tapellaanko teillä unesta?
Huomenta palstalaiset!
Tähän kysymykseen en muualta voi hakea vastausta, joten auttakaa jos voitte.
Meillä mies sanoo, että en anna hänen nukkua tarpeeksi ja etten ymmärrä hänen unentarvettaan. Missä ihmeen välissä lapsiperheessä hoidetaan seksuaaliset tarpeet jos ei illalla. Mies haluaa alkaa nukkumaan 8-9 aikaan ja herää kuudelta.
Ymmärrän unentarpeen ja sen yksilöllisyyden. Mut haluaisin joskus seksiä.
Kommentit (9)
Ymmärrän täysin miestäsi. Mun on myös pakko mennä nukkumaan viimeistään yhdeksältä, jotta pystyn heräämään aamulla kuudelta töihin ja jaksan päivän työt ja kotityöt ja huolet lasten kanssa. Kun mies tulee herättelemään klo 22 tai 23 seksiä varten, lähin reaktio on vetäistä nyrkillä naamaan ja kääntää kylkeä. Ei todellakaan tee mieli seksiä. RUumiskin on juuri nukahtanut, päässyt rentoutumaan lepoon ja sen herätteleminen minkäänlaiseen kiihotustilaan on sekä mahdotonta että onnistuessaan pilaisi yöunen.
Miksi sitä seksiä ei voi harrastaa hereillä ollessa? Meidän talossa on ainakin monta huonetta, joissa voisi laittaa oven kiinni vaikka lapsia on muissa huoneissa tai pihalla...
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Ei kävis mielessäkään mennä herättelemään kesken unien. Eilen vaan kävi niin vahingossa. Yhdeksän jälkeen kuiskasin, että nukkuuko hän. Ja siitä hän sitten suuttui... Varmaan oli juuri nukahtanut. Ja minä kun luulin, että ehtisin ajoissa viereen :)
Yhteistä valveillaoloaikaa ei ole kovin paljon :( Hän tulee töistä ja kello on vähintään viisi. Sitten koko perhe syö ja mahdollisesti on harrastuksiin viemisiä. Mies ottaa yleensä noin tunnin päiväunet siinä illalla ennen varsinaisia yöunia.
Meillä on kuudesluokkalainen, neloluokkalainen ja 2-vuotias. Ainoa paikka mihin pääsee "piiloon" on vessa. Sekin houkuttelee välillä, mutta ei sitä aina pienessä vessassa jaksaisi...
Jos hän menee nukkumaan klo 20-21 ja herää klo 6, niin yöunia kertyy 9-10 tuntia.
No ei siinä vielä mitään, mutta jos töiden jälkeen vetäisee tunnin päikkärit, niin outoa on.
Onko hän aina nukkunut noin paljon? Vai onko jokin muu asia muuttunut?
Itselläni vuorotyö, ja olen iltavron jälkeen kotona noin 22...sen jälkeen käyn suihkussa jne. Olen yleensä aika naatti jo, kun lösähdän sohvalle. Poika kuitenkin pitää viedä aamusta pkotiin, joten aamullakaan ei saa nukkua. Ja koululaiset lähettää kouluun.
Mihellä normaali päivätyö ja muutenkin hänellä unentarve vähäisempi. Haluais seksiä iltaisin, mutta itse olen yleensä niin poikki, etten jaksa alkaa sekstailemaan. Meillä on valiettevasti seksi jäänyt viikonloppuihin, jolloin aikaa/energiaa on enemmän. Mies lähtee aamuisin klo 6 töihin, joten aamullakaan ei ehdi..
jos esim tekee vaativaa tai ruumiillista työtä ja sen päälle tulee kotityöt ja varsinkin jos lapset ei ole sitä sorttia joka tuo pelkkiä kymppejä kotiin eikä koskaan sählää mitään.
sanoo kakkonen,
Aina on nukkunut yhtä paljon, joskus aiemmin jopa enemmän. Eikä silläkään oo ollut niin väliä tekeekö ruumiillista työtä :) Myös koti-isä aikana nukkui yhtä paljon. Unentarvetta siis riittää.
Lapsia ei voi syyttää. Normaalia perhe-elämää ja fiksuja lapsia. Tietty kotona jaksetaan välillä myös kiukutella :)
Huoh, ne viikonloput. Silloinkin hän haluaisi nukkua. Saattaa perjantai-iltana nukahtaa seitsemältä yöunille. En uskalla enää missään vaiheessa tehdä aloitetta ja se syö naista. Odottelen joskus viikkotolkulla, että jotain tapahtuisi.
Ymmärrän kyllä tuskasi ap. Ja vaikka tässäkin asiassa ollaan yksilöitä, niin on tuo sun miehes unentarve kyllä melko hurja. Sehän oikeasti nukkuu enemmän kuin meidän 2,5 vee ja 5kk.
Luin vielä tarkemmin vastauksiasi, ja ei kyllä ole enää ihan normaala väsymistä sun miehellä. Nukkuu aika paljon...jos kerta vetää vielä päikkäreitä jne nukkuu vkonloput!
t. se vuorotyötä tekevä, en muista mun numeroa...
Ei vaikuta masentuneelta, rakastaa vaan muuten nukkumista. Voi kun olisikin joku "oikea" syy, minkä vois korjata, mutta sellaista ei taida olla.