Millainen paikka Latokartano (hki) on nykyään? palvelut ym
autottomalle lapsiperheelle. onko prisma von daehnin kadun lähellä? muut palvelut? onko kiva koulu ja alue? ym. saa kertoa.
Kommentit (26)
on musta luonto. Jos kaipaa luontoa ympärilleen, niin se on hyvä valinta.
mamuja paljon ja yliopistolaisia. Latokartanon ala-aste homeessa ja täynnä mamuja mutta yksi kaveri joka on siellä opena sanoi että voisi kyllä laittaa oman lapsensa sinne. YOapteekki on. Kulkuyhteydet parantuneet mutta ehdottamsti H-rannassa paremmat. Kasvukipuja on molemmilla suht uusilla alueilla. Itse valitsisin noiden välistä vanhan Herttoniemen.
Anteeksi vain, mutta koko aluetta kutsutaan Latokartanoksi, myös eko-Viikin osaa alueesta. Voi tosiaan olla, että tilanhoitaankaaren ja latokartanonkaaren varrella sijaitsevat isot kerrostalomassat ovat meluisia paikkoja, mutta esimerkiksi Von daehninkadun pää, joka rajautuu peltoalueeseen, on tyylikäs ja rauhallinen alue. Rivaria ja paritaloa enimmäkseen ja löytyy myös puukerrostaloalue. Tämä Latokartanon viimeisenä rakennettu alue on nyt 2010-luvulla ja minusta eron huomaa 10 vuotta aiemmin rakennettuun tilanhoitajankaaren varteen ja nimenomaan positiivisessa mielessä.
Lisään omia kokemuksia nykyhetkestä. Muutettiin v.2017 ja ollaan viihdytty tosi hyvin. Latokartano on varsin lintukotomainen paikka, autotiet menee lähinnä alueen reunoilla ja alueen sydän on avara pelto/nurmikkoaukea. Mikä unohtuu joskus muilla alueilla käydessä on, että täällä ei ole näkynyt kertaakaan tämän 5v aikana epämääräistä porukkaa. Itse tykkään lenkkeillä illalla klo 21 jälkeen ja minkäänlaista häiriötä ei ole ollut.
Pienempi k-market Von Daehninkadun päässä ja isompi supermarket Kirkolla. Prismassa tulee käytyä pyörällä tai bussilla ja matka-aika alle 10min sisältäen kävelyn. Asutaan kehä1 "nurkkauksessa" joten myös kehä 1 busseilla pääsee hyvin liikkumaan, bussimatka esim. Itäkeskukseen kestää reilu 10min ja itäkeskuksen ja lähimmän kehä1 pysäkin välillä busseja menee todella usein.
Muutettiin tosiaan 5v sitten lapsettomana pariskuntana. Arvostetaan alueessa rauhallisuutta, luonnon läheisyyttä ja hyviä kulkuyhteyksiä. Nyt ollaankin sitten lapsiperhe ja myös siitä näkökulmasta alue on myös aivan ihana.
Lapset eivät ole vielä kouluiässä joten Latokartanon peruskoulusta ei ole kokemuksia, mutta saman taloyhtiön isompien lasten vanhempien kanssa jutellessa olen saanut vaikutelman että ovat tyytyväisiä.
lintukoto_ kirjoitti:
Lisään omia kokemuksia nykyhetkestä. Muutettiin v.2017 ja ollaan viihdytty tosi hyvin. Latokartano on varsin lintukotomainen paikka, autotiet menee lähinnä alueen reunoilla ja alueen sydän on avara pelto/nurmikkoaukea. Mikä unohtuu joskus muilla alueilla käydessä on, että täällä ei ole näkynyt kertaakaan tämän 5v aikana epämääräistä porukkaa. Itse tykkään lenkkeillä illalla klo 21 jälkeen ja minkäänlaista häiriötä ei ole ollut.
Pienempi k-market Von Daehninkadun päässä ja isompi supermarket Kirkolla. Prismassa tulee käytyä pyörällä tai bussilla ja matka-aika alle 10min sisältäen kävelyn. Asutaan kehä1 "nurkkauksessa" joten myös kehä 1 busseilla pääsee hyvin liikkumaan, bussimatka esim. Itäkeskukseen kestää reilu 10min ja itäkeskuksen ja lähimmän kehä1 pysäkin välillä busseja menee todella usein.
Muutettiin tosiaan 5v sitten lapsettomana pariskuntana. Arvostetaan alueessa rauhallisuutta, luonnon läheisyyttä ja hyviä kulkuyhteyksiä. Nyt ollaankin sitten lapsiperhe ja myös siitä näkökulmasta alue on myös aivan ihana.
Lapset eivät ole vielä kouluiässä joten Latokartanon peruskoulusta ei ole kokemuksia, mutta saman taloyhtiön isompien lasten vanhempien kanssa jutellessa olen saanut vaikutelman että ovat tyytyväisiä.
Millaista epämääräinen porukka on sun mittapuulla? Omasta mielestäni lapsensa ja itsensä kylmäksi laittaminen on aika epämääräistä.
lisää kommenttia kaipaan!
itse kallistun herttoniemenrantaan mutta latokartanokin vaikutti kivalta... olisi isompi asunto siellä