Aloitin karkkilakon, mutta nyt tekee aivan tuhottomasti mieli makeaa!!
Olen viime aikoina syönyt aivan liikaa karkkia ja suklaata. Päätin sitten jättää ne hetkeksi pois. Mutta nyt kärsin kamalista vierotusoireista (tai ainakin siltä tuntuu). Vinkkejä mitä napostella näin lasten päiväuniaikaan, kun normaalisti syön irtokarkkeja...
Kommentit (13)
17kg pelkällä karkkilakolla. Siinäpä ainakin yksi syy koettaa vain kestää se tuska. Pakastevadelmat auttaa jonkin verran. Itse vain sitkoilin kun korvikkeita en muita keksinyt. Tumma suklaa, no. en ole koskaan syönyt suklaata ja karkkilakko on karkkilakko.
Taatusti sinullakin on siihen aikaan jo nälkä.
Ja salli itsellesi se pieni herkkuhetki lasten unien aikaan. Mutta vain tämä yksi ja pieni, muuten homma riistäytyy hallinnasta.
Säännöllinen rytmi auttaa painonhallintaan. Lisäksi katso mitä syöt.
Napostelu olisi tosiaan hyvä lopettaa. Mulla on paha tapa jättää lounas väliin ja napostella näin päiväuniaikaan sitten karkkia.
Jos saisi kunnon ateriarytmin päälle niin varmaan auttaisi. Syöhän meillä lapsetkin säännölliset ateriat, itse istun pöydän ääressä katsomassa lasten syömistä.
Painonpudotusta siis tässä aloittelen. 10 kiloa olisi kiva saada pois... ainakin.
ap
Naposteluun: Viinirypäleet, kirsikkatomaatit, pilkotut porkkanat, kurkkuviipaleet...
Napostelun kitkemiseksi: Veden juonti, purkan jauhaminen, hampaiden pesu.
Ja karkkipäivä: Mutta vain jotain pientä. Sitä jaksoi sinnitellä, kun tiesi kuitenkin kohta saavansa. Kaapissa en voinut jemmailla herkkuja, olisin syönyt ne kuitenkin.
Napostelusta pääsin lopulta kokonaan, karkkipäivää pidän edelleen, mutta määrät on pysyneet kohtuullisina.
En vain pysty olemaan ilman makeaa niin monta päivää eli sallin itselleni sen pienen herkun kerran päivässä.
Ja karkkipäivä: Mutta vain jotain pientä. Sitä jaksoi sinnitellä, kun tiesi kuitenkin kohta saavansa. Kaapissa en voinut jemmailla herkkuja, olisin syönyt ne kuitenkin.Napostelusta pääsin lopulta kokonaan, karkkipäivää pidän edelleen, mutta määrät on pysyneet kohtuullisina.
Minulla ei toimi karkkipäivä. En vain pysty olemaan ilman makeaa niin monta päivää eli sallin itselleni sen pienen herkun kerran päivässä.
Minä aloitin syömällä pienen herkun ensin joka toinen päivä, kun se sujui ongelmitta kasvatin väliä kolmeen päivään ja pikku hiljaa siirtymällä pääsin viikkoon.
Tarkoitin sitä, että joillekin toimii ainoastaan totaalinen kielto, mutta toisille karkkipäivä.
-9-
Siirryt ensin johonkin terveempään vaihtoehtoon ja sitten kenties jätät turhan napostelun kokonaan. Mua yleensä auttaa ulkoilu, mutta eihän niitä lapsia varmaan voi yksin jättää nukkumaan.
Pääasia että rajoittaa herkkujen syömistä
t. se joka päivä herkun syövä
No mikä toimii kenelläkin.
Minulla ei toimi karkkipäivä. En vain pysty olemaan ilman makeaa niin monta päivää eli sallin itselleni sen pienen herkun kerran päivässä.
Minä aloitin syömällä pienen herkun ensin joka toinen päivä, kun se sujui ongelmitta kasvatin väliä kolmeen päivään ja pikku hiljaa siirtymällä pääsin viikkoon.Tarkoitin sitä, että joillekin toimii ainoastaan totaalinen kielto, mutta toisille karkkipäivä.
-9-
tietty määrä suklaapaloja oli luvallista per päivä, mahdollisimman tummaa suklaata siis, ja kun tiesi, että jos ihan hirveästi teki mieli, niin sitä sai, niin asiaa ei samalla tavalla ajatellut.
Yleensä kun karkkia teki hirveästi mieli, yritin viivyttää noiden suklaapalojen syömistä mahdollisimman pitkään. Joskus se ei auttanut ja vedin suklaan tyytyväisenä, joskus auttoi ja en välttämättä syönyt päiväkausiin makeaa.
Mutta ihmiset ovat erilaisia..
Jos sulla on sauvasekoitin, blenderi tms, niin tee aina makeannälän yllättäessä vaikkapa jugurtista, marjoista/hedelmistä, mehusta/maidosta raikas juoma.. Toimii ainakin minulla raskausaikana. :)
Sokeriin on mahdollista koukkuuntua. Yritä opetella irti napostelutavasta, syö vain ruoka-aikoina mutta silloin aina ja kunnolla. Näin sun ruokailutavat normalisoituvat vähitellen itsestään. Juo vettä napostelun sijaan.
kiisseliä, hedelmiä, rusinoita tai juo kaakaota. Jotain makeaa, mutta ei karkkia. Ja keksi itsellesi tekemistä, jotta saat ajatukset muualle.
esim juuri näin päiväuniin kahvin kanssa.
Esim pari palaa tummaa suklaata kahvin kanssa. Osta laadukasta ja TUMMAA ja vähän. Älä varastoi viikon suklaita kotiin.
Napostelu olisi tosiaan hyvä lopettaa. Mulla on paha tapa jättää lounas väliin ja napostella näin päiväuniaikaan sitten karkkia.
Jos saisi kunnon ateriarytmin päälle niin varmaan auttaisi. Syöhän meillä lapsetkin säännölliset ateriat, itse istun pöydän ääressä katsomassa lasten syömistä.
Painonpudotusta siis tässä aloittelen. 10 kiloa olisi kiva saada pois... ainakin.
ap