Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työnantajasi joustava lapsiin liittyvissä asioissa?

Vierailija
23.05.2011 |

Saatko käyttää lasta lääkärissä työajalla? Voitko jäädä kotiin jos lasten hoitopaikka on kiinni tms.

Meillä on nyt kasaantunut ylimääräisiä asioita, ekaluokkalaisen iltapäiväkerho oli kiinni yhtenä päivänä, joten jouduin olemaan puoli päivää poissa töistä. Lisäksi on ollut lääkärikäyntiä, pari pientä operaatiota, neuvola jne.

En ole kuullut, että en saisi hoitaa noita työajalla, mutta itselläni on huono omatunto kun joudun jatkuvasti ilmoittamaan ylimääräisistä poissaloista. Mieheni hoitaa osan noista, mutta hän matkustaa paljon työssään ja tapaa asiakkaita, joten suurin osa lasten asioista on minun vastuulla.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvinkin, meillä on paljon 30-45 -vuotiaita ihmisiä töissä, joten liki jokaisella on pienet lapset.

Meillä on myös vapaa työaika eli riittää että työt tulevat tehdyiksi.

Lisäksi on hyviä etuja, mm. sairaan lapsen hoitaja.

Vierailija
2/25 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä voin toki olla pois, mutta joudun tekemään tunnit muulloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo ajat voi myös tehdä sisälle tai takasin, jos haluaa.

Vierailija
4/25 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaa-ajanviettolaitos.

Jos lapsi sairastuu äkillisesti, voin lähteä hoitamaan, mutta missään varatussa lääkärissä ei lasta työaikana käytetä. Miksi työnantajan pitäisi maksaa siitä, että minulla on lapsi?

Jos meillä joku tekisi niin kuin sinä eli työajalla hoitaisi omia asioitaan, niin olisi aika äkkiä irtisanottu.

Vierailija
5/25 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jäisin kotiin jos lapsi on todella kipeä, mutta siinä vaiheessa kun on jo paranemassa, olisi hoitaja kotiin todella hyvä työsuhde-etu.

ap

Vierailija
6/25 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos projekti ei valmistu ajallaan, ei siitä saa muuta kuin peruspalkan, ei provikoita (useita tonneja). Eli muutama pienen lapsen äiti on tehnyt 6 kk töitä miten kuten ja saanut siitä muutaman tonnin palkkaa, kun ne työaikana töitä tehneet on vetäneet kymppitonneja.

Vierailija
7/25 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla kaikilla on pieniä lapsia, joten yhdessä soudetaan samaa venettä ja joustetaan puolin ja toisin. Teemme vuorotyötä, joten pomo sukkelasti järjestää vuoroja niin, että kaikki saavat hoitaa omat ja lasten asiat parhain päin.

Vierailija
8/25 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaa-ajanviettolaitos. Jos lapsi sairastuu äkillisesti, voin lähteä hoitamaan, mutta missään varatussa lääkärissä ei lasta työaikana käytetä. Miksi työnantajan pitäisi maksaa siitä, että minulla on lapsi? Jos meillä joku tekisi niin kuin sinä eli työajalla hoitaisi omia asioitaan, niin olisi aika äkkiä irtisanottu.

leikkakseen tms. Niitä aikoja kun ei ihan itse saa valita. Ei hammaslääkäreitä eikä neuvoloita ole työajan ulkopuolella. (8-16)

Vierailija
9/25 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaa-ajanviettolaitos. Jos lapsi sairastuu äkillisesti, voin lähteä hoitamaan, mutta missään varatussa lääkärissä ei lasta työaikana käytetä. Miksi työnantajan pitäisi maksaa siitä, että minulla on lapsi? Jos meillä joku tekisi niin kuin sinä eli työajalla hoitaisi omia asioitaan, niin olisi aika äkkiä irtisanottu.

leikkakseen tms. Niitä aikoja kun ei ihan itse saa valita. Ei hammaslääkäreitä eikä neuvoloita ole työajan ulkopuolella. (8-16)

Vierailija
10/25 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaan lapsen hoitoetu olisi kylllä hyvä etu. Tietysti jäisin kotiin jos lapsi on todella kipeä, mutta siinä vaiheessa kun on jo paranemassa, olisi hoitaja kotiin todella hyvä työsuhde-etu.

ap

jos työn antaja järjestää hoitajan sairaalle lapselle, niin välttämättä ei ole oikeutettu hoitamaan lasta itse palkallisena.

Vierailija
11/25 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola on lähes kaikkialla myös klo 16.00 jälkeen ainakin kerran viikossa ja hammaslääkärissä olen itse käynyt aina vasta 17.30 jälkeen, eiköhän myös lapsi pysty siihen.

Vierailija
12/25 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on tietysti sellaisia juttuja joista ei yksinkertaisesti pysty olemaan poissa, ja toistaiseksi niihin on aina löytynyt joku ratkaisu (meidän huonoista turvaverkoista huolimatta). Mutta yleensä lasten takia joustaminen on lähinnä ilmoitusasia.

On mun myös sanottava että olin tyrmistynyt jos mulle ilmoitettaisiin että EN saa viedä sairasta lastani lääkärille. Niin tyrmistynyt että se johtaisi todennäköisesti irtisanoutumiseen. Lapset ovat kuitenkin tärkeämpiä kuin tämä nimenomainen työpaikka, ja sellaisiakin tapoja ansaita elantoni on joissa saan viedä sairaan lapseni lääkärille.

Vierailija
13/25 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toki voin käyttää lasta lääkärissä tai lähteä ajoissa pois, jos ip on kiinni, mutta ei se ole työaikaa. Leimaan itseni ulos ja teen ne tunnit toinen kerta.

Meillä on lista asioista mitä saa tehdä työajalla ja mitä ei. Mikään noista ap:n mainitsimista ei ole sillä listalla.

Ei todellakaan jousta! Se on työpaikka eikä mikään vapaa-ajanviettolaitos.

Jos lapsi sairastuu äkillisesti, voin lähteä hoitamaan, mutta missään varatussa lääkärissä ei lasta työaikana käytetä. Miksi työnantajan pitäisi maksaa siitä, että minulla on lapsi?

Jos meillä joku tekisi niin kuin sinä eli työajalla hoitaisi omia asioitaan, niin olisi aika äkkiä irtisanottu.

Vierailija
14/25 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työt täytyy hoitaa ikään kuin lapsia ei olisi. Sairaan lapsen hoitopalvelu on ja sitä on "pakko" käyttää eli palkattomalle jää, jos jää itse hoitamaan kotiin lasta ja lisäksi on suoraan sanottu, että sitä katsotaan erittäin pahalla.

Toisaalta työn luonne on sellainen, että ei ole tarkkoja työaikoja tai siis että saa hoitaa omia asioitaan, jos tekee työtunnit muulloin. Mutta tämä "etu" on sama lapsille ja lapsettomille. Eli esim. neuvolassa voi käydä lapsen kanssa aamulla, jos on vastaavasti pidempään töissä.

Vierailija
15/25 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se oikeastaan kuitenkin työaikaa jos lähden töistä ennen klo 16.

ap

Vierailija
16/25 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin voi lähteä. Jos lähtee sitä ennen, pitää sanoa pomolle.

Tietenkin minäkin leimaan itseni ulos tuolloin, mutta onhan se oikeastaan kuitenkin työaikaa jos lähden töistä ennen klo 16.

ap

Vierailija
17/25 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulla ja mennä saa kuten haluaa ja kotikonttorilla olla aina kun haluaa. Aivan ideaali työ, pääasia että hommat tulee hoidettua. Meillä on paljon isojen perheiden vanhempia töissä ja homma toimii hienosti. Olisi varmaan hirveän vaikea sopeutua johonkin kellokorttikyyläyssysteemiin näiden huippuvuosien jälkeen.

Vierailija
18/25 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on tietysti sellaisia juttuja joista ei yksinkertaisesti pysty olemaan poissa, ja toistaiseksi niihin on aina löytynyt joku ratkaisu (meidän huonoista turvaverkoista huolimatta). Mutta yleensä lasten takia joustaminen on lähinnä ilmoitusasia. On mun myös sanottava että olin tyrmistynyt jos mulle ilmoitettaisiin että EN saa viedä sairasta lastani lääkärille. Niin tyrmistynyt että se johtaisi todennäköisesti irtisanoutumiseen. Lapset ovat kuitenkin tärkeämpiä kuin tämä nimenomainen työpaikka, ja sellaisiakin tapoja ansaita elantoni on joissa saan viedä sairaan lapseni lääkärille.

lapsen kanssa neuvolassa tai kotona, kun ip-kerho on suljettu, menet tutustumaan uuteen hoitajaan jne.

Ihan oikeastiko? Meillä ei olisi varaa moiseen, yritys olisi konkurssissa alta puolen vuoden.

Vierailija
19/25 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lähti töistä käymään kodinkonekaupassa tai tietsikkahuollossa, pesi autonsa työaikana, käytti vaimoa lääkärissä. Tuosta vain, sen enempiä ilmoittamatta.

Esimies ei hyväksynyt tuntilistaa vaan ilmoitti, että palkan saa vain läsnäolotunneilta, koska kyseessä työ, joka on tehtävä tiettyyn aikaan tietyssä paikassa tai se jää tekemättä. Oli kuulemma paska pomo kun ei tajunnut, että olihan ne työt tehty. Joo, työkaverit tekivät, koska oli pakko, muuten omat hommat olisi joutuneet odottamaan.

Vierailija
20/25 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko käyttää lasta lääkärissä työajalla? Voitko jäädä kotiin jos lasten hoitopaikka on kiinni tms.

Minulla ei ole virallista tyoaikaa, mutta yleensa olen toissa n. 8.30 - 17.00. Jos joudun jaamaan kotiin hoitamaan lasta tai viemaan laakariin, katson ensin kalenteristani, onko minulla samaan aikaan kokouksia ja siirran niita tarvittaessa (ellei laakaria / hammaslaakaria voi siirtaa toiselle paivalle). Sitten lahetan mailin pomolleni, kerron missa olen ja arvioin, milloin paasen takaisin tyopaikalle.

Pitemmista poissaoloista ilmoitan reilusti etukateen. Talla hetkella teen logistisista syista viikon toita kotoa ja sovin taman pomoni kanssa kuukausi sitten eli heti, kun tajusin pattitilanteeni. Paivalla teen nyt tavallista vahemman toita, koska hoidan lapsen ja kodin toitteni ohella (normaalisti jaamme nama vastuut kolmen aikuisen kesken), mutta illalla teen vastaavasti 3-4 tuntia ekstraa lapseni nukahdettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi