Mistä korkkarit, joilla hyvä kävellä?
Siis onko tälläisiä olemassakaan? Olisi kiva löytää korolliset kaupunkikengät, joilla voisi kävellä. Ovatko kiilakorot paremmat? Avokkaissa usein ongelmana, että eivät oikein pysy jalassa, joten remmilliset, nauhalliset tms. parempia. Onko joku oikeasti löytänyt hyvät korkkarit?
Kommentit (17)
Koron pitää lähteä kantaluun alta. Hinta ja laatu korreloivat usein, eivät aina.
Mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle. Kannattaa mennä sovittelemaan ja löytää se omalle jalalleen sopiva lesti. Kannattaa suosia nahkakenkiä ja hinta ja laatu menevät usein käsi kädessä.
Joo, toi on totta. Esim. Vagabondin lesti ei sovi mulle ollenkaan, vaikka useimmat sitä kehuvat.
Itse opettelin korkokengillä kävelyn asteittain. Hankin talveksi kunnon tukevat nilkkurit, joissa oli 10 cm tolppakorko. Niillä oli helppo kävellä, ja kun oli kävellyt sellaisilla, oli paljon helpompi kävellä 10cm korkokengilläkin.
Mulla toimii Tarsalat tosi hyvin. Samoin Pura Lopezit.
Muita hyviä merkkejä on Peter Kaiser ja Gabor jos sopii omaan tyyliin.
Korkokengissä on aika paljon korrelaatiota hinnan ja laadun suhteen. Halvoissa kengissä on jäykkyys ja mittasuhteet usein vähän pielessä.
aitoa nahkaa pitää olla. Kiilapohjissa on yleensä koroke myös päkiän alla, joten vaimentaa paremmin ja saa tuntumaan matalammankin koron korkeammalta
Espritiltä ja Biancalta mustat ja vaalean hiekan väriset korolliset kengät kesäksi.
Toiset kiilakorkoiset (9cm) ja toiset puukenkämäiset ei-kiilakorolla (5cm).
Espritiltä multa löytyy mustia 4-6cm korollisia avokkaita muitakin, sellaisia hieman perinteimmän korkokengän tyylisiä joissa kuitenkin jokin pieni juju tai twist.
Kiilakorko on kyllä ehdottomasti jalalle parempi jos tiedossa vaikkapa illasta aamuyöhön bilettäminen ja tanssiminen ja mahdollisesti taksijonossa seisominen ;)
tosi tympeän näköiset ja malliset ja tuo korkokin ruma+mitättömän korkuinen.
Makuasioita...
Ei nuo mitkään kaunokit ole, mutta mielestäni sellaiset hyvin tavalliset, arkiset peruskorkkarit. Ja mun makuun ainakin oivalliset just kaupungilla kävelyyn ym.
Bilettämiseen ja juhliin valitsisin toisenlaiset kengät.
Gaboreita ja Clarkseja olen kokellutkin. Jotenkin ovat vaan usein vähän tylsän näköisiä. Ap
Tylsät, se sana tulee mieleen noista kengistä..
Mä tykkään että peruskorkkareissakin on jokin juju ja korkoa hieman enemmän.
ei pelkkiä terveyssandaaleja :)
Itse ihastelen näitä, mietin raaskisiko ostaa:
http://www.ecco.com/fi/fi/mallisto/naiset/business/330453/01184/detail…
Siis ulkopinnan lisäksi myös sisältä.
Mulla ei ole rahaa (tai ainakaan intoa priorisoida rahankäyttöäni näin) ostaa Pura Lopez-kaliiperin kenkiä, mutta halvemmista olen löytänyt jalkaan todella mukavia ja tukevia korkkareita ainakin Bronxilta, OISilta ja yllättäen Andiamon halpamerkilta Apple Greeniltä.
tommy hilfigerillä ja dinskolla on hyvii korkkareita, eritoten kiilakorot tuntuu ku ei ois korkoo ollenkaan, niin istuvat ja mukavat:)