kirvelee/polttelee yhdynnän jälkeen, lääkärillä käyty monesti mut kaikki ok.
Kommentit (10)
Onko esileikit riittävät eli kostutko tarpeeksi?
Mikä ehkäisy? Kumiallergia ei ole lainkaan harvinainen.
Mulla aiheuttaa miehen sperma kirvelyä, kondomin kanssa ei siis tätä ongelmaa ole. Onkohan sperma-allergiaa olemassa? =D
Molemmilla niin erilaiset ph arvot. Monesti jos ph arvot ei kohtaa niin voi yhdynnässä tulla myös voimakkaita tuoksuja. Monesti sanotaan että täällä tuoksuu kiima heh.
Minulla oli kerran yhden miehen kanssa niin, että joka yhdynnän (jotain kolme niitä taisi keritä olemaan) kirveli ja poltteli, ja jokusen tunnin ajan oli ihan selvät virtsatietulehduksen oireet. Koskaan ei kuitenkaan mitään tulehdusta ollut ja mies oli tauditon ja seksikään ei ollut mitenkään erityisen rajua tms. Kenenkään muun kanssa ei ole noin ollut.
Melkein aina kun harrastan seksiä, niin se sattuu, ja kun homma on lopetettu, niin sperman mukana joskus ulos vuotaa vähän verta, kellään kokemusta tälläisestä? Gynellä varmaan pitäis mennä käymään, mutta en oo vielä saanu aikaiseksi..
todettiin vestibuliitti.
ennen diagnoosia kävin varmaan 5 kertaa eri gynellä ja aina sanottiin että tää on ihan siisti, ei täs mitään kyllä se menee ohi. no ei menny ohi.
Lopuksi menin emättimen kiputiloihin erikoistuneelle gynelle ja se teki yhden testin topsitikulla (10sek) ja diagnoosi oli selvä. että näin...
sitten meni ehkäisy vaihtoon ja vähän muita muutoksia elintapoihin ja nyt 6kk myöhemmin vaiva on olematon. ei vaikuta seksielämään juuri ollenkaan. ihan joka ikinen päivä ei voi harrastella tai kivut palaa mutta ihan tarpeeksi kuitenkin.
http://vdopas.com/vulvodynia-mita-se-on/vulvodynian-muodot/vulvan-vesti…
tuolta löytyy enemmän tietoa ja vinkkejä kunkin paikkakunnan gyneistä jotka on asiaan perehtynyt.
miehen ruokavalio vaikuttaa sperman laatuun. mulla ilmenee heti kirvelynä jos toinen on syöny rasvaista ruokaa. salaattii pöytää! kannattaa kokeilla jos epäilyttää et johtuu spermasta.
Kyllä kirveli mullakin. Me käytetään miehen kanssa puhdistettua vaseliinia liukkarina silloin harvoin, kun sitä käytämme. Mulla oli pahasti kipeytynyt niskalihas. Kramppasi jatkuvasti ja olo oli tukala. Kuulin työkaverilta, että erilaisiin lihaskipuihin on toisi hyvä lääke Tiikerisalva. Olin sitä sivellyt parina iltana ja jättänyt purkin auki yöpöydälle.
Siinä oli myös puhdistettu vaseliini. Esileikin huumassa sipaisin epähuomiossa väärästä purkista rasvaa pimppiin. Takaan ja alleviivaan, että kirveli ja tuli äkkilähtö pesulle. Mies jäi hoomoilasena muna pystyssä ihmettelemään.
Mullakin sama ongelma ollu jo jonkin aikaa, ens viikolla gynelle.
Todennäköisesti sun limakalvot on vaan kuivemmat/herkemmät kuin aiemmin. Esim. e-pillerit aiheuttaa tätä ongelmaa. Saippualla ei pidä myöskään pestä alapäätä. Pelkkä vesipesu riittää. Limakavoille sopivaa kosteusvoidetta voi käyttää aina suihkun jälkeen ja ennen kuin tilanne helpottaa, niin liukkaria heti esileikkien aikana jo mukaan.