tuplavaunut vai ei?
Meille syntyy vauva ja silloin tämä nuorin lapsi on 2v 4kk. Ostaako sisarusrattaat vai pelkkä seisomalauta vauvanvaunuihin? Jonkun verran on tarkoitus vaunuilla esim puistoon ja kauppaan.
Meillä on vauvanvaunut, mutta tuplat puuttuu.
Kommentit (9)
kolmevuotiaat on jo saaneet kävellä ihan itse.
meilläkin 3v on kävellyt jo ihan itse, MUTTA nyt asumme hiukan syrjemässä ja puistoihin ja kauppoihin on noin 2,5km joten tuntuu aika pitkältä matkalta kävelyttää alle 3v lasta yhteensä 5km.
ap
lapsilla ikäeroa 1v.8kk ja käytettiin ahkerasti tuplia ekat puoli vuotta, sen jälkeen isompi on melkein poikkeuksetta kävellyt, ollut seisomalaudalla tai pyöräillyt. Riippuu kovasti minkä tyyppinen lapsi on, jaksaako kulkea jo kävellen pidempiä matkoja, osaako pyöräillä? Lisäksi me kuljetaan paljon pyörällä niin että lapset on pyörän peräkärryssä ja se on tosi helppoa ja mukavaa :). Jos nyt ostaisin tuplat niin ostaisin ehdottomasti phil&teds merkkiset, menee sitten kätevästi myös yhdellä lapsella ja saa aika pieneen kun laittaa kasaan, ja jälleenmyynti arvo kohdallaan.
Mä ajattelin ensin pärjäillä ilman, vaikka poika olikin hyvin omapäinen ja pahimmassa uhmaiässä, eikä ikinä kävellyt samaan suuntaan kuin muut... Satuin sit saamaan kuitenkin tuplat vahingossa ihan järjettömän halvalla ja totesin olleeni täysi kahjo, kun edes harkitsin pärjäileväni seisomalaudalla... Kai siitä selviää, mutta jos vähänkään enemmän harrastaa liikkumista kävellen, niin ihan turhaa itsensä rääkkäämistä on raahata sitä parivuotiasta tenavaa jollain seisomalaudalla tai kävellen mihinkään... Tietty jos pääsääntöisesti kulkee autolla ja rattailla mennään korkeintaan leikkipuistoon parinsadan metrin päähän, niin ehkä sit ei tarvii tuplia.
Meillä nyt tilanne oli se, että asutaan pienessä kylässä, jossa kaikki on parin kilometrin säteellä. Ihan turhaa ottaa joka paikkaan autoa. Ja toisekseen lähes joka päivä jossain vaiheessa mukana oli koirakin. Ja kaupassa käytiin kävellen (200m), joten tuplat oli ihan loistava kauppakassikin ;D
Suosittelen!
Jos nyt ostaisin tuplat niin ostaisin ehdottomasti phil&teds merkkiset, menee sitten kätevästi myös yhdellä lapsella ja saa aika pieneen kun laittaa kasaan, ja jälleenmyynti arvo kohdallaan.
merkin takana olisi Phil ja Ted -nimiset miehet (homopariskunta),
jotka ovat päättäneet aloittaa lastentarvikebisneksen xD
Myin ne kuukauden kuluttua. Seisomalaudalla pärjättiin. Käveltiin/seisottiin paljon.
ostin käytetyt tuplat huutonetistä. 2-vuotias on reipas kävelemään, mutta ajattelin, että pidemillä reissuilla olisivat kätevät. Jonkun verran on tullut tuplia käytettyä.
Jos mentäisiin vaunuilla max 1-2 km matkoja, oltaisiin pärjätty hyvin seisomalaudalla. Mutta tykkään välillä päästä vaunuilla kauemmaksi lenkille, esim. puolen tunnin matkan päähän ostarille, yhtä kaukana olevalle luonnonsuojelualueelle retkelle jne. Tuplilla esikoinen saa levätä, seisomalaudalla ei jaksaisi olla niin kauan. Plus että uhmakohtauksen tullessa esim. kaupassa, saa kätevästi vaunuihin kiinni ja menoksi, versus että kantaisi 16kg painoista kiljukaulaa kainalossa ja toisella kädellä työntäisi vaunuja.
Meillä on isosisko 1v11kk kun uusi tulokas syntyy.
Olen kyllä haaveillut tuplista, mutta en oikein tiedä. Ehkä täytyy ;-)
En vain tiedä, että millaiset olisivat pienet, tilavat, halvat ja hyvät. (mission impossible)