Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sinä tekisit vai tekisitkö mitään; asiaa teinistä...

Vierailija
26.05.2011 |

Eli kohta 17v poika(puoli) käy lukion ensimmäistä luokkaa. Koetulokset eivät ole maan mainioimmat, lähinnä musiikki ja liikunta mene loistavasti ja pitkän matikan joutui vaihtamaan lyhyeen, kun ei pärjännyt. Ongelmana on lähinnä se, että poika pärjäsi yläasteella tunneilla kuuntelemalla, nyt ei enää onnistukaan lukematta. Illat menee sitä rataa, että poika pelaa tietokoneella klo 21 saakka ja vasta sitten alkaa miettimään koulujuttuja. Sitten valittaa väsymystä ja stressiä. Mies ei korvaansa lotkauta, kun olen todennut, että tilanteeseen pitäisi mielestäni puuttua. Poika kuulemma hoitaa koulunsa itse. Ihmetyttää asenne, koska koulu ei suju kovin hyvin, poika on väsynyt jne. Esim. viime maanantaina olisipitänyt palauttaa aine, jonka tekemiseen oli annettu aikaa kuukausi. Poika ei kuulemma tätä tiennyt vasta kuin maanantai-aamuna ja oli sitten niin väsynyt, että jäi palauttamatta. On pojalla tyttöystävä ja harrastaakin musiikkia, mutta viime aikoina koneella istuminen on lisääntynyt todella paljon ja on todella kiva kuunnella, kun yläkerrasta kuuluu: "tapa se"-tyyppistä huutelua...

Olenko vain ärsyttävä äitipuoli, joka yrittää tunkea nenänsä asioihin, jotka eivät mulle kuulu, vai mitä mieltä olette?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN tiedä sitten mitkä on äitipuolen mahikset, mutta selvästi tuossa on tilanne joka vaatii vanhemman puuttumista asiaan.

kai se äitipuoli ainakin voi puhua pojan kanssa asiasta. Selittää että kai huomaat itsekin ettei tällä menolla tää lukion käynti onnistu jne.

Vierailija
2/4 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN tiedä sitten mitkä on äitipuolen mahikset, mutta selvästi tuossa on tilanne joka vaatii vanhemman puuttumista asiaan.

kai se äitipuoli ainakin voi puhua pojan kanssa asiasta. Selittää että kai huomaat itsekin ettei tällä menolla tää lukion käynti onnistu jne.

veemäinen, kun puutun asioihin. Esim eilen poika pelasi illan ja klo 22 luki kokeisiin. Miehen mielestä silloin ei voinut enää huomauttaa pelaamisesta, koska kokeisiin luku olisi mennyt pilalle.

t.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta teillä on viellä aika hyvä tilanne, kun sinä tiedät, että pojalta on jäänyt aine palauttamatta ja mitä numeroita hän saa. Mulla on tuttavia, joille nuo asiat eivät selviä koskaan.

No kohta tulee kesäloma, nuori menee vähäksi aikaa töihin ja kasvaa taas jonkin verran. Syksyllä kannattaa varmaan keskustella siitä, mihin numeroihin tähdätään ja tietääkö poika, millä keinoin se tapahtuu. Kesän kasvamisen jälkeen tämä voi hyvinkin riittää - jos ei , et käytännössä voi mitään, vaan teini pilaa lukionsa joka tapauksessa ja joko kokoaa itsensä vasta yksillä tai sit jättää koonaan kesken ja menee amikseen. Pidät vaan siitä kiinni, että joku koulu on käytävä loppuun.

Vierailija
4/4 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta teillä on viellä aika hyvä tilanne, kun sinä tiedät, että pojalta on jäänyt aine palauttamatta ja mitä numeroita hän saa. Mulla on tuttavia, joille nuo asiat eivät selviä koskaan.

No kohta tulee kesäloma, nuori menee vähäksi aikaa töihin ja kasvaa taas jonkin verran. Syksyllä kannattaa varmaan keskustella siitä, mihin numeroihin tähdätään ja tietääkö poika, millä keinoin se tapahtuu. Kesän kasvamisen jälkeen tämä voi hyvinkin riittää - jos ei , et käytännössä voi mitään, vaan teini pilaa lukionsa joka tapauksessa ja joko kokoaa itsensä vasta yksillä tai sit jättää koonaan kesken ja menee amikseen. Pidät vaan siitä kiinni, että joku koulu on käytävä loppuun.

tässä sen verran, että tajuaa itsekin opiskelun tärkeyden. Amikseen oli alunperin menossa, mutta hakikin lukioon. Olen yrittänyt kannustaa, että pääsee kyllä lukion hienosti läpi, kun vähän vaivautuu lukemaan; pojan keskiarvo ysiltä päästessä oli 8.4.

t.ap