OUTO PUHELU oudosta puhelinnumerosta 045...
Katsoin enirosta, mikä se voisi olla ja löytyi joku who-calls-me nettisivuston linkki? onko muille tullut tällaisia puheluita? mistä johtuu? ilmeisesti maksullista jos erehtyy soittamaan takaisin, vai?
Kommentit (22)
Noista numeroista on puhelinmyyjät pommittaneet mua joka päivä. Ilmoittauduin just Robinson-listalle, kun alkoi risomaan.
Mulla on aikanaan ollut 045-liittymä (muistaaksni jippiin). Mutta voi olla myös puhelinmyyjä tms.
niin samantien lyötiin luuri korvaan!
- vaikken oo ehtiny vastaamaan - niin mietin, et voiko sellainen olla maksullinen, jos soittaa takaisin? Ja just outo hakutulos eniro-haussa.
Ap siis tämä ja ed.viesti.
- vaikken oo ehtiny vastaamaan - niin mietin, et voiko sellainen olla maksullinen, jos soittaa takaisin? Ja just outo hakutulos eniro-haussa.
Ap siis tämä ja ed.viesti.
niillä on 90%:lla 045-alkuinen numero nykyään.
Puhelinmyyntifirmoilla on käytössä ns. soittokoneita. Soittokoneet yrittävät soittaa useisiin numeroihin yhtä aikaa (jotta säästyy aikaa ja vaivaa kun ei tarvitse kuunnella sitä tuut tuut -ääntä puhelusta toiseen). Kun joku vastaa puhelimeen, puhelu yhdistyy myyjälle. Joskus käy niin, että kaksi tai useampikin asikas vastaakin yhtä aikaa, mutta vapaita myyjiä ei olekaan tarpeeksi --> puhelu katkeaa.
Tästä samaisesta soittokoneesta johtuen myyjät eivät välttämättä kuule puhelun ensimmäisiä sekunteja (eli kun vastaat ja sanot nimesi) vaan heille menee hetki ennen kuin linja on auki.
045-alkuiset kännykkänumerot ovat esimerkiksi lapsillani. Kertomasi mukaan todennäköisesti kyse on silti puhelinmyyjästä.
Yleensä puhelinmyyntifirmojenkin numero löytyy nykyisin Eniron hausta.
miehesi rakastajatar? väärä numero?
Itse en koskaan soita takaisi, enkä tarkasta numeroa, soitta uudelleen, jos on asiaa...
Minulle tuli 045-alkusesta puhelu viime yöllä sekä aamulla ennen yhdeksää. soitin takaisin, niin tuuttaa vaan. Miehelleni on samasta numerosta soitettu viime viikolla. Mietin lehtikauppiasta, mutta tuskin he soittelevat yöllä. Erikoista.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2011 klo 12:58"]niin samantien lyötiin luuri korvaan!
[/quote]
mullekki kävi näin ihan samalla tavalla :/ 2 numerosta soitti ja siihen toiseen en kerenny vastaamaan.
Jännittävää kolme vuotta vanha puhelu!!!!!!!
Jollakin vähän tylsää, kun nostelee vanhoja ketjuja.
On tullut vastaavia, takaisin soitossa vain tuuttaa ja katkeaa kun piruuttaan kokeilin. En tiedä menikö perille, mutta lähetin tekstarin, että numeroni on salainen ja seuraava osoite on poliisi, ellei se soittelu lopu. Näköjään loppui!
Mulle on soitellut viime päivinä yksi ja sama numero, jolle erehdyin kerran vastaamaan. Ja sain luurin korvaani. Otin selvää numerosta ja se on jokin pelifirma ja jos erehtyy soittamaan siihen numeroon saa aikamoisen laskun taakakseen. Ja mulla on vielä Robinson-palvelu päällä. Ärsyttää kuunnella päivästä toiseen näitä hälypuheluita.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 09:20"]On tullut vastaavia, takaisin soitossa vain tuuttaa ja katkeaa kun piruuttaan kokeilin. En tiedä menikö perille, mutta lähetin tekstarin, että numeroni on salainen ja seuraava osoite on poliisi, ellei se soittelu lopu. Näköjään loppui!
[/quote]
miksi salaiseen numeroon ei saisi soittaa?
TZoomer Call recorder. Ilmainen sovellus androidiin, tallentaa automaattisesti kaikki puhelut, ei jää epäselvää mitä ja kenenkanssa puhuttu.
Helppo poistella tallenteita.
Huom! Koskaan ei tuntemattomaan numeroon soiteteta takaisin!
on tullu saunalahdelta kun kauppaa jotain.