Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kertokaa te,joiden lapset oppineet puhumaan

Vierailija
29.05.2011 |

"vasta" 2,5v tai lähempänä 3v. Onko puhe lähtenyt sitten kulkemaan nopeasti ja ollut normaalia myöhemmin vai onko tullut jotain vaikeuksia. Minulla 2v4kk poika, joka ymmärtää kyllä KAIKEN, sanoja sanonut ehkä n. 30, joista käyttää ehkä n oin puolta. Olen niin huolissani, kun paras kaverikin puhuu jo neljän sanan lauseita =(

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä siis on tosi ällistyttävää, sillä kotioloissa tämmöistä ei vain huomaa eikä tajua, siitä arkisesta olemisesta.

Hänen kirjoittamansa suomenkieli vaikuttaa joskus ulkomaalaisen kirjoittamalta (hassuja virheitä ja sanoja kirjoitettu perä perää perusmuodossa), astevaihtelu ja taivutukset on vaikeita, mennäänkö audolla vai autolla? Laitetaanko käsiin saippuuta vai saippuaa? Tehdäänkö tumma leipä ruiksesta?

Jolloin poika oli 6,5v.

Jotkut sanat taipuvat edelleen väärin. Ei siihen auta muu kuin sinnikäs korjaaminen. Senkin kanssa saa olla hienotunteinen, koska lapsi saattaa lannistuakin "en minä osaa!" ja heittäytyä puhumattomaksi.

Hankalaa tämä joskus on :-/ Tuntuu siltä, että teit niin tai näin, niin aina se on jotenkin väärinpäin...

Vierailija
22/23 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerta joitain sanoja jo tulee. Meillä poika oli vasta tuon 2,5 vuotta, kun alkoi puhumaan ja sen jälkeen sanoja alkoikin tulemaan vaikka kuinka. Nyt on 3,5v. ja puhuu jo ihan hyvin vaikka R-kirjainta ei vielä tule mutta siitä nyt en ole huolissani.

2-vuotis neuvolassa sanottiin, että jos ei 2,5vuotiaana sano mitään niin sitten puheterapeutille mutta eipä tarvinnut, koska niin hyin alkoi kuitenkin puhumaan sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 v 11 kk puhui yhtä hyvin tai paremminkin kun saman ikäiset...nyt 7 v ja kielellisesti tosi lahjakas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän