Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusväriongelma: vaalea sävy vihertää ja näyttää rumalta - miksi?

Vierailija
28.05.2011 |

Minulla on tuhkanvaalea tukka luonnostaan, mutta omaa väriä ei ole ollut ikuisuuksiin. Iho on maitomaisen vaalea, en rusketu helposti. Nyt olisin halunnut piiiitkästä aikaa kokeilla "alkuperäistä" värisävyä ja säästyä jatkuvalta värjäämiseltä, mutta ei onnistu. Aiemmin sopineita värejä ovat olleet kuparinsävyiset ja vaaleanruskeat värit. En ole nyt muuttanut väriä yhtäkkiä, vaan käyttänyt parin vuoden aikana koko ajan vaaleampia sävyjä, eli ei ole kyse siitä, että olisin nyt yrittänyt saada kotikonstein tummanruskeasta tukasta viljanvaalean. :D

Eli mikä avuksi, kun ongelmana on outo väri ja oikeaa sävyä en meinaa löytää? Luulen, että kovin kullansävyiset eivät minulle sovi ja olen värjännyt "tuhkanvaalea"-nimisillä sävyillä. Tukka näyttää silti tosi valjulta, kellertää ja vähän vihertääkin tietyssä valossa. Mitä teen väärin? Kampaajalla käyn vain leikkauttamassa, joten väri pitäisi saada kotikonstein kuntoon ja ylläpidettäväksi. Vedän tämän kohta takaisin kuparinpunaiseksi, kun menee hermot. :/ En taida osata tätä vaaleiden sävyjen maailmaa...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne ovat luonnostaan ne tuhkanvaaleat, niin selviät vaaleasta väritoiveesta jättämällä värjäykset sikseen - kyllä se juurikasvu sieltä kohta laantuu.

Eli siksi aloitin projektin aikaa sitten, kun tiesin että värisävyn iso muutos vie aikaa. Ja siksi olen koittanut hakea omaa värisävyä lähellä olevaa vaaleata sävyä, ettei tosiaan tarvitsisi hetkeen värjätä.

Ongelma tuntuu olevan koko hiusten pituudelta, ei pelkästään latvoissa. Asutaan vanhassa, putkiremonttia odottavassa talossa - voisiko se tosiaan olla syynä vihertävyyteen? En tiedä mitä materiaalia putket ovat, mutta vesi tulee Päijänteestä. ap

Vierailija
2/9 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos yrittää tummentaa ihan aavistuksen, tulos on aika usein vihreä kun käyttää kotivärejä. Pitää vaalentaa kunnolla tai vetää kunnolla tummaksi, mutten menee poskelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos yrittää tummentaa ihan aavistuksen, tulos on aika usein vihreä kun käyttää kotivärejä. Pitää vaalentaa kunnolla tai vetää kunnolla tummaksi, mutten menee poskelleen.

En pyrkinyt vaaleammaksi kuin oma väri, mutta tosiaan kotioloissa on astetta vaikeampi valita väri. Ei oo elämä helppoo, ei. ap

Vierailija
4/9 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

värjäyttämässä se!

Vierailija
5/9 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

värinä helposti joten jospa teillä on rautapitoista hanavettä millä peset? Mä joskus käytin syväpuhdistavia aineita eikä viherrystä näkynyt enää...

Vierailija
6/9 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla väärässä, mutta muistelin jonkun sanoneen että vedessä on rautaa joka saa vaalean tukan 'vihertämään'. Avuksi hopeashampoota (vaalealle tukalle tarkotettu)

Vierailija
7/9 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata värjätä itse.

Kupari vedessä saa viherryksen aikaan

Vierailija
8/9 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne ovat luonnostaan ne tuhkanvaaleat, niin selviät vaaleasta väritoiveesta jättämällä värjäykset sikseen - kyllä se juurikasvu sieltä kohta laantuu.

Vaalennettaessa hiuksia ne muuttuvat usein aikaa myöten vihreiksi- syynä on vedessä oleva kloori. Joissakin kaupungeissa (esim. Kerava) sitä on johtovedessä enemmän, toisissa vähemmän. Jos haluat välttyä vihersävystä ja silti jatkaa blondina eli vaalentaa hiuksiasi, hakeudu sadevesitynnyrin äärelle. Tai järven, jsosa voit huuhdella hiuksesi. Ei viherrä enää ei.

Vierailija
9/9 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivat aiheuttaa vaalean tukan vihertämistä. Mutta todennäköisemmältä kuulostaa,että vanhat värjäykset hiusten latvaosissa aiheuttavat sen ettei lopputulos ole toivotunlainen. Onko sävyongelma hiuksissa kauttaaltaan vai lähinnä pituuksissa/latvassa?

Hopeashampoo mitä joku ehdotti taittaa kellertävyyttä, mutta ei auta vihreän sävyn poistamisessa.

t.kampaaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän