kaunis, pakaste ei.
Niissä on ollut keittokehoitus jo pitkään! Mä aina ihmettelen, kun kaupassa on maistiaisina espanjalaisia tuoreita mansikoita. Eivätkö ihmiset tiedä keittokehoitusta vai eivätkö vain välitä?
Ei kai kukaan keittele tuoreita mansikoita. Miltä ne sitten enää maistuu?
Niissä on ollut keittokehoitus jo pitkään! Mä aina ihmettelen, kun kaupassa on maistiaisina espanjalaisia tuoreita mansikoita. Eivätkö ihmiset tiedä keittokehoitusta vai eivätkö vain välitä?
annetaan. Espanjalaisista tuoreista mansikoista voi huonolla tuurilla saada a-hepatiitin, siksi tuo keittokehoitus.
annetaan. Espanjalaisista tuoreista mansikoista voi huonolla tuurilla saada a-hepatiitin, siksi tuo keittokehoitus.
miksi kukaan söisi espanjalaisia mansikoita tai muitakaan ruoka-aineita ensinnäkään..?
syötin lapselle pesemättömiä, espanjalaisia kirsikoita ja vadelmia......
mutta miksi kukaan koskaan syö ulkomaalaisia mansikoita tai marjoja. Ei ainakaan siksi, että ne olisivat hyviä tai terveellisiä.
Vai kasvaako teillä lumihangessa mansikat talvellakin =) meillä syödään / käytetään tuoreita mansikoita ympäri vuoden ja talvella ei vaan suomalaisia ole saatavilla.
Kyllä ne ihan yhtä hyviä on, usein jopa parempia kun ei ole niin vetisiä.
mutta minulla on pakastimessa esim. mansikoita, vadelmia ja mustikoita, jotka olen viime kesänä poiminut itse lähitilalta ja lähimetsistä. Ovat halpoja, hyviä, terveellisiä, ekologia ja sitä myöden myös eettisiä ja siis kaikin puolin "täydellisiä".
Tai ainakin kannattaa pestä todella hyvin.
Oma lapseni sairastui EHECiin syötyään kotimaista mansikkaa torilla, tosin siitä on jo monta vuotta mutta silti.