Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisitko reissuun vauvan kanssa, mies haluaa...

Vierailija
25.05.2011 |

Vaihtoehdot ovat:

- matkustus elokuussa; vauva 1kk ja lapset 1,5v, 9v ja 11v

- matkustus lokakuussa; lapset 3kk, 1v9kk, 9v ja 11v

- matkustus joulukuussa; lapset 5kk, 1v11kk, 9v ja 11v

Jälkimmäisin olisi eka, mitä itse voin kuvitella jaksavani... Olenko aneeminen laiska paska?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkusta nut 2 viikon ikäisen vauvan kanssa, eikä se olllut paha, mutta aika paljon riippuu siiitä, millaiset olot on perillä ja matkalla. Enemmän kuin siitä, minkä ikäinen vauva on. Jos on hirveän kuuma tai jos matkaan sisältyy yli 4 tuntia paikallaan istumista niin en lähtis alle 2-vuotiaan kanssa...

Vierailija
22/27 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos synnytys menee yli, niin äkkiähän on niin, että vauva onkin vasta 2 viikkoa.

Tilanne voi hyvin olla se, ettet ole kunnolla toipunut synnytyksestä. Jos on reilua jälkivuotoa yms. niin ei ehkä ole kiva matkustaa.

Noin monen lapsen kanssa on rankkaa muutenkin. Ottaako mies osaa kunnolla lasten hoitoon? SEkin vaikuttaisi. Jos kaikki olisi mun vastuulla, en lähtisi lainkaan.

Katsokaa ensin synnytys ja miten se menee ja missä kunnossa olette ja päättäkää reissu sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää arvuutella kuumuudesta ja mummoloista kun ihan selvästi sanotaan, että jouluinen kaupunkiloma Euroopassa ja mahd 5 astetta pakkasta ja lunta.

Vierailija
24/27 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on ansainnut rauhallisemman alun elämälleen. Mutta noi muut iät menisi kyllä ja olisivat mulle ainakin virkistäviä reissuja.

Vierailija
25/27 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vaihtoehto: saattaisin ehkä harkita mutta tuskin lähtisin.

Kolmas vaihtoehto: tämä olisi jo potentiaalinen vaihtis. Mutta senkin katsoisin siinä syksyn aikana, että miten sujuu vauvan kanssa. Onko kuinka vaativa, valvottava jne.

Vierailija
26/27 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on helpoimmillaan eikä tee muuta kuin syö ja nuku

Mutta siis, noin ison lauman kanssa lähtisin vain jos esim. jonkun lasten mummon/kummin/tädin/sedän tms. saisi mukaan hoitoavuksi.

Vauvan kanssa jaksiaisn kyllä. Itse olimme koliikkivauvan kanssa (joka ei siis nukkunut oikeastaan ollenkaan, tai jos nukkui niin 15-30 min pätkiä) reissussa, hänen olessa 1kk.

Ja huutoa oli jopa helpompi kestää, kun maisemat oli hetken eri, viikko tosin oli todellakin ihan riittävä matkan pituus :D

Vierailija
27/27 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyshän on oikeastaan retorinen :D itse ihmettelin sitä, kuinka mies edes ehdottaa reissua niin, että vauva on vasta kuukauden - hädin tuskin sitäkään. Tottakai me kotimaassa voitaisiin mennä "mummolaan", jos meillä olisi sellainen mummola, jossa vierailtaisiin. Mutta ajatus pakkaamisista, lentokentällä odottamisesta, junamatkoista yms tämän porukan kanssa, itse vielä ihan "hormonihumalassa" synnytyksestä... Joo, ei kiitos!

Reissussahan pitää ajatella kaikkia. Yhden vauvan kanssa on eri juttu kuin vauvan ja kolmen isomman. Joista kaksi vanhinta tuskin haluaa linnoittautua klo 18-19 mahdollisesti suoraa huutoa kirkuvan vauvan kanssa hotellihuoneeseen.

Mun vauvat ovat aina iästä 2viikkoa aina n. 2,5kk-3kk asti huutaneet kaikki illat. Viimeisin alkoi myös vierastaa siinä 3kk paikkeilla, mikä teki välillä aika haastavaksi kodin ulkopuolella liikkumisen.

Asia olisi eri, jos meillä olisi joku "nanny" ottaa mukaan, mutta ei tosiaan ole...

Kolmannessa vaihtoehdossa hingun sitä, että voisi jättää joulun laittamatta :D noin 5kk vauvan kanssa alkaa olla jo helpompaa muutenkin (siis minusta ja yleensä). Toka vaihtoehto kiikun kaakun.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi