Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihvi mediumina vai kypsänä? Miksi?

Vierailija
24.05.2011 |

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaka liha on maukasta ja mureaa. Pintaan hieman paistopintaa ja -paistomakua. Tällä tavoin nautin paksun sisäfilepihvin. Slurps! Tulipa vesi kielelle. Yli viikkoon en ole syönyt puhaista lihaa, tänään voisi herkutella pihvillä :)

Vierailija
22/81 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa olen pihviä tilannut se on ylikypsä, vaikka kuinka pyytäisin medium. Ja riippuu paikasta ja kokista, ikinä ei tiedä mitä saa:( Paitsi kun itse paistaa pihvinsä niin saa täydellisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä se oli sopivan punaista, medium--. Lapsikin osaa arvostaa tarpeeksi raakaa pihviä.

Vierailija
24/81 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut kunnolla riippuneita ja aina liian kypsiä, vaikka kuinka pyysin raaempana. Lihaveitselle tuli töitä. Oikeasti sitä ei pitäisi tarvita ollenkaan...

Vierailija
25/81 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntö menee niin, että mitä kalliimpi ja snobimpi ravintola niin sitä raaempaa ruokaa sieltä saa. Mielestäni raaka ruoka on ällöttävää eikä sitä uskalla syödä. Mielestäni pelkkää paskanjauhantaa, että kypsä pihvi olisi kuiva. Ei sitä tarvitse kuivaksi asti paistaan, vaan kypsäksi. 

Vierailija
26/81 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medium, paremman makuista.

Vierailija
27/81 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2011 klo 20:58"]heheh ihan oikeastiko joku luulee että se on

verta? Repeän niin! Kyseessä siis lihasneste. Toivottavasti ette ole kovin monessa paikkaa julkisesti huudelleet asiasta.

Mediumina (tai Medium miinus)

[/quote]Onko saignant ihan vieras termi sinulle?

Vierailija
28/81 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2013 klo 14:51"]

ei ollut kunnolla riippuneita ja aina liian kypsiä, vaikka kuinka pyysin raaempana. Lihaveitselle tuli töitä. Oikeasti sitä ei pitäisi tarvita ollenkaan...

[/quote]

Sama juttu käynyt mulle jenkeissä, tilasin mediumin ja sain täysin kypsän pihvin. Valitin ja sain uuden ja tällä kertaa pihvi oli ehkä kypsä miinus (jos noin voi edes sanoa :).

Menussa vielä luki että ravintola ei ota mitään vastuuta jos asiakas haluaa pihvinsä muuna kuin kypsänä jnejne. 

Vierailija
29/81 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakana. Ei kannata hyvää lihaa pilata.

Vierailija
30/81 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä te olette niitä kengänpohjia saaneet? Ja kuinka raaka sen mediumin pitäisi olla? Itse tilaan yleensä medium tai medium+, ja aina on pihvissä ollut kunnon punerrus ja ajoittain se keskiosa sellainen aivan kirkkaanpunainen ja limaisen pehmeä (= täysin raaka), joskus olen sitten sen pihvin ytimen jättänyt syömättä kun ei vaan saa sitä alas.

Kengänpohjaa olen saanut ainoastaan Espanjassa. Siellä mun well done oli tosiaan harmaaksi ja kuivaksi käntyksi paistettu ja kaverin medium taas sellainen täkäläinen medium+/läpikypsä.

Vierailija
31/81 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakana italialaiseen tyyliin (se ehkä on liikaa mutta kunnon pehmyt ja verinen)

Vierailija
32/81 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekee pahaa katsoa vierestä, kun ihmiset vaatii kokkia pilaamaan hyvän lihan vetämällä se läpikypsäksi. Valitettavasti lähipiiriin kuuluu tällaisia henkilöitä. Lisäksi mitään ei saisi maustaa kuin suolalla ja pippurilla ja ovat muutenkin ärsyttävän nirsoja.

Vierailija
33/81 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilaa pihvin kypsänä kannattaa pysyttäytyä possussa, sillä nauta on kypsänä pilalla.

Vierailija
34/81 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsä on kuivaa ja sitkeää, maku mennyttä. Medium mureaa ja hyvänmakuista. Siksi.

Vierailija
35/81 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä sua risoo, että haluan syödä pihvini kypsänä? MINÄ tykkään siitä kypsänä ja syön sen kypsänä. Syö sinä vaikka elävä norsu, mutta älä tule mulle vinkumaan miten minun pitäis pihvini syödä! Tämä tuommoisille 58 kaltaisille sanonko mille..

Vierailija
36/81 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi joskus kokeilla sitä mediumia. Itse söin aina ennen kypsänä, kunnes kerran sain pyytämättä mediumin. Ja ero maussa oli kyllä kuin yöllä ja päivällä! Enää en pilaa naudanpihviä pyytämällä kypsentämään sen.

Vierailija
37/81 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 22:48"]Kannattaisi joskus kokeilla sitä mediumia. Itse söin aina ennen kypsänä, kunnes kerran sain pyytämättä mediumin. Ja ero maussa oli kyllä kuin yöllä ja päivällä! Enää en pilaa naudanpihviä pyytämällä kypsentämään sen.
[/quote] Koittanut olen ja tulin tulokseen, että en syö raakaa lihaa. Piste. Ällötti jo valmiiksi ja maku oli just niin kamala kuin kuvittelinkin. Syömättä jäi.

Vierailija
38/81 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään tartar-pihvistäkin, joten grillattu pihvi saa olla sisältä vielä kylmä - kypsyysaste siis blue. Harvoin pihviliha vain on niin hyvälaatuista, että vain parilalla käyneen lihan syöminen olisi nautinto. Yleensä jätän päätösvallan kokille. Sanon, että niin raakana kuin laatu antaa myöten.

En oikein ymmärrä näitä raa'an pihvin mureuden kehujia edellä. Kaikkein mureinta lihaa saa kun sitä kypsentää tuntikaupalla nesteessä. Minusta tärkeintä raa'aksi jätetyssä pihvissä on lihan maku ja mehevyys.

Vierailija
39/81 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 22:32"]

Mun tekee pahaa katsoa vierestä, kun ihmiset vaatii kokkia pilaamaan hyvän lihan vetämällä se läpikypsäksi. Valitettavasti lähipiiriin kuuluu tällaisia henkilöitä. Lisäksi mitään ei saisi maustaa kuin suolalla ja pippurilla ja ovat muutenkin ärsyttävän nirsoja.

[/quote]

Sun pitäisi tuntea sama tunnereaktio myös muiden lihalajien kohdalla jonka pystyt sitten vaivoin tukahduttamaan tiedollisin perustein? Muutoinhan toteutat vain ympäröivää kulttuuristandardia. Viittaan esim. noihin matkakokemuksiin Yhdysvalloista jossa erilainen kulttuuri. Tuskin voidaan objektiivisesti kuitenkaan kertoa kumpi syö parempaa pihviä, amerikkalainen vai ranskalainen.

Vierailija
40/81 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medium miinus.

Tosin joskus pitää ohjeistaa "5 sekuntia per puoli ja lautaselle, kiitos."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme