Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini osti multa vaunut, eikä ole vieläkään maksanut

Vierailija
28.05.2011 |

Myin vaunut 250e:lla kolmisen viikkoa sitten, tulivat noutamaan kun sinä päivänä oli auto käytössä. Rahaa ei ollut mukana, sanoin tekstaavani tilinumeron. Pistin tekstarin samana iltana mut ei kuulunut maksua tai vastausta moneen päivään. Kyselin suoraan, että koska onnistuisi maksu, kuulemma vaatii "järjestelyjä". Viikko sitten kysyin taas, voisiko maksaa kun meillä on rahalle tarvetta. Kaverini ilmoitti että mies pystyisi maksamaan "oman puolikkaan" vaunuista mut hän itse ei. Eipä ole kuulunut sitä puolikastakaan. Kolme päivää sitten heille syntyi vauva, onnittelin enkä tietenkään puhunut maksusta mitään. Nyt vain mietin, milloinka kehtaisi ottaa maksun puheeksi? Olisiko silloin, kun vauva on kuukauden ikäinen? En haluaisi häiritä heitä raha-asioilla heti nyt, kun vauva on juuri syntynyt...

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks pitää laittaa viesti oot matkalle lähdössä tms.

Soitat ja sanot et rahat tilille heti tai haemme vaunut pois. Mitä tuota selittämään.

Vierailija
2/60 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et itse kehtaa.

voin marssia niiden ovelle hakemaan vaunut.ihan tuosta vain ilmoittaen,että ette ole maksaneet,nämä lähtee nyt.

tai,voithan laittaa kaverisi,joka ei ole noin ujo,niiden huijareiden ovelle hakemaan vaunut,sanoen,että koska te maksaneet vaunuja niinkuin sovittiin,vaunut on myyty minulle,olen ne nyt maksanut ja täältä kuulemma saan vaunut.

JA IHAN OIKEASTI,MITÄ HITTOA PITÄÄ MIETTIÄ JA KEKSIÄ JOTAIN SATUJA SAADAKEEN OMAN OMAISUUTENSA TAKAISIN VARKAILTA???

HAE NE.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on käynyt myös noin. Eräs tuttavani vei lähestulkoon kaikkea, ja lupasi maksaa ne. No ei maksanut, menin tyynesti kaverin himaan ja nostin kaikki maksamattomat tavarani kassiini ja kävelin ulos. En todellakaan ole mikään vitun hyväntekijä. Eikä ainakaan jos kyse todella arvokkaasta tavarasta vielä.

Vierailija
4/60 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahattomuus voi olla oikea syy miksi eivät ole maksaneet vaunuja ap:lle. MUTTA tiukka rahatilanne ei ole tullut yllättäen ja pyytämättä, ostajan olisi pitänyt sopia vaunut hakiessaan että maksaa erissä tai olisivat sopineet tietyn päivämäärän milloin maksaa.

Jos ap ei viitsi laittaa kovin tiukkasävyistä viestiä, voihan asian ilmaista hienotunteisemminkin. Esim. "Haluaisin sopia vaunujen maksusta. Pystyttekö maksamaan xx.xx päivänä vai haluatteko sopia maksusta erissä?"

Ja sen jälkeen pidät tarkkaan mielessä että kyseiselle perheelle et ikinä myy mitään ellei rahat ole mukana.

Vierailija
5/60 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haki sulta vaunut koska ajatteli että ne voi maksaa sit kun sattuu huvittamaan :( mä laittaisin jo tiukan viestin menemään!

Vierailija
6/60 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap ei viitsi laittaa kovin tiukkasävyistä viestiä, voihan asian ilmaista hienotunteisemminkin. Esim. "Haluaisin sopia vaunujen maksusta. Pystyttekö maksamaan xx.xx päivänä vai haluatteko sopia maksusta erissä?"

Joko maksavat heti tai tavara takaisin. Jos ei kolmeen viikkoon ole saanut maksettua niin tuskin sitä rahaa löytyy jatkossakaan. Härski perhe, kun huijasivat vaunut ilmaiseksi.

Vierailija
7/60 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myisin ne heti eteenpäin.

Jatkossa ei mitään luotolla, vaan maksu on annettava heti.

Vierailija
8/60 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haki sulta vaunut koska ajatteli että ne voi maksaa sit kun sattuu huvittamaan :( mä laittaisin jo tiukan viestin menemään!

Yllättäen tuollaisilla ihmisillä ei sitä päivää (jolloin huvittaisi maksaa) tule oikeastaan koskaan. Ottavat tavaraa lainaa eivätkä palauta, vippaavat pari euroa aina silloin tällöin ja lupaavat maksaa "joskus", myöhemmin sitä huomaa että se tyyppi onkin velkaa jo parikymppiä. Kun kyselee maksua, ei ole ikinä rahaa. Mutta kas kummaa, parin päivän päästä naamakirjassa lukee että on ostettu uutta vaatetta tai muuta "kivaa".

Vierailija
9/60 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä maksua koskaan tule, kun ei ole vieläkään tullut.

Vierailija
10/60 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen tuollaisilla ihmisillä ei sitä päivää (jolloin huvittaisi maksaa) tule oikeastaan koskaan. Ottavat tavaraa lainaa eivätkä palauta, vippaavat pari euroa aina silloin tällöin ja lupaavat maksaa "joskus", myöhemmin sitä huomaa että se tyyppi onkin velkaa jo parikymppiä. Kun kyselee maksua, ei ole ikinä rahaa. Mutta kas kummaa, parin päivän päästä naamakirjassa lukee että on ostettu uutta vaatetta tai muuta "kivaa".

Vierailija
11/60 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyt odottaan sinne asti. Itse kyl käskisun maksaa jo aiemmin. Tuntuu, että kaveri yrittää saada sut "unohtaan" koko homman...?

Vierailija
12/60 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole vieläkään maksanut. Puhelinkin jo hukkunut.

Vierailija
13/60 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teidän ei ole ihan pakko saada heti rahoja, niin odottele vaikka parikin kuukautta. Muistat varmaan itse, että ekat viikot on aikamoista hulinaa pienen vauvan kanssa. Varmastikin heillä on rahoista tiukkaa, kun on tehnyt noin. Miten olisi osamaksulla? 50e kuukauden välein?

Vierailija
14/60 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että myin vaunut maksukykyiselle henkilölle. Sano että tulevat palauttamaan. TOi on varastamista ja hyväksikäyttöä. Tarvitsivat vaunut, käyttivät sinua hyväkseen kun tajusivat, että saavat vaunut ilman maksusuoritusta :(

Vierailija
15/60 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden päästä vaunuihin on tullut "vikaa" ja haluaa maksaa vain puolet hinnasta. Itselläni kävi juuri näin turvaistuinen kanssa!

Vierailija
16/60 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisin kans "kamala" ja pyytäisin maksun heti. Kuitenkin ilmeisesti myit vaunut etkä antanut lainaksi. Sanot, että te myitte vaunut tarpeettomina ja rahan tarpeessa ja maksukykyiselle ihmiselle. Jos ei rahaa tipu niin sitten haet vaunut pois.

Vierailija
17/60 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että myin vaunut maksukykyiselle henkilölle. Sano että tulevat palauttamaan. TOi on varastamista ja hyväksikäyttöä. Tarvitsivat vaunut, käyttivät sinua hyväkseen kun tajusivat, että saavat vaunut ilman maksusuoritusta :(

Huijaus-meiningiltä vaikuttaa, kuinka hyvä ystäväsi hän on? Mulla kävi puolitutun kanssa tuolla tavalla. Puolen vuoden päästä sain "karhuttua" 2/3 tuotteen hinnasta, mitä oli sovittu.

Vierailija
18/60 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoisin vaikka että itse tarvitsen ne rahat vaikka matkaa varten. Ja tosiaan ei kannata jättää asiaa roikkumaan. Laita vaikka uudelleen tilinro tekstarilla ja sano että toivot maksua viikon kuluessa tilillesi. Kyllä isännän luulisi voivan maksaa vaikka vauva juuri syntynytkin ja äiti luonnollisesti hiukka hormoonihuuruinen ;)

Vierailija
19/60 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisin kans "kamala" ja pyytäisin maksun heti. Kuitenkin ilmeisesti myit vaunut etkä antanut lainaksi. Sanot, että te myitte vaunut tarpeettomina ja rahan tarpeessa ja maksukykyiselle ihmiselle. Jos ei rahaa tipu niin sitten haet vaunut pois.

Kuulostaa tosi tylyltä... :/ Tämä nainen ei ole ystäväni, itse asiassa tutustuimme yhteisten kavereiden kanssa FB:ssä. Tuntuu vain niin julmalta uhata hakea vaunut pois jos rahaa ei tipu. Me olimme kyllä ajatelleet myydä vaunut huutiksessa, mut koska FB:ssä hän kyseli vaunuista, niin ajattelin sit myydä hänelle. Ei kai hän nyt voi maksusta täysin laistaa? Ei ole sen oloinen ihminen.

Vierailija
20/60 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoisin vaikka että itse tarvitsen ne rahat vaikka matkaa varten. Ja tosiaan ei kannata jättää asiaa roikkumaan. Laita vaikka uudelleen tilinro tekstarilla ja sano että toivot maksua viikon kuluessa tilillesi. Kyllä isännän luulisi voivan maksaa vaikka vauva juuri syntynytkin ja äiti luonnollisesti hiukka hormoonihuuruinen ;)

Me ollaan oikeastikin lähdössä ulkomaille kahden viikon päästä, ollaan viisi viikkoa reissussa. Onko ensi viikko ok vai liian pian??

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme