Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies pettyi kavereihinsa varpajaisten suhteen.

Vierailija
26.05.2011 |

Pari kaveria oli luvanu järjestää sille varpajaiset kun vauva syntyy. Vauva syntyi viikoilla 38+ ja kukaan kavereista ei päässyt sillä hetkellä juhlimaan.

Ovat nyt järjestämässä juhlia ensiviikonlopulle. Olivat ihan pokerina olettaneet että toki meillä voi olla. Mies oli sanonut että eihän he voi vaatia että vauva ja minä lähdemme heidän juhlien alta pois. Huomaa ettei tässä kaveripiirissä ole muilla vielä lapsia, kun siitäkin huolimatta on vaikea tajuta tilannetta.

Mies sanoi eilen, ettei haluttaisi enää ollenkaan lähteäkään koko ryyppäjäisiin ja jättää minua yksin. Itse sanoin, että minua ei haittaa ja menee nyt kun pääsee. Olin oikeastaan tosi yllättynyt hänen reagtiostaam ja samalla harmittaa miehen puolesta, että kaverit ei tajua tilannetta, vaikka siitä on suoraan puhuttu (myös minä).

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillekkin sitten taitaa olla ensinmäinen lapsi, kun ette tiedä, että varpajaisten järjestäjänä toimii tuore isä omille miespuolisille kavereilleen.

Varpajaisten kylkiäisenä tulee rotinat, joihin kuuluu vierailuvierailua vastasyntyneen kodissa ruuan ja muiden lahjojen kanssa.

Mutta tosiaan nykyää ne ovat vaan ryyppäjäiset. Antaakaa tilaa isälle järjestää oman näköiset varpajaiset.

Vierailija
22/37 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillekkin sitten taitaa olla ensinmäinen lapsi, kun ette tiedä, että varpajaisten järjestäjänä toimii tuore isä omille miespuolisille kavereilleen.

Varpajaisten kylkiäisenä tulee rotinat, joihin kuuluu vierailuvierailua vastasyntyneen kodissa ruuan ja muiden lahjojen kanssa.

Mutta tosiaan nykyää ne ovat vaan ryyppäjäiset. Antaakaa tilaa isälle järjestää oman näköiset varpajaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkujaan varpajaiset olikin naisten perinne.

Nykyää ne ovat kosteet juhjat isän miespuolisille ystäville sikarien polttelun merkeissä, äidin ja lapsen ollessa vielä synnytyssairaalassa.

Eikö miehet saa enää olla mitään omaa, joka paikkaan ne akat kans itsensä tunkee. Mitkää tradiot eivät vaan enää päde...

Vierailija
24/37 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin totesin itsekin, että MIEHET!! Toisaalta kiva huomata, että edes omallani on hieman enemmän älyä.

Ei tunnu olevan, jos kotona odottelee naama norsunvitulla että joku muu järjestäisi sille varpajaiset.

Vierailija
25/37 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun REAGTIO asiaan on AKKRESSIIVINEN kun et edes osaa kirjoittaa. Toivottavasti osaat hoitaa vauvaa edes.

Vierailija
26/37 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vasta tulossa, ja voin jo nyt sanoa, että hirvittää miten nuo sujuvat. Ei sen takia, että mieheni käyttäytyisi kuin apina, vaan siksi, että olemme ystäväpiirissämme ensimmäiset jotka saavat lapsen, ja mitä mieheni ystäviä tunnen, nämä eivät todellakaan ymmärrä tilaisuuden luonnetta. Onneksi miehelläni on läheinen veli, jolla jo on lapsia, voi sitten tuon kanssa juhlia, jos pelkoni hänen ystävien ymmärryksestä osuu oikeaan.

Eli pelkojani ovat juuri nämä tilanteet:

1. Sanotaan, että voihan äiti poistua lapsen kanssa paikalta (siis jos eivät ehdi juhlimaan kun olen sairaalassa)

2. Vedetään aivan hirveät överikännit, jolloin enää kenelläkään ei ole hauskaa (kyllä, mieheni eräällä ystävällä on paha tapa tähän)

3. Keskitytään keskenään vanhoihin kaunoihin (tämä siis jos mieheni kutsuu kaksi hyvää ystäväänsä, jotka eivät ole olleet puheväleissä yli vuoteen)

4. Yleinen ymmärtämättömyys tilanteesta

En usko, että miehelleni tulee jäämään kovin hyviä muistoja ensimmäisistä varpajaisistaan, mutta ovatpahan sitten vietetty nekin!

Vierailija
27/37 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parin viikon ikäisen kanssa menin kylään illaksi, että mies sai kutsua kavereitaan meille ja MIEHENI ITSE tosiaan suunnitteli kerrankin mitä tarjoaa (jotain valkosipuliperunoita se teki ym.) ja järkkäsi ne "bileet". Mun ei tarttenut järjestellä niitä juhlia :).

Ja sitten oli sovittu että jossain välissä, oisko ollut 22-23 aikaan, voin tulla kotiin, ja he lähti sitten baariin.

Kiva muisto hänelle jäi.

Tää oli kolmannen lapsen kanssa (kun edellisestä oli jo useampi vuosi, niin jaksoi taas juhlia/oli niin "erikoista" että meillä olikin taas vauva).

Ekan kanssa varpajaiset oli niin että isä juhli kavereittensa kanssa kun olin sairaalassa, siitä mulle tuli jotenkin paha mieli kun oisin toivonut että hän olisi ollut joka ilta siellä meidän kanssa. Ja kotikin sitten oli just hätähätää ehditty siivota ennen kuin kotiuduin ja mies oli umpiväsynyt jne. ... tää ei ollut siis kivaa ollenkaan.

Muitten kanssa niitä ei edes olla juhlittu.

Vierailija
28/37 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

reagtiosta.

Vierailija
29/37 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten jo on saanut aikaiseksi varpajaiset järjestää, niin mieluummin mä katson sitä krapulamiestä sen pari tuntia sairaalassa kuin sitten kotiuduttua sen koko seuraavan päivän + lähden illaksi evakkoon (en todella halua juurisynnyttäneenä lähteä toisten nurkkiin nököttelemään).

Mun mies ei kyllä ollut krapulassa, aika väsynyt vain, kun pari lapsetonta kaveria ei älynneet lähteä ennen aamukolmea kotiin.

Vierailija
30/37 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies on niin lumoutunut, innoissaan ja ylpeä vielä neljännestäkin lapsesta, että ei mistään hinnasta jättäisi juhlistamatta pienen syntymää ystäviensä kanssa. Olisin tosi pettynyt, jos ei kiinnostaisi edes varpajaisia järjestää :-(

Nainen synnyttää ja mies lähtee ryyppäämään, ihan junttia.

Ja 32:lle, sen miehen kuuluukin olla tukena eikä rellestämässä.Omituista, että siitä pitää palkita ryyppyjuhlilla "vauvan kunniaksi". Onneksi oma mies on sen verran perhekeskeinen että on pysynyt kiltisti (ja mielellään) kotona kuin kavereiden kanssa jauhamassa paskaa ja ryyppäämässä.

Vierailija
31/37 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/37 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ite ne järjestetään mut huh oon ilmeisesti ainoa jonka mielestä varpajaiset vois pitää jonain muuna päivänä ku sillonku on lapsi syntynyt. En minä vaan haluis krapulaista haisevaa miestä joskus iltapäivällä meitä vauvankaa kattomaan. Meillä ainakin sovittii et syntymästä seuraava vkl, koska lapsi synty ke,päästiin kotiin lauantaina mutta tuore isä halusi olla kyllä lapsen kanssa eikä lähteä ryyppäämään. Mies järjesti siitä sitten viikon päästä varpajaiset työpaikan tiloissa,siellä oli kaikki ystäävt koksa olivat päässeet paikalle kun oli hyvin ajoin kerrottu, tuore isoisä tarjos sikarit ja tuore kummi viskit. Ilta jatkui rattoisasti baariin,me vietettiin kotona ystävän ja vauvan kanssa leffailtaa. mies tuli kotiin joskus aamuyöstä ja jäi sohvalle nukkumaan .E itullut herättämään meitä ja minun mielestäni mies oli ne ansainnut vaikka siksikin et koko raskauden oli mun tukena eikä rellestämässä.

Vierailija
33/37 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 32:lle, sen miehen kuuluukin olla tukena eikä rellestämässä.Omituista, että siitä pitää palkita ryyppyjuhlilla "vauvan kunniaksi".

Onneksi oma mies on sen verran perhekeskeinen että on pysynyt kiltisti (ja mielellään) kotona kuin kavereiden kanssa jauhamassa paskaa ja ryyppäämässä.

Vierailija
34/37 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpajaiset on ihan idiootti tapa. Nainen synnyttää ja mies lähtee ryyppäämään, ihan junttia.

Vierailija
35/37 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt hyvät isät ja äidit ottako stressiä tällaisista turhakkeista. Nämä juhlat; varpajaiset ja babyshowerit eivät ole mitään 'pakollisia' juhlia. Jotkut järjestävät, jotkut ei. Kukin makunsa mukaan😊

Vierailija
36/37 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin varpajaiset tarkoittaa kahvittelua, jossa niin tuoreen isän kuin äidinkin sukua tulee kyläilemään, "kahveille" ja tuovat vauvalle lahjoja samalla. Tämä tapahtuu usein montakin kertaa, koska vieraita käy paljon ja kaikki ei pääse samana päivänä.

Mistään ryyppyjuhlista en ollut koskaan aiemmin kuullutkaan.

Vierailija
37/37 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä he haluavat siksi olla teillä, että saisivat nähdä vauvaa ja suakin, jutella miten on mennyt synnytys ja vauvanhoito ja siinä samalla ottaa muutaman bissen.

Sit lähtisivät baarin, kun vauva kävis yöpuulle.

Niin varmaan😂