Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitaako miehesi kodin ja lapset jos sairastat?

Vierailija
28.05.2011 |

Itsellä käsi paketissa ja olen todella pettynyt miehen panokseen. No onneksi yhdelläkin kädellä pystyy vaikka mihin. Mutta voisi olettaa, että kaksikätisenä tajuaisi (edes pyynnöstä) hoitaa mukisematta kotitöitä ja lapsia.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mä olen kipeä. Eli ei hoitaisi.

Vierailija
2/23 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pääasia, et muksut tulee hoidettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran odotan kuitenkin kunnioitusta ja välittämistä.

Vierailija
4/23 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen mies sitten ei hoitaisi?

Vierailija
5/23 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie esim. ulos tai leikkii illalla töiden jälkeen.

Olen juuri nyt kipeänä, nuhaa, yskää ja kuumetta 38-39 astetta. Kaikki ateriat ja syöttämiset ja vaipanvaihdot ja pukemiset ja riisumiset hoidan minä. Tänäänkin, vaikka miehellä on vapaata.

Mutta mies kävi äsken kaupassa lasten kanssa ja sain olla jopa puoli tuntia yksin. Lähti sitten sen jälkeen autotalliin, jotta voin tehdä ruoan ja hoitaa lapset miehen uhrauksen jälkeen...

Vierailija
6/23 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pesis viikolla ehkä koneellisen pyykkiä. Suurin osa jäis tekemättä ja mä ne sitten tekisin kun paranisin. Eli mua odottais pyykkivuori ja kasa tiskiä altaissa. Siivokin vois olla melkoinen.

Vierailija
7/23 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todettu tänä talvena useaan otteeseen, kun polveni kanssa on ollut ongelmia.

Vierailija
8/23 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mä olen kipeä. Eli ei hoitaisi.

Lopun aikaa voi hoitaa kyllä kotia ja lapsia ja vaimoakin. Siis jos ei ole saamaton laiskuri ja luuseri.

Vierailija
9/23 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko ehkä tolla kuumeella mennä makaamaan sänkyyn ja kieltäytyä nousemasta. Minä tekisin ainakin niin...

Vierailija
10/23 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin hoisikin, otti muutaman palkattoman päivän vapaata, kun olin ollut nielurisaleikkauksessa. Hoitaa tosin muutenkin kotia ja lapsia kun töistä pääsee, ilman eri pyyntöjä :)

Vierailija
11/23 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahassa flunssassa/kuumeessa niin kyllä, mieheni on ottanut töistä vapaata ja hoitanut lasta. Kotityöt nyt on aina vähän kasaantuneet kun sairastelen, mutta ei se mua haittaa kunhan saan täysin levätä ollessani kipeä.

Vierailija
12/23 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun olen kipeä en todellakaan vaihtele vaippaa enkä syöttele se on toisen´, terveen vanhemman hommaa. Entä kun luuseri ukkonne on kipeänä niin te tietty hoidatte lapset, kodin ja vielä sen luuserinkin!

Vierailija
13/23 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rekkakuskeja tai putkimiehiä. Kaikkien töistä ei voi olla pois, jos vaimo sairastaa.

Vierailija
14/23 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en oleta, että mies olisi töistä pois (lapset päivät hoidossa), mutta iltaisin olisi kuvitellut hänen hoitavan esim. pyykin pesua, astianpesukoneen täyttöä ja tyhjennystä, roskien vientiä (yhdellä kädellä vaikeaa saada pussia kiinni...), imurointia jne. Onneksi sentään siivooja käy joka toinen viikko, mutta välistäkin pakko siivota. Ja sitten vielä jaksaa ruikuttaa surkeaa kohtaloaan kun ei saa olla ylitöissä...(lapset sentään vie ja hakee hoidosta)

Eli vaihtoon vain??

Vierailija
15/23 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meinaatko että rekkakuskit saa olla töistä pois? Ei mellä ainakaan mies saa olla sen takia että olisin ite kipeenä. Eikä välillä juuri minkään muunkaan syyn takia vaikka ois ihan oikee syy.

Vierailija
16/23 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään lapsia ja kotia hoida työpäiväni aikana, niin aika huono peruste ettei voi olla pois töistä.

Vierailija
17/23 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisi mitä tarttee tehdä ja tekisi. Kävisi lasten kanssa kaupassa ja ulkoilemassa ym. Kun makaan flunssassa sängyssä niin tuo minulle pyytämättä lääkettä, juomista, lehtiä jne.

Osa kotitöistä jäisi kyllä odottelemaan paranemistani ja osan mies tekisin aivan erilailla kun minä mutta eipä se haittaisi. Ja mies saisi toki isot kiitokset huomaavaisuudestaan.

Vierailija
18/23 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa olimpa sairaana tai en. mies tekee vähintään yhtä paljon meillä kotona kotitöitä ja lastenhoitoa kuin minäkin, ja ihan mielellään...

Vierailija
19/23 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun olen kipeä en todellakaan vaihtele vaippaa enkä syöttele se on toisen´, terveen vanhemman hommaa. Entä kun luuseri ukkonne on kipeänä niin te tietty hoidatte lapset, kodin ja vielä sen luuserinkin!

Pahin päivä oli eilen, ja illalla mies antoi minun lököillä sohvalla. En tehnyt ruokaa lapsille, kun en jaksanut, niin mies kaivoi sitten tuntia myöhemmin pakasteesta juustopasteijoita. Söivät sitten niitä.

Ongelmana on se, että jos en tee itse, mies tekee, jos viitsii mutta ei välttämättä, jos ei viitsi. Lapsi saa olla kakkavaipoissa vaikka kuinka kauan tai itkeä nälkäänsä, ja mies ei tee, jos ei nappaa. En siis viitsi kiusata lapsiamme vaan aloitan tekemisen, ja mies saattaa sitten autella tai sitten ei.

Toki valitankin aiheesta välillä, mutta kokemuksesta tiedän, että sitten vasta jurnuttaakin vastaan ihan periaatteen vuoksi. Niinpä tyydyn siihen, että hoitaa vähän enemmän lapsia, käy kaupassa ja ottaa sitten sen oman aikansa, kun haluaa. Pärjäilen ihan hyvin niin kauan, kun kuume on 38 pinnassa, mutta eilen kun oli 39, oli paljon vaikeuksia. Lääkkeiden avulla pärjäilen kyllä.

Olen miehelle sanonutkin, että kaikki meidän perheessämme kiertävät taudit kestävät minulla tuplasti sen ajan, minkä muilla, koska en saa juuri lainkaan levätä (esim. aamulla mies nukkui pitkään niin kuin aina, vaikka tukkoisen nenän takia valvoin lähes koko yön), mutta kun mies ei tajua muuttaa toimiaan, niin sitten ei tajua.

En tosiaan enää 14 vuoden jälkeen jaksa jäkyttää ja nipottaa. Teen, minkä jaksan, jotta lapsilla on mukavampaa. Loput jää tekemättä tai mies hoitaa. On totta, että kun mies on sairas, minä hoidan lapset ja kodin ihan entiseen malliin, mutta mies onkin todennut, että olen niin onnekas, kun en koskaan sairastu niin pahasti kuin hän...

En koe olevani reppana enkä kynnysmattokaan. On olemassa oikeasti tärkeämpiä asioita kuin se, että mies ei tajua hoitaa kotia ja lapsia tahtoni mukaan. Tärkeämpiä asioita meidän avioliittomme tässä vaiheessa on, että emme riitele päivittäin ja että lastemme ei tarvitse kuunnella nokitustamme. Tärkeintä on pitää hommaa kasassa niin kauan, että jompikumpi tajuaa jotain oleellista tai että lapset ovat tarpeeksi isoja.

Ei, meillä ei ole unelmaliitto. Sen kanssa on nyt kuitenkin pärjättävä toistaiseksi ja pyrittävä siihen, että parisuhteemme olisi lasten kannalta tarkoituksenmukaisin.

Vierailija
20/23 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meinaatko että rekkakuskit saa olla töistä pois? Ei mellä ainakaan mies saa olla sen takia että olisin ite kipeenä. Eikä välillä juuri minkään muunkaan syyn takia vaikka ois ihan oikee syy.

voi varmaan tehdä joku toinen rekkakuski? Jos siis joutuu olemaan pois töistä. Mutta se töistä poissa oleminen on huomattavasti vaikeampaa, jos mies on omalla alalla niin spesialisti, ettei työpaikassa ole muita, jotka homman voi hoitaa. Tai jos työ tehdään spesialistitiimissä ja miehesi työpanoksen puuttuminen pysäyttää muidenkin työt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä