Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä normaalia 6-vuotiaan käytöstä?

Vierailija
04.06.2008 |

Kiusaa pienempiä lapsia koko ajan. Määräilee ja komentelee mitä muut saavat leikkiä. Kiristää muita lapsia tyyliin "mä en leiki sun kanssa, jos et tee sitä ja tätä". Tönii, sylkee päin, esittelee peräreikäänsä (!) ja on kakkaavinaan päälle. Repii lelut muiden käsistä ja hatut päästä ja heittää pusikkoon. Huutelee ja haukkuu myös tuntemattomia aikuisia. Käyttäytyy kaikin puolin aggressiivisesti.

Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kannattaa miettiä, mitä lapsi viestii käytöksellään.

Vierailija
2/8 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on jostain syystä paha olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on kaikenlaisia kausia ja omituisia (aikuisen silmissä siis) vaiheita, mutta jos käytös on koko ajan vain tuota, mitä kuvasit, niin kyllä lapsella joku hätä on mitä oireilee.

Vierailija
4/8 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekin on 6v. Kirjoitin siitä tuossa "lasten keskinen väkivalta päiväkodissa".

Vierailija
5/8 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oma lapseni, mutta en voi olla ihmettelemättä miten käytös voi jatkuvasti olla niin väkivaltaista, varsinkin pienempiä kohtaan. Tätä on jatkunut puoli vuotta, koko sen ajan kun olen tuon pojan tuntenut. Ap

Vierailija
6/8 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syystä tai toisesta. Eli siinä mielessä normaalia käytöstä että 6-vuotias tyypillisesti viestii pahasta olostaan juuri noin.

Vierailija
7/8 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olet ko. lapsen tavannut? Onkohan kyse minun lapsestani..? (jolla kaikki tukitoimet jo käytössä, ja perheolot hyvät, lapsen elämää vain kovin haittaa oma tarkkaavaisuushäiriö)

Vierailija
8/8 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän varmasti, että heidän perheessään on asiat hyvin; lapsista huolehditaan ja vanhemmat rakastavat toisiaan ja lapsiaan. Olen miettinyt itsekin pääni puhki miksi lapsi käyttäytyy niin huonosti. Onko lapselle annettu liikaa periksi ja hän ei tiedä rajojaan? Ihan samalla tavalla siskoni perhe pitää kurissa lapsiaan kuin minäkin. Ehkä lapsella on jotain adhd-tyyppistä levottomuutta? En tiedä.