Koulutetut ihmiset: montako lasta?
Olisi hauska tietää, montako lasta ns. koulutetuilla uraihmisillä on. Koulutuksen ja etenkin uraihmisyyden voi tulkita väljästi.
Eli ammatti? Lapsiluku? Ikäero? Ja minkä ikäisenä sait ekan lapsen?
Itse haluaisin sekä edetä uralla että tehdä toisen lapsen. Ahdistaa, et jos nyt jään pariksi vuodeksi kotiin, tipahdan kelkasta. Toisaalta haluaisin esikoiselleni sisaruksen.
Kommentit (60)
2 lasta, enempää ei tule. Ikäeroa 2 vuotta. Esikoisen sain 31-vuotiaana.
Meillä mies osallistuu lastenhoitoon, jaamme kotipätkät puoliksi. Ja ammatti on IT-konsultti. Mutta nyt on lapset tehty tämän nelosen jälkeen.
ekalla ja tokalla 1,5 v, tokalla ja kolmannella 3 v 3 kk ja kolmoselle ja neloselle tullee 2 v 5kk.
1 lapsi, jonka sain 34-vuotiaana. Vuoden olin kotona ja nyt pari vuotta tehnyt lyhennettyä päivää. Poika nyt 3-vuotta ja ehkä voitais miehen kanssa ajatella myös toista lasta. Mutta näinkin ollaan onnellisia :)
kuulisin ammatin tai alan. Jotkut alat, esim. tämä oma it-ala, on sellainen, että kelkasta tippuu nopeasti.
ap
Meillä mies osallistuu lastenhoitoon, jaamme kotipätkät puoliksi. Ja ammatti on IT-konsultti. Mutta nyt on lapset tehty tämän nelosen jälkeen.
Millaiset äitiyslomat pidit? Ylläpiditkö osaamistasi äitiyslomalla tai teitkö silloin jopa töitä? ap
4 lasta ja lapsiluku nyt täynnä. Lapset melko isolla ikäerolla. Vanhin jo 16 ja nuorin 1.5v.
..eikä enempää tule.
Yliopistovanhemmat
Ei haluta kansoittaa maailmaa...
FT. Sain lapseni 23-vuotiaana opiskelijana, kun ei mistään tohtoripölinöistä ollut vielä tietoakaan. Lapsilukuni ei ole omasta valinnasta kiinni... nykyisen miehen kanssa ei vaan todennäköisesti lapsia tule.
Mutta ainakin korkeasti koulutettuja.
Ja kyllä silläkin uralla voi edetä. Myös siinä opetusmenetelmät tietoteknistyvät ja välineistöä tulee kokoajan lisää ja sitä on osattava käyttää...
Valmistuin lasten syntymien välillä, ts. tein gradun valmiiksi esikoisen nukkuessa päikkäreitä.
Kaksi DI:tä, kaksi lasta, lasten syntyessä olin 30 ja 33v. Kotona olin normaalin äitiysloman ja isä kuukauden.
Kumpikin tällä hetkellä esimiesasemassa
2 lasta, jotka sain ollessani 29 ja 30 v. Valtiolla virkamiehenä, virka oli jo olemassa ennen lapsia. Tosin maisterin tutkintoa ei ollut ennen lapsia - ainoastaan AMK-tutkinto :)
ikäeroa 3½v