Pihvi mediumina vai kypsänä? Miksi?
Kommentit (81)
Siksi monissa ihan kunnollisissakin ravintoloissa medium mikä on keskieuroopassa "verestävä" on suomessa kypsä :/ Siksi yleensä kysyn että millannen on teidän medium.. Usein olen joutunut selittämään tarjoilialle miten tahdon pihvini ( juu saa suomesta isompiakin, kuin 50g) Kerran yhdessä kylpylässä tarjoilia järkyttyi, kun ilmotin että tahdon pihivini "raakana" Jaselitin kuinka se tulee paistaa...no sillä kertaa sain loistavan mediun - pihvin,mutta vihannekset oli yli keitetyt/höyrytetyt...
Tai jopa raaka, paikasta riippuen. Mä pidän about joka kerta tarjoilijalle jo etukäteen puheen (nätisti) että oikeesti haluan sen pihvin niinkuin sen tilaan, muuten lähetän sen takaisin keittiöön. Tämä juuri siitä syystä että kokeilla tuntuu olevan vaikeuksia ymmärtää etä joku haluaa pihvinsä muutoin kuin kypsänä. Ja joo joo, riippuu tämäkin paikasta, tietty. Ai niin, medikka siitä syystä että eihän kypsä kuiva pihvi maistu yhtään miltään!
Mun mielestä maku ja rakenne paremmat niin.
Siksi monissa ihan kunnollisissakin ravintoloissa medium mikä on keskieuroopassa "verestävä" on suomessa kypsä :/ Siksi yleensä kysyn että millannen on teidän medium.. Usein olen joutunut selittämään tarjoilialle miten tahdon pihvini ( juu saa suomesta isompiakin, kuin 50g) Kerran yhdessä kylpylässä tarjoilia järkyttyi, kun ilmotin että tahdon pihivini "raakana" Jaselitin kuinka se tulee paistaa...no sillä kertaa sain loistavan mediun - pihvin,mutta vihannekset oli yli keitetyt/höyrytetyt...
Palautetta voi antaa, mutta sä kuulostat ihan kamalalta nipoperseeltä.
ps. tarjoilija on tarjoilija, ei tarjoilia
hei, siis onko se rare vai raw? t. pihvejä inhoava juntti
Rare on oikea termi..ja niitäkin löytyy eriasteisia..esim blue rare on kaikkein raain mitä on.
Ehdottomasti kypsänä. Tilasin ravintolassa kypsän naudan pihvin ja se oli silti erittäin maukas ja murea!
No vittu älä osta niitä salen vuoden vanhoja känttyjä vaan hae itse teurastamolta saatana
Sellainen kuivaksi asti vedetty että voi repiä irti biittejä. Sellainen on parasta.
Harvemmin tulee enää pihviä tilattua. Venäläistä rulettia se on ollut aina, jos paikka on suosittu ja täynnä. Kypsennys on kiireen vuoksi normaalisti laadukkaassakin paikassa mitä sattuu ja pahimmillaan annos on seisonut keittiössä määrittelemättömän ajan ennen tarjoilua.
Tämäh on mielipide asia. Itsehän olen syönyt vain kypsää enkä mitään vikaa ole nähnyt. Mutta aijon myös maistaa Mediumia jne. Näistä asioistahan on mahdotonta riidellä.
medium rare on paras mutta mediumkin menetelee
Pihvimies kirjoitti:
Tämäh on mielipide asia. Itsehän olen syönyt vain kypsää enkä mitään vikaa ole nähnyt. Mutta aijon myös maistaa Mediumia jne. Näistä asioistahan on mahdotonta riidellä.
Mielipiteistä nimenomaan voi riidellä.
Riippuu pihvistä. Porsaanlihapihvin otan mieluiten kypsänä.
Medium. Mutta nyt olen raskaana, niin en voi syödä mediumia. Mieluummin en ota pihviä ollenkaan kuin ottaisin kypsän.
siis isompia kuin se 50g